یادداشتهای یک دانشجوی فناوری اطلاعات و ارتباطات
مطالب - مقالات - برنامه ها و پروژه های مربوط به فناوری اطلاعات و رایانه گاها علمی و اجتماعی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

لینک های مفید 2

ایتنا - وزارت ارتباطات با ارسال جوابيه‌اي، موضوع جايگزيني اینترنت ملی به جاي اینترنت جهانی را رد كرد.
 
اينترنت ملي جايگزين اينترنت جهاني نخواهد شد


پیرو درج خبري با عنوان « از ابتدای شهریور؛ اینترنت ملی جایگزین اینترنت جهانی می‌شود »، وزارت ارتباطات جوابیه‌ای منتشر کرد.
 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 19 / 10 / 1390برچسب:اينترنت ملي جايگزين اينترنت جهاني نخواهد شد, ] [ 13:24 ] [ کاوه حق پناه ]
 
همایش بزرگ استراتژی های بازاریابی اینترنتی
هفت سخنران در دو روز شما را با ده‌ها ایده‌ جدید برای رشد کسب‌و‌کارتان آشنا خواهند کرد! بازاریابی اینترنتی چیزی بسیار فراتر از ارسال ایمیل، تبلیغات بنری و ... است.
همایش بازاریابی و استراتژی اینترنتی
هفت سخنران در دو روز شما را با ده‌ها ایده‌ جدید برای رشد کسب‌و‌کارتان آشنا خواهند کرد!
بازاریابی اینترنتی چیزی بسیار فراتر از ارسال ایمیل، تبلیغات بنری و ... است.
اگر از عملیات بازاریابی اینترنتی نتیجه‌ مناسبی نگرفته‌اید احتمالا استراتژی مشخصی نداشته‌اید!
 

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 23 / 8 / 1390برچسب:همایش بزرگ استراتژی های بازاریابی اینترنتی, ] [ 10:7 ] [ کاوه حق پناه ]

 

فرشیدی: ایرانیها 1.5سال کمتر از توسعه یافته‌ها مدرسه می‌روند

با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفم


 

راسخون : وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: در ایران تنها 160 روز در سال دانش آموزان در کلاس درس حاضر می شوند این در حالی است که این آمار در سایر کشورها 204 روز است.


به گزارش راسخون به نقل از مهر، محمود فرشیدی اظهار داشت: با توجه به اینکه خواستار جهش علمی هستیم و به دنبال راه میانبر برای جبران کاستیها باید از فرصتها حداکثر استفاده را ببریم. در تمامی کشورهای صنعتی دانش آموزان 204 روز در سال به مدسه می روند که در کشور ما با احتساب تعطیلی روز پنجشبه، دانش آموزان 160 روز در سال به مدرسه می روند.

وی با بیان اینکه زنگهای درسی در کشور 60 دقیقه نیست گفت: با توجه به امکانات و ادغام دو زنگ کلاس، دانش آموزان 80 دقیقه در کلاس حاضر می شوند. همچنین زنگ استراحت، ورزش و درس دانش آموزان با اجرای طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها کمتر می شود و این تعطیلی ما را به آموزش و پرورش حداقلی می رساند.


وزیر اسبق آموزش و پرورش در ادامه خواستار واگذاری اماکن ورزشی به این وزارتخانه شد و تاکید کرد: با وجود حضور کیومرث هاشمی در معاونت تربیت بدنی و با توجه به اهمیت موضوع، امکانات محدود و کمی در اختیار این وزارتخانه است. هاشمی به عنوان حلقه اتصال ورزش و آموزش و پرورش می تواند گام های بلندی را برای ورزش دانش آموزان بردارد.

فرشیدی افزود: تربیت بندی با کمبود نیرو مواجه است که می تواند با واگذاری اماکن خود به آموزش و پرورش علاوه بر همکاری مشترک کمبود نیرو را جبران کند. هرچه دانش آموزان با توجه به تهاجم فرهنگی با ورزش مانوس شوند در برابر آسیب ها مصون می مانند.

منبع: راسخون

[ دو شنبه 14 / 8 / 1390برچسب:تعطیلی پنجشنبه‌ها , ] [ 1:53 ] [ کاوه حق پناه ]

 

در حالی که در جامعه علمی دوربین هایی با قدرت ۴٫۵ میلیون پیکسل در ثانیه وجود دارد اما مردم عادی نیز به دنبال دوربین هایی با سرعت بالا میگردند که فقط مصارف علمی مانند شناسایی مولکولها نداشته باشد.

سریعترین دوربین فیلم برداری جهان + عکس

در بعضی از برنامه هایی مانند توقف زمان از دوربین هایی با سرعت هزار فریم بر ثانیه استفاده میشود.اما این دوربین جدید با سرعت ۱ میلیون فریم در ثانیه به عنوان سریع ترین دوربین جهان شناخته شده است.

این دوربین قابلیت ضبط فیلم با سرعت خیره کننده ۱ میلیون فریم بر ثانیه را داراست. برای اینکه تصوری از سرعت این دوربین داشته باشید فرض کنید که اگر با این دوربین بخواهید ۳ ثانیه فیلمبرداری کنید و آن را به سرعت عادی ۳۰ فریم در ثانیه تبدیل کنید طول فیلم تقریباً ۲۸ ساعت خواهد شد!
البته این دوربین محدودیت ۱۶ گیگاپیکسل در ثانیه را دارد یعنی در هر ثانیه حدود ۱۶ میلیارد پیکسل را می تواند ضبط کند و بنابراین اگر بخواهید فیلمها را با یک میلیون فریم بر ثانیه ضبط کنید باید وضوح تصویر را تا ۱۲۸ در ۱۶ پیکسل پایین بیاورید که برای برخی سوژه ها اصلاً مناسب نیست.

 

به همین ترتیب هرچه وضوح تصویر را بالا ببرید سرعت پایین تر می آید و در کیفیت بسیار خوبHD 1280×۷۲۰ به سرعت ۱۸۱۰۰ فریم بر ثانیه و در کیفیت خوب ۶۴۰×۴۸۰ به سرعت ۴۳۴۰۰ فریم بر ثانیه می رسید که این سرعت هم در مقایسه با دیگر دوربین ها بسیار عالی به نظر می رسد.
در حال حاضر درباره زمان عرضه و قیمت این دوربین حرفی زده نشده است اما به نظر می رسد قیمت بسیار بالایی داشته باشد.


تفریح و سرگرمیمنبع: پایگاه اینترنتی فرز
 

[ پنج شنبه 5 / 8 / 1390برچسب:سریعترین دوربین, ] [ 20:59 ] [ کاوه حق پناه ]

 

سیندهوجا راجارامان دختر دانش آموزی که تنها با ۱۴ سال سن، عنوان جوانترین مدیرعامل دنیا را به خود اختصاص داده است.

این دختر دانش آموز مدیر عامل یک شرکت در زمینه انیمیشن سازی است ، شرکتی که پدرش در اکتبر سال ۲۰۱۰ آن را راه اندازی کرد.


سیندهوجا راجارامان در این مورد می گوید: من هم به انیماتور بودن و هم مدیر بودن خود افتخار می کنم.

[ چهار شنبه 2 / 8 / 1390برچسب:, ] [ 19:3 ] [ کاوه حق پناه ]

سلطان نابغه اینترنت

سرگی برین، نابغه کامپیوتر آمریکایی روسی، کسی است که به همراه لاری‌پیج، شرکت گوگل را راه‌اندازی کرد. این شرکت بزرگ‌ترین شرکت اینترنتی بر پایه موتور جست‌وجو و تکنولوژی تبلیغات آن‌لاین است.
سرگی برین متولد ۲۱ آگوست سال ۱۹۷۳ در مسکو می‌باشد. وی با ثروت ۱۲ میلیارد دلار به همراه همکارش لاری پیج بیست و ششمین فرد ثروتمند دنیا است. البته به گفته مجله فوربز، ثروت برین در سال ۲۰۱۰ به مبلغ ۵/۱۷ میلیارد دلار رسیده است....
 


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 2 / 8 / 1390برچسب:, ] [ 16:47 ] [ کاوه حق پناه ]
صفحه قبل 1 صفحه بعد
.: Weblog By KMF :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ صرفا جهت علاقمندان به فناوری اطلاعات و رایانه و انجام امور مربوط به دروس و پروژه ها میباشد. (البته شایدم یکمی بیشتر). البته ناگفته نمونه که علاوه بر مطالب عنوان شده ، مطالبی نیز در باب اجتماعی و فرهنگی و هنری و گاها نیمه 30یا30 که پیگرد نداشته باشه :) جهت اطلاع و آگاهی شما عزیزان گذاشته شده. همه مطالب متعلق به بنده نبوده و بعضآ توسط ساير دوستان و اون دسته عزیزانیه که مطالبشون موجوده و نتونستم منبعش رو پیدا کنم، ارائه ميشه. شما نيز چنانچه تمايل به ارسال مطلبی داشته باشيد،با كمال مسرت آنرا با نام خودتان در وبلاگ منتشر ميكنم. تاریخ تاسیس: 20 مهر 1390 ارادتمند شما: کاوه حق پناه
موضوعات وب
1 لینک های مفید
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

امکانات وب
Online User