یادداشتهای یک دانشجوی فناوری اطلاعات و ارتباطات
مطالب - مقالات - برنامه ها و پروژه های مربوط به فناوری اطلاعات و رایانه گاها علمی و اجتماعی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

لینک های مفید 2


چه کسانی در نبود شما از کامپیوتر شخصیتان استفاده کرده اند؟

 آیا می‌خواهید بدانید چه کسی در نبود شما از کامپیوتر شخصیتان استفاده کرده؟ و یا چه کارهایی انجام داده؟ ... بعد ازمطالعه این متن به راحتی می‌توانید به سوالات اینچنینی پاسخ دهید! قبل از هر صحبتی متذکر می‌شویم که اینکار نیاز به نصب هیچ نرم‌افزاری ندارد.

ابتدا روی Start کلیک کنید و در Run این عبارت را وارد کرده و اینتر بزنید: eventvwr.msc

اطلاعات و رخدادها در چندین بخش در منوی سمت چپ به نام : Windows Log ذخیره شده‌اند که سه دسته بندی Application و Security و System در همه سیستم‌ها وجود دارد. وارد بخش System شوید. به تاریخ و زمان رخدادها توجه کنید. اکنون می‌توانید رخدادی از لیست را انتخاب کنید که شما در خانه حضور نداشته‌اید و کامپیوترتان باید خاموش می‌بود!

روی رخداد مورد نظر دوبار کلیک کنید تا اطلاعات نمایش داده شود.

همچنین با این ترفند شما می‌توانید مدت زمان استفاده شده را هم با توجه به زمان روشن و خاموش شدن سیستم بدست آورید.

که در نهایت از منوی سمت راست در صورت کلیک بر روی Clear Log میتوان کل رخدادها را پاک کرد.

 

[ چهار شنبه 23 / 11 / 1391برچسب:, ] [ 19:17 ] [ کاوه حق پناه ]

 

گرفتن گزارش سلامت سیستم در ویندوز 7

 

 همان‌طور که می‌دانید نرم‌افزارهای مختلفی برای تست سلامت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سیستم وجود دارند. اما بسیاریاز کاربران از این موضوع بی‌‌اطلاع‌اند که در ویندوز 7 ابزاری برای گرفتن گزارش از سلامت سیستم وجود دارد که به وسیله‌ی آن وضعیت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری سیستم و ویندوز اسکن شده و نتیجه در قالب یک گزارش‌گیری کامل همراه با ذکر جزئیات و مشکلات موجود نمایش داده می‌شود. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت.

بدین منظور:
ابتدا بر روی دکمه‌ی Start کلیک کنید.
سپس عبارت زیر را در قسمت جستجو وارد کرده و Enter بزنید:

perfmon /report

خواهید دید که پنجره‌ی Resource And Performance Monitor باز شده و اسکن سیستم آغاز می‌شود. عملیات گزارش‌گیری حدود 1 دقیقه طول می‌کشد.
سپس گزارش‌ سلامت سیستم آماده شده و به صورت تفصیلی نمایش داده می‌شود.

در صورتی که بر روی ویندوز خود آنتی‌ویروس نصب کرده‌اید،‌ اما در گزارش‌گیری درج شده است که آنتی‌ویروس نصب نیست، این موضوع به باگی که در ویندوز 7 وجود دارد مرتبط است. شرکت مایکروسافت برای حل این مشکل به‌روزرسانی ارائه کرده است که می‌توانید آن را دریافت کرده و نصب کنید:

http://support.microsoft.com/kb/2482947

[ چهار شنبه 30 / 11 / 1391برچسب:, ] [ 11:39 ] [ کاوه حق پناه ]

 

وقتی از Ultra HD حرف می‌زنیم از چه حرف می‌زنیم!؟

LG-4k-TV

 

 این روزها نمایشگاه CES 2013 در حال برگزاریست. بسیاری نمایشگاه امسال را هنگامه درخشش تلویزیون‌های جدید برندهای معتبر می‌دانند. در این میان تقریبا تلویزیون‌های برخوردار از فناوری ۴k/8kمیانه‌گردانند و تقریبا از دیگر تلویزیون‌ها خبری نیست! این تلویزیون‌ها یعنی همین تلویزیون‌های برخوردار ازفناوری ۴k/8k همان تلویزیون‌هایی هستند که به آنها Ultra HD (اُلترا اچ.دی) می‌گوئیم. در این مطلب می‌خواهم دقیقا توضیح دهم که منظور از تلویزیون‌های الترا اچ.دی چیست؟

 

بقیه در ادامه مطلب ....


