یادداشتهای یک دانشجوی فناوری اطلاعات و ارتباطات
مطالب - مقالات - برنامه ها و پروژه های مربوط به فناوری اطلاعات و رایانه گاها علمی و اجتماعی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

لینک های مفید 2


قبل از خرید ADSL مراقب این نکات باشید

 

ما تلاش زیادی کردیم تا مودم های عرضه شده توسط خدمات دهنده ها را در بازار پیدا کنیم؛ باورکردنی نیست اما به عنوان مثال در یک مدل Wif1 شاهد اختلاف قیمتی در حدود 18 هزار تومان بودیم.

شبکه اینترنت کشور یک دوره اختلال را پشت سر گذاشته است. حالا اوضاع دوباره به حالت اول برگشته و می توان انتظار داشت متقاضیان جدیدی برای خرید اقدام کنند. نکته اینجاست که خرید یک سرویس اینترنت پرسرعت هم دقیقا به اندازه خرید پوشاک یا لوازم خانگی پیچیدگی دارد. اینکه مشترک کدام سرویس دهنده شوید، چه سرعتی بخرید، کدام نوع مودم برایتان مناسب تر است یا سوالاتی از این دست همگی می توانند ذهنتان را به خود مشغول کند.
قبل از خرید ADSL مراقب این نکات باشید:

بقیه در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 5 / 1 / 1392برچسب:اینترنت پرسرعت, ADSL, خرید اینترنت پرسرعت,خرید ADSL, , ] [ 8:20 ] [ کاوه حق پناه ]

 

ایران در سال ۲۰۱۲ چه چیزی را جستجو کرده است؟

 

وبلاگینا نوشت:

هفته گذشته، گوگل طبق سال‌های قبل اقدام به انتشار آمار کاملی درباره جستجوهای صورت گرفته در این سایت طی بازه زمانی ۲۰۱۲ کرد. این گزارش کامل علاوه بر نشان دادن جستجوهای جهانی در دسته‌بندی‌های مختلف، جستجوها را به تفکیک ۵۵ کشور مختلف نیز به نمایش می‌گذاشت اما متاسفانه خبری از کشور ایران در بین فهرست کشورها نبود.

این موضوع باعث شد تا وبلاگینا سری به بخش Trends گوگل (که قسمت بزرگی از نتایج منتشر شده این سایت بر اساس آمار این سرویس به دست می‌آید) بزند و از فیلترهای موجود، کشور ایران را انتخاب کند تا باهم ببینیم کاربران ایرانی در سال ۲۰۱۲ چه چیزی را جستجو کرده‌اند.

بقیه در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 27 / 9 / 1391برچسب:, ] [ 10:25 ] [ کاوه حق پناه ]

تلاش عجولانه برای خلاص شدن از دست کپچاها، درسی برای ایده‌پردازان و استارت‌آپ‌ها

12-16-2012 06-41-58 PM

 

 

«کپچا»ها یکی از کسل‌کننده‌ترین چیزهایی هستند که موقع‌ وب‌گردی مجبوریم آنها را تحمل کنیم. تکمیل بعضی از کپچاها آنچنان دشوار است که کاربر نیاز پیدا می‌کند چندین بار تلاش کند. اما به هر حال به وجود ربات اسپم‌کننده و بدافزارهایی که می‌توانند امنیت ما را به خطر بیندازند، چاره‌ای هم نداریم.

اما به تازگی minteye ایده خوبی را عملی کرده است، با شیوه‌ای که این شرکت معرفی کرده است، کاربر نیازی به تایپ کردن کاراکترها ندارد و کافی است که نشانگری را زیر یک تصویر کج و معوج بلغزاند، آنقدر که تصویری واضح ایجاد شود. مثل این:

بقیه در ادامه مطلب..

 


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 27 / 9 / 1391برچسب:, ] [ 10:18 ] [ کاوه حق پناه ]

ADSL، وایمکس یا اینترنت بی‌سیم؟

ADSL، وایمکس یا اینترنت بی سیم؟ - Bartarinha.IR | برترین ها

این نوشته می تواند یک راهنمای ساده و جمع و جور باشد، در آن خبری از اصطلاحات فنی و گیج کننده نیست. ما تمام تعریف های ممکن را به زبان ساده ترجمه کرده ایم و در نهایت تلاش کرده ایم تنها به مخاطب فکر کنیم. به کاربرانی که می خواهند در کمترین زمان ممکن سرویس محبوب خود را بشناسند، هزینه ها را برآورد کنند و در نهایت با مشت پر پا به بازار بگذارند. در انتهای این نوشته شما یک کارشناس خبره خرید اینترنت خواهید بود و می توانید به اطرافیان تان مشاوره دهید.

