یادداشتهای یک دانشجوی فناوری اطلاعات و ارتباطات
مطالب - مقالات - برنامه ها و پروژه های مربوط به فناوری اطلاعات و رایانه گاها علمی و اجتماعی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

لینک های مفید 2


VPN ایمن نیست! در کاربردش دقت کنید!


یکی از فناوریهایی که در کشور ما یک تعریف جدا از کاربرد اصلی طراحی شده آن دارد فناوری VPN است. قصد نداریم بگوییم VPN استفاده نکنید اما قصد آن است که جنبه های ایمنی آن را بیشتر بحث کنیم تا از آن صحیح و بی دردسر استفاده کنید. کاربرد VPN از نظر فنی بر خلاف آنچه در اذهان کاربران ایرانی برای دور زدن فیلتر نقش بسته است کاربردی تجاری دارد.
VPN در واقع به کاربران یک شبکه امکان میدهد که از طریق اینترنت به طور ایمن به شبکه خود متصل شده و کارهای خود را بدون نگرانی انجام دهند. در واقع VPN از فناوریهایی است که بسیاری از کاربران عادی خارج از ایران نام آن را هم نمی دانند.

بقیه در ادامه مطلب ...

 


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 30 / 4 / 1391برچسب:VPN ایمن نیست! در کاربردش دقت کنید!, ] [ 12:26 ] [ کاوه حق پناه ]

رایانش ابری - تعریف، خدمات و مدل‌ها

 

امروزه رایانش ابری (Cloud Computing) با قدمتی کمتر از ۱۰ سال نقش مهمی در دنیای رایانه، اینترنت و فناوری اطلاعات بازی می‌کند. در این مقاله قصد داریم شما را با مفهوم رایانش ابری و کاربردهای آن بیشتر آشنا کنیم.

تعریف

به مجموعه‌ی منابع نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری که جهت برآورده کردن نیاز کاربران در بستر اینترنت ارایه می‌شوند، رایانش ابری گفته می‌شود. (منابع نرم‌افزاری مانند برنامه‌های کاربردی و منابع سخت‌افزاری مانند DataCenter ها و اجزای آن)

بقیه در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 29 / 4 / 1391برچسب:رایانش ابری - تعریف, خدمات و مدل‌ها, ] [ 12:21 ] [ کاوه حق پناه ]

سری جدید اس ام اس های طنز


اگه از همون کلاس اول ابتدایی یه دونه ۱۸+ به صفحه اول کتابای درسمون اضافه میکردن الان کلُهم اجمعین در انواع رشته ها، پروفسور بودیم!!

[ جمعه 28 / 4 / 1391برچسب:طنز روز !!, ] [ 10:8 ] [ کاوه حق پناه ]

روش حیرت انگیز ضرب اعداد بدون ماشین حساب


  امروز تصمیم دارم شما دوستان را با یک شیوه ی فوق العاده برای انجام عمل ضرب در ریاضیات آشنا کنم.

پس از یاد گرفتن این شیوه قادر خواهید بود تمام اعداد را چه بزرگ و چه کوچک، چه تک رقمی و چه چند رقمی براحتی در یکدیگر ضرب کرده و پاسخ آنها را براحتی و بدون استفاده از ماشین حساب پیدا کنید. برای این کار هم فقط کافی است چند تا خط ناقابل رسم کنید و تمام…
توضیح این روش با جملات بسیار دشوار است بنابراین اجازه بدهید کار خود را با تصاویر شروع کنیم.
اولین مثالی که برای شما در نظر گرفته ام بسیار ساده است. عدد ۲۱ را در ۱۳ ضرب کرده ایم. مراحل انجام ضرب به صورت زیر بوده است:

 

بقیه در ادامه مطلب ....


ادامه مطلب
[ جمعه 28 / 4 / 1391برچسب:روش حیرت انگیز ضرب اعداد بدون ماشین حساب, ] [ 9:59 ] [ کاوه حق پناه ]

ایستاده‌ام توی صف ساندویچی که ناهار امروزم را سرپایی و در اسرع وقت بخورم و برگردم شرکت. از مواقعی که خوردن، فقط برای سیر شدن است و قرار نیست از آن چیزی که می‌جوی و می‌بلعی لذت ببری، بیزارم. به اعتقاد من حتی وقتی درب باک ماشین را باز می‌کنی تا معده‌اش را از بنزین پر کنی، ماشین چنان لذتی می‌برد و چنان کیفی می‌کند که اگر می‌توانست چیزی بگوید، حداقلش یک "آخیش!" یا "به به!" بود. حالا من ایستاده‌ام توی صف ساندویچی،‌ فقط برای این که خودم را سیر کنم و بدون آخیش و به به برگردم سر کارم.