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 28 / 11 / 1391برچسب:, ] [ 10:26 ] [ کاوه حق پناه ]

مموری کارت یا فلش شما Format نمی شود؟

 

 استفاده از مموری فلش در بین مردم عادی شده است، همین عمومی شدن فلش ها باعث به وجود آمدن مشکلاتی هم شده است، یکی از مشکلات آن Bad Sector شدن مموری و یا Forgot Partition است، که در صورتی که با این مشکلات مواجه شوید نه می توانید مموری خود را باز و نه Format کنید. پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام، امروز برای شما بازدیدکنندگان عزیز آموزشی را طراحی کرده که به وسیله این آموزش مشکلات شما در این حوزه پایان می پذیرد.

بقیه در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 26 / 11 / 1391برچسب:, ] [ 17:0 ] [ کاوه حق پناه ]

 

 راهنمای تست و استفاده از عطر  



میزان در شناسایی عطر 40% است یعنی از عصاره (اسانس، جوهره) به دست آمده 40% عطر خالص باشد و مابقی آن آب و الکل و دیگر افزودنی ها که آن خالص ترین و گران ترین عطر هاست و به آن پرفیوم می گویند.


حالا معیاربندی عطرها از همین میزان غلظت شروع می شود:
 

بقیه درادامه مطلب...


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 23 / 11 / 1391برچسب:, ] [ 16:51 ] [ کاوه حق پناه ]

آیا می دانید چگونه موبایل شنود می شود؟

هر تلفن همراهی دارای یک میکروفون بسیار حساس است که همواره قابلیت فعال شدن را داراست. فعال کردن این میکروفون نیازی به برقراری تماس با گوشی مزبور و فعال شدن سیم کارت گوشی و یا حتی روشن بودن تلفن همراه ندارد.

امروزه یکی از تجارت های پرسود برای شرکت های سازنده تلفن های همراه ، فروش دستگاه های فعال کننده میکروفون های تلفن های همراه و امکانات شنود این میکروفون های فعال شده می باشد.
 



ادامه مطلب
[ جمعه 18 / 11 / 1391برچسب:, ] [ 16:31 ] [ کاوه حق پناه ]

 

برای دیدن عکسهای بیشتر میتونید به:  منوی سمت راست بخش یاد ایام مراجعه کنید.

 با کلیک بر روی عکس میتوان آنرا در سایزی بزرگتر مشاهده نمایید.

6/3/1389  -  از راست به چپ:  محمد محمودی ، هیوا سلطانی ، کاوه حق پناه

 

5/2/1390 -  بوکان ، پارک ساحلی

 

 منتظر عکسهای بیشتر باشید...

[ چهار شنبه 2 / 11 / 1391برچسب:, ] [ 14:58 ] [ کاوه حق پناه ]

صدتا کار داریم!

 

تمام 100 تا کاری که دارید و هنوز انجام نداده‌اید و باید امروز فردا انجام بدهید را روی 100 نوار رنگیِ این بادبزن بنویسید و یکی‌یکی یا دوتادوتا یا اصلاً چندتاچندتا دور مچ دستتان ببندید و هرکدام را انجام دادید، بکنید و بندازید دور و خلاص! بقیه‌ی عکس‌ها را در ادامه ببینید.
 

 


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 6 / 11 / 1391برچسب:, ] [ 10:22 ] [ کاوه حق پناه ]

حباب قاشقی بسازید

 


 

قاشق‌های یک بار مصرف می‌توانند دوباره هم مصرف شوند. با این پست همراه شوید و این کاردستی خلاقانه که برنده جایزه "زیست‌شناسی و طراحی" در سال 2010 شده را ببینید.

بقیه در ادامه مطلب...

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 4 / 11 / 1391برچسب:, ] [ 9:18 ] [ کاوه حق پناه ]

پارکینگ منظم

 


وارد پارکینگ می‌شوید و بدون نیاز به چرخیدن در طبقات پارکینگ به مکان مشخص شده در کارت پارکینگ می‌روید. جای شما محفوظ است.
 

بقیه در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 1 / 11 / 1391برچسب:, ] [ 18:16 ] [ کاوه حق پناه ]
.: Weblog By KMF :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ صرفا جهت علاقمندان به فناوری اطلاعات و رایانه و انجام امور مربوط به دروس و پروژه ها میباشد. (البته شایدم یکمی بیشتر). البته ناگفته نمونه که علاوه بر مطالب عنوان شده ، مطالبی نیز در باب اجتماعی و فرهنگی و هنری و گاها نیمه 30یا30 که پیگرد نداشته باشه :) جهت اطلاع و آگاهی شما عزیزان گذاشته شده. همه مطالب متعلق به بنده نبوده و بعضآ توسط ساير دوستان و اون دسته عزیزانیه که مطالبشون موجوده و نتونستم منبعش رو پیدا کنم، ارائه ميشه. شما نيز چنانچه تمايل به ارسال مطلبی داشته باشيد،با كمال مسرت آنرا با نام خودتان در وبلاگ منتشر ميكنم. تاریخ تاسیس: 20 مهر 1390 ارادتمند شما: کاوه حق پناه
موضوعات وب
1 لینک های مفید
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

امکانات وب
Online User