ADSL، وایمکس و wifi جاده هایی هستند که در نهایت باید شما را به یک مقصد برسانند؛ دنیای مجازی اطلاعات. ممکن است بگویید سرعت دسترسی آنها به اینترنت اولین وجه تمایزشان از هم است. این گفته کاملا صحت دارد اما وقتی بر اساس قانون، واگذاری سرعت های بالاتر از 128 کیلوبیت بر ثانیه به کاربران خانگی محدودیت دارد فرقی نمی کند پراید سوار باشید یا لامبورگینی. پس فعلا باید آنها را تنها از طریق هزینه اشتراک ماهیانه و قیمت تجهیزات مقایسه کنیم.

بقیه در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 6 / 8 / 1391برچسب:ADSL, وایمکس یا اینترنت بی‌سیم؟, ] [ 9:29 ] [ کاوه حق پناه ]

 

سرویس فکس اینترنتی FAX.IR چیست؟

در این سرویس به شما یک شماره فکس اختصاصی تخصیص داده می شود. تمامی فکس های ارسالی به این شماره بصورت فایل PDF در ایمیل شخصی (سازمانی) شما و در صورت تمایل یک نسخه از آن در قسمت بایگانی حساب کاربریتان در سایت FAX.IR ذخیره می شود. جهت اطلاع رسانی بابت دریافت فکس نیز یک SMS به شماره موبایل شما با متن "دریافت فکس جدید از شماره..." از سایت FAX.IR ارسال می گردد. شما می توانید شماره فکس فعلی خود را نیز به این شماره اختصاصی divert کرده و نیازی به اعلام مجدد شماره جدید خود نداشته باشید.

جهت ارسال فکس، شما می توانید با ورود به حساب کاربریتان در سایت FAX.IR و انتخاب گزینه ارسال فکس، متن دلخواه خود را نوشته و یا فایل PDF، WORD، EXCEL و غیره را بارگذاری کرده و به شماره فکس (های) مورد نظر ارسال نمایید. جهت اطلاع رسانی از وضعیت ارسال فکس، SMS و ایمیلی از سایت برای شما ارسال و وضعیت را اعلام می نماید. وضعیت ممکن است"ارسال موفق"، "ارسال ناموفق به علت اشغالی خط" و یا "ارسال ناموفق به علت عدم وجود دستگاه فکس در مقصد" باشد.

 بقیه در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
[ جمعه 5 / 8 / 1391برچسب:, ] [ 9:47 ] [ کاوه حق پناه ]

مورچه‌ها میلیون‌ها سال است از الگوریتم اینترنت استفاده می‌کنند!

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

فارنت: بشریت سال‌هاست که در حال پیشرفت است و هر روزه امکانات جدیدی برای رفاه حال همگان تولید و شاید هم کشف می‌شوند. بله!ما سال‌هاست که در حال پیشرفت هستیم و هر روز سرعت این پیشرفت بیشتر و بیشتر می‌شود اما آیا تا به حال از خود پرسیده‌ایم که آیا ما به عنوان انسان اولین تولیدکننده این محصولات بوده‌ایم؟ خب پاسخ این سوال در برخی موارد منفی است!

بقیه در ادامه مطلب...

 

 


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 3 / 8 / 1391برچسب:, ] [ 10:36 ] [ کاوه حق پناه ]


فلش مموری های قطاری

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

در دنیای امروز داشتن یک فلش مموری یک چیز طبیعی است و هر کسی نسبت به میزان استفاده و نیاز خود ظرفیت و گنجایش حافظه آن را انتخاب می کند و خریداری می نماید. اما اگر شما یک فلش مموری ۱ گیگابایت داشته باشید و با فایل هایی بیشتر از گنجایش مموری خودتان مواجه شوید چه می کنید ؟ آیا باید آن مموری قبلی را فراموش کنید و یک فلش جدید که ۲ گیگ باشد تهیه کنید ؟

بقیه در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 1 / 8 / 1391برچسب:, ] [ 18:32 ] [ کاوه حق پناه ]

اتصال به فیس بوک بوسیله یاهو مسنجر

با این قابلیت میتوانید بدون استفاده از فی لتر شکن با دوستانتان در فیس بوک به گفتگو بپردازید

ابتدا یاهو مسنجر 11 را نصب کنید ( برای دانلود و نصب اینجا کلیک کنید )




پس از ورود به یاهو مسنجر مطابق عکس مقابل روی گزینه MESSENGER کلیک کرده و بعد گزینه preferences را کلیک کنید . یا بجای این کار ها دکمه های ctrl+shift_p را روی کیبورد بطور همزمان فشار دهید تا پنجره ای

ادامه مطلب
[ شنبه 14 / 6 / 1391برچسب:اتصال به فیس بوک بوسیله یاهو مسنجر, ] [ 9:21 ] [ کاوه حق پناه ]