 

نوبتم که می‌شود فروشنده با لبخندی که صورتش را دوست داشتنی کرده سفارش غذا را می‌گیرد و بدون آن که قبضی دستم بدهد می‌رود سراغ نفر بعدی. می‌ایستم کنار، زیر سایهء یک درخت و به جمعیتی که جلوی این اغذیه فروشی کوچک جمع شده‌اند نگاه می‌کنم، که آیا اینها هم مثل من فقط برای سیر شدن آمده‌اند یا واقعا از خوردن یک ساندویچ معمولی لذت می‌برند. آقای فروشندهء خندان صدایم می‌کنم و غذایم را می‌دهد، بدون آن که حرفی از پول بزند.
 

با عجله غذا را، سرپا و زیر همان درخت، می‌خورم. انگار که قرار است برگردم شرکت و شاتل هوا کنم، انگار که اگر چند دقیقه دیر برسم کل پروژه‌های این مملکت از خواب بیدار و بعدش به اغما می‌روند. می‌روم روبروی آقای فروشندهء خندان که در آن شلوغی فهرست غذا به همراه اضافاتی که خورده‌ام را به خاطر سپرده است. می‌شود ٧٢٠٠ تومان. یک ١٠ هزار تومانی می‌دهم و منتظر باقی پولم می‌شوم. ٣٠٠٠ هزار تومان بر می‌گرداند. می‌گویم ٢٠٠ تومانی ندارم. می‌گوید اندازهء ٢٠٠ تومان لبخند بزن! خنده‌ام می‌گیرد. خنده‌اش می‌گیرد و می‌گوید: "این که بیشتر شد. حالا من ١٠٠ 

به شما بدهکارم!" تشکر و خداحافظی می‌کنم و موقع رفتن با او دست می‌دهم.
 
انگار هنوز هم از این آدم‌ها پیدا می‌شوند، آدم‌هایی که هنوز معتقدند لبخند زدن زیبا و لبخند گرفتن ارزشمند است. لبخند زنان دستانم را می‌کنم توی جیبم و آهسته به سمت شرکت بر می‌گردم و توی راه بازگشت آرام زیر لب می‌گویم: "آخیش! به به!


[ شنبه 27 / 4 / 1391برچسب:چقدر به هم بدهكاريم؟, ] [ 21:36 ] [ کاوه حق پناه ]

[ شنبه 27 / 4 / 1391برچسب:رابطه !!!, ] [ 19:35 ] [ کاوه حق پناه ]

آبميوه بخوريم يا دوغ؟

این روزها و در هوای بسیار گرم همه دنبال راهی برای فرونشاندن عطش خود هستند اما بعد از آب که همه می دانیم بهترین نوشیدنی در دسترس است، بهترین نوشیدنی چیست؟

 

این روزها و در هوای بسیار گرم همه دنبال راهی برای فرونشاندن عطش خود هستند اما بعد از آب که همه می دانیم بهترین نوشیدنی در دسترس است، بهترین نوشیدنی چیست؟

● آبمیوه های صنعتی خوب هستند یا نه؟

آبمیوه های صنعتی موجود در بازار به سه دسته تقسیم می شوند. دسته اول آبمیوه هایی هستند که با نام آبمیوه طبیعی یا ۱۰۰ درصد طبیعی عرضه می شوند. در این محصولات حدود ۸۰ درصد آبمیوه خالص یا کنسانتره رقیق شده آبمیوه و ۱۰ الی ۲۰ درصد آب و شکر و افزودنی های مجاز به کار رفته است. دسته دوم نکتار های آبمیوه هستند. نکتارها معمولا حاوی ۳۰ تا ۵۰ درصد آبمیوه طبیعی هستند و مابقی حجم آنها آب و شکر و سایر طعم دهنده ها و افزودنی هایی است که در صنعت از آنها استفاده می کنند. دسته سوم نیز آبمیوه هایی هستند که با عنوان نوشیدنی یا شربت میوه ای از آنها یاد می شود که فقط حدود پنج تا هفت درصد از این شربت ها، آبمیوه طبیعی و باقی آن آب و شکر و افزودنی های مجاز است.

بقيه در ادامه مطلب ....



ادامه مطلب
[ سه شنبه 26 / 4 / 1391برچسب:آبميوه بخوريم يا دوغ؟, ] [ 10:51 ] [ کاوه حق پناه ]

 

با کدام زنان نباید ازدواج کرد؟

در ابتدای این یادداشت به آقایان مجرد توصیه می کنم بی دلیل روی همه دختران عیب نگذارید زیرا زن خوب بسیار زیاد است و حتی به جرات می توان گفت زنان خوب، بیشتر از مردان خوب هستند...

پس نگویید قصد دارید برای همیشه مجرد بمانید. برای اینکه بدانید چه زنی زن زندگی نیست و بی جهت به همه خانم ها انگ نزنید به مشخصات زنانی که با ازدواج با آنها دچار دردسر می شوید، اشاره کرده ام.

● مال دوست ها

در این تقسیم بندی بیشترین توجه به دخترانی است که به خاطر داشتن چنین امتیازی، از هنرهایی مثل خانه داری، توجه به همسر، احترام به خانواده و اقوام همسر و محبت و رعایت حرمت های زناشویی بهره ای نبرده اند و اعتقاد دارند چون ثروتمندند، کسی نباید به آنها بگوید بالای چشمشان ابروست و کسانی که فاقد این امتیاز هستند، بی ارزش و بی عرضه می دانند. البته در مقابل آنها هستند دختران ثروتمندی که چنین نمی اندیشند و به سایر ارزش های واقعی زندگی واقفند.

 

بقيه در ادامه مطلب ...

 


ادامه مطلب
[ سه شنبه 27 / 4 / 1391برچسب:با کدام زنان نباید ازدواج کرد؟, ] [ 10:49 ] [ کاوه حق پناه ]

 

اینجوریـاست ؟! آدم باید زرنـگ باشه ؟!

نقـدی بر خـرده فرهنـگ قاپیـدن و چاپیـدن

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


آخرين روزهای اسفند ماه سال 1390 همراه بود با خبر تصادف علی دایی كه پس از شكست تیمش در حال عزیمت از اصفهان به تهران، به علت خواب‌آلودگی خودروی وی واژگون می‌شود. اما از آن جا كه برخی حاشیه‌ها برای من جذاب‌تر و جالب‌ توجه‌تر از اصل موضوع است، خبر سرقت اموال علی دایی از داخل خودروی وی انگیزه‌ی من برای نگارش این یادداشت شد.

 

بقيه در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
[ سه شنبه 25 / 4 / 1391برچسب:اینجوریـاست ؟! آدم باید زرنـگ باشه ؟!, ] [ 10:42 ] [ کاوه حق پناه ]

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

داشتن پوستی شاداب، درخشان و سالم آرزوی همه است. پیر و جوان یا زن و مرد هم تفاوت چندانی ندارد، همه می خواهند پوستی زیباتر و سالم تر داشته باشند. در حقیقت پوست یکی از ملاک های زیبایی ظاهری است و شاید به همین دلیل بیشتر به آن توجه می شود.

بیشتر مردم در روزهای سرد و خشک زمستان، با استفاده از کرم های مخصوص سعی می کنند طراوت و سلامت پوست خود را حفظ کنند. ولی روزهای گرم تابستان چطور؟ تصور می کنید پوست در این روزها نیازی به مراقبت ندارد؟ متخصصان می گویند در روزهای گرم سال پوست بدن به مراقبت بیشتری نیاز دارد.

دکتر امیرهوشنگ احسانی، متخصص بیماری های پوست و مو در گفت وگو با جام جم درباره بیماری ها و مشکلات پوستی در فصل تابستان می گوید: با فرارسیدن فصل گرما ممکن است دو دسته مشکلات پوستی برای فرد ایجاد شود. یک دسته مهم از این مشکلات، بیماری های ناشی از ایجاد عفونت های پوستی همچون عفونت های قارچی، باکترییایی، ویروسی و میکروبی هستند که ممکن است در فصل گرما تشدید شود.

وی با اشاره به این که این عفونت ها در فصل سرد سال هم وجود دارد، خاطرنشان می کند: گرما، رطوبت و شرایط آب و هوایی در فصل گرم سال می تواند محیط را بیشتر مستعد ایجاد و رشد عفونت های مختلف کند. به عنوان مثال یکی از عفونت های شایع در فصل تابستان و شروع گرما عفونت های قارچی است که روی پوست بدن، شکم و دست ها ایجاد می شود.


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 24 / 4 / 1391برچسب:,:: مراقبت از پوست در تابستان ::,, ] [ 1:18 ] [ کاوه حق پناه ]

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


دیابت، گلوکز و قند خون بالا چیست؟
دیابت یکی از مشکلات سوخت و ساز گلوکز است، گلوکز عنصری اساسی است که انرژی مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند. این بیماری باعث نقص در تولید انسولین توسط پانکراس می‌شود یا عدم ظرفیت سلول ها در استفادۀ درست از گلوکز را با خود به همراه خواهد داشت. در این دو مورد، گلوکز در خون انباشته می‌شود و قند خون بالا را پدید می‌آورد.

انواع دیابت کدامند؟
البته باید میان دیابت نوع 1 یا دیابت وابسته به انسولین و دیابت نوع 2 تمایز قائل شویم، دیابت نوع 1 اغلب کودکان و افراد تازه بالغ را مبتلا می‌کند و مشخصۀ آن این است که پانکراس این افراد یا انسولین نمی‌سازد یا به میزان کافی تولید نمی‌کند، دیابت نوع 2 که دیابت چرب نیز نامیده می‌شود و رایج تر است، اغلب بعد از 40 سالگی بروز پیدا می‌کند و نتیجۀ آن مقاومت بدن در برابر انسولین است. و در نهایت دیابت حاملگی که در طی دوران بارداری ظاهر می‌شود و اغلب بعد از زایمان از بین می‌رود.


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 24 / 4 / 1391برچسب:,:: دیابت و علائم کلی ابتلا به دیابت ::,, ] [ 9:15 ] [ کاوه حق پناه ]

.:: هفت دردی که نباید نادیده بگیرید ::.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

بسیاری از افراد به دردهای مزمن دچارند و این احساس ناخوشایند را همواره با خود دارند و در واقع می‌دانند که علت این دردی که تحمل می‌کنند چیست اما‌ گاه پیش می‌آید که درد ناگهان ظاهر می‌شود و در بدن شما جا خوش می‌کند.

برای درمان چنین دردی که به نظر می‌رسد با دردهای معمولی ناشی از خستگی یا بیماری‌های حاد مانند سرماخوردگی کمی تفاوت دارد، بی‌شک به مراقبت‌های پزشکی جدی نیاز پیدا می‌کنید و البته هرچه زود‌تر برای رفع درد اقدام کنید بهتر است.

موارد زیر دردهایی هستند که خطر آفرینند و اگر به آن‌ها توجه نکنید ممکن است لطمات جبران ناپذیری را به بدن شما وارد کنند. در واقع این درد‌ها چراغ قرمزی هستند برای اینکه توجه شما را به مشکل جدی در بدنتان جلب کنند.

1. درد قفسه سینه :
حملات قلبی یکی از پرتعداد‌ترین بیماری‌ها در سراسر دنیاست و هر دو گروه مردان و زنان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. البته مطالعات نشان می‌دهد که زنان، نسبت به مردان طیف وسیع تری از حملات قلبی را تجربه می‌کنند.

بقیه در ادامه مطلب...

 

 


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 24 / 4 / 1391برچسب:,:: هفت دردی که نباید نادیده بگیرید ::,, ] [ 8:13 ] [ کاوه حق پناه ]

.:: واقعیت های جالب در مورد چــــای ::.


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org

1. بوته چای جزو معدود گیاهانی است که به دلیل وجود سموم فراوان در بافت آن، در طبیعت هیچ آفت جدی به جز انسان ندارد! مزارع این گیاه نیاز به سمپاشی ندارند و هیچ چرنده، پرنده، حشره و ... به آن نزدیک نمی شود. اگر در بین علوفه چهارپایان (هر نوع که باشند) حتی کمی برگ چای باشد، حیوان به محض جویدن آنها را از دهانش بیرون می ریزد !


بقیه در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 23 / 4 / 1391برچسب: واقعیت های جالب در مورد چای, ] [ 10:11 ] [ کاوه حق پناه ]

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

آیا می دانستید ناخن ها می توانند گویای سلامت و یا عدم سلامتی بدن ما باشند؟ علایم وجود مشکلاتی در قلب، ریه و کبد می توانند خود را بصورت سفیدی، کبودی و یا ناهمواری در ناخن آشکار سازند. هر چند که مشاهده یک عامل جدید ممکن است اجباراً نشانه ای از بروز یک بیماری خاص نباشد، اما بد نیست با علائمی که در شکل و رنگ ناخن ها پدیدار می شوند، آشنا شوید.

با مطالعه این مطلب می توانید به رازهایی که ناخن ها آشکار می کنند، پی ببرید....

 


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 23 / 4 / 1391برچسب:, ] [ 9:8 ] [ کاوه حق پناه ]
 

طالع بینی جالب دانشجویان

 

طالع بینی جالب دانشجویان

 

 

متولدین فروردین ماه :

 

 

دختر یا پسر فرقی نمی كند، شما باید بدانید چون در ماه اول سال به دنیا آمده اید و كنكور ارشد در ماه آخر سال برگزار میشود، روز امتحان دیر از خواب بیدار میشوید، بعد در ترافیك گیر می كنید و احتمالاً از كوچه كه رد می شوید زنی با یك سطل آب كف از شما استقبال خواهد كرد (به عبارتی بدرقه) .

 

بقيه در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
[ شنبه 22 / 4 / 1391برچسب:طالع بینی جالب دانشجویان , ] [ 11:3 ] [ کاوه حق پناه ]
 

گرفتیدِمان بَنِ قَن؟: ما را سر کار گذاشته ای؟
ای هَی هَی هَی: چه وضعیت نابسامانی
سِی زِگِش: آن شخص عجب شکم گند ه ای دارد
ویس میسی ویسا، ویس نمیسی ویس نیسا: اگر میتوانی منتظر من باش، اگر نه برو


بقيه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب
[ دو شنبه 22 / 4 / 1391برچسب:آموزش زبان کرمانشاهی 1, ] [ 22:42 ] [ کاوه حق پناه ]
یک جغد بیشتر از یک خرس عمر می‌کند. یک کلاغ بیشتر از یک شیر عمر می‌کند و یک قو بیشتر از یک است عمر می‌کندو ...
 
[ دو شنبه 21 / 4 / 1391برچسب:نمایش تصویری عمر حیوانات , ] [ 20:20 ] [ کاوه حق پناه ]

اگر شما برای اتصال به نت از یک مودم وایرلس در منزل یا محل کار خود استفاده نمی کنید دیگر نگران  نباشید اکنون با خواندن این پست و نصب یک نرم افزار کم حجم به راحتی می توانید به وسیله لپ تاپ خود اینترنت آن را به صورت وایرلس در محیط برای لپ تاپ ها و یا موبایل های دیگر به اشتراک بگذارید.

در حقیقت با این روش لپ تاپ شما به یک WiFi Hotspot تبدیل خواهد شد. اما این کار چگونه ممکن می شود ؟

 

بقيه در ادامه مطلب ....

 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 21 / 4 / 1391برچسب:لپ‌تاپ خود را به یک WiFi Hotspot تبدیل کنید!, ] [ 20:9 ] [ کاوه حق پناه ]
روانشناسی رنگ ها
 
در صورتیكه تاریخ تولد شما در:

اول فروردین ماه باشد سیاه هستید
بین یكم اردیبهشت تا 10 اردیبهشت باشد سفید هستید.

بین 25 اردیبهشت تا سوم خرداد باشد شما طلائی رنگ هستید.

 

بقیه در ادامه مطلب ...


ادامه مطلب
[ دو شنبه 20 / 4 / 1391برچسب:شما چه رنگی هستید روانشناسی رنگ ها, ] [ 20:4 ] [ کاوه حق پناه ]

 

نرم افزار كاربردي انبار بازرگاني محصولات كشاورزي آريان1

 

نرم افزاري مخصوص خريد و فروش گندم بذري - ذرت - جو - كلزا و ...

 

بقيه در ادامه مطلب...

 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 17 / 4 / 1391برچسب:, ] [ 14:33 ] [ کاوه حق پناه ]
.: Weblog By KMF :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ صرفا جهت علاقمندان به فناوری اطلاعات و رایانه و انجام امور مربوط به دروس و پروژه ها میباشد. (البته شایدم یکمی بیشتر). البته ناگفته نمونه که علاوه بر مطالب عنوان شده ، مطالبی نیز در باب اجتماعی و فرهنگی و هنری و گاها نیمه 30یا30 که پیگرد نداشته باشه :) جهت اطلاع و آگاهی شما عزیزان گذاشته شده. همه مطالب متعلق به بنده نبوده و بعضآ توسط ساير دوستان و اون دسته عزیزانیه که مطالبشون موجوده و نتونستم منبعش رو پیدا کنم، ارائه ميشه. شما نيز چنانچه تمايل به ارسال مطلبی داشته باشيد،با كمال مسرت آنرا با نام خودتان در وبلاگ منتشر ميكنم. تاریخ تاسیس: 20 مهر 1390 ارادتمند شما: کاوه حق پناه
موضوعات وب
1 لینک های مفید
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

امکانات وب
Online User