۳ سایت برای یافتن تصاویری ساده و فوق العاده زیبا

simpledesktops

 

برای جستجو و انتخاب تصاویر پس زمینه، راه های زیادی وجود دارد که یکی از آن راه ها رفتن به انواع سایت های مرتبط و انتخاب تصاویر دلخواه از بین آنهاست. اما آیا در بین این دسته از سایتها، سایت هایی هم وجود دارد که فقط تصاویر ساده و خلوت و در عین حال زیبا را برای استفاده در اختیار ما قرار دهند؟

به عبارت دیگر آیا سایتی وجود دارد که فقط مختص دریافت تصاویر ساده، خلوت و زیبا باشد؟ در پاسخ به این پرسش باید بگویم که بله، چنین سایت هایی وجود دارد و قصد دارم در این پست، شما را با ۳ نمونه از این دسته از سایت ها آشنا کنم.

پس اگر به دنبال تصاویری ساده، خلوت و زیبا برای استفاده به عنوان تصاویر پس زمینه ی دسکتاپ خود هستید پیشنهاد می کنم که با این پست همراه شوید.

بقیه در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
[ سه شنبه 12 / 6 / 1391برچسب:۳ سایت برای یافتن تصاویری ساده و فوق العاده زیبا, ] [ 21:46 ] [ کاوه حق پناه ]
 

الکسا (Alexa The Web Information Company) نامی آشنا در عرصه اینترنت برای تمام مدیران سایت ها و وبمسترها. اما واقعا الکسا چیست ؟ What is Alexa . در این مقاله قصد داریم به بررسی کامل این سایت مطرح و نحوه رتبه بندی سایت ها صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید...

 

بقیه در ادامه مطلب....


ادامه مطلب
[ یک شنبه 27 / 5 / 1391برچسب: الکسا چیست ؟ Alexa Internet Tour, ] [ 15:15 ] [ کاوه حق پناه ]

سایت‌های دانشگاهی: صفحات هیات علمی دانشگاه‌های جهان

World Lecture Hall

سایتی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد, سایتی است که با در اختیار گذاشتن آدرس لینک صفحات ایجاد شده توسط هیات علمی دانشگاه‌های مختلف در سراسر جهان که به ارائه مطالب آموزشی و موارد درسی در هر زبان می‌پردازد و با طبقه بندی آن‌ها و قابلیت جست و جویی که در اختیارتان می‌گذارد کمک شایانی را به دسترسی محتوای علمی-دانشگاهی مورد نظرتان می‌کند.
لازم به ذکر است که در زمینه‌ی دروس کامپیوتری, چه دانشگاهی و چه در مورد لینوکس؛ آموزش وب و ... که توسط این اساتید ارائه شده به صورت نوشته, صدا , فیلم , امتحانات, تمرینات و سیلابس درسی در این سایت قابل دسترس و جست و جو است.

World Lecture Hall


آدرس ورود به سایت World Lecture Hall :

wlh.webhost.utexas.edu



بخش جست و جوی پیشرفته‌ی این سایت, با قابلیت جست وجو بر اساس نوع فایل و محتوا :
[ جمعه 25 / 5 / 1391برچسب:سایت‌های دانشگاهی: صفحات هیات علمی دانشگاه‌های جهان, ] [ 8:40 ] [ کاوه حق پناه ]

اينترنت پرسرعتم، آرزوست ..

اين روزها در بوكان و کرمانشاه با آوردن واژه اينترنت، ناخودآگاه ياد حلزون و لاک پشت مي افتيم که همواره با کندي بر روي زمين مي خزند و اين شايد آرزوي تک تک کاربران اينترنت در کرمانشاه باشد که « اينترنت پرسرعتم آرزوست ...»

به گزارش خبرنگار سرويس علمي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)

اهميت خدمات ارتباطات و IT در توسعه و پيشرفت ملت‌ها هرگز بر کسي پوشيده نبوده و نيست تا جايي که اغلب انديشمندان بر اين باورند که توسعه تنها در گرو فناوري اطلاعات و ارتباطات است که ميسر مي شود.

اما سوالي که در اين بين وجود دارد اين است که مگر ما ايرانيان تا چه حد به اينترنت آن هم از نوع لاک پشتي اش دسترسي داريم که بتوانيم مسير توسعه را از وراي اينترنت هموار کنيم؟  

 بقيه در ادامه مطلب ...


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 23 / 5 / 1391برچسب:اينترنت پرسرعتم, آرزوست ,,, ] [ 9:44 ] [ کاوه حق پناه ]

 پويان نياز جامع ترين وبسايت تبليغات مجازي

صاحب هر شغل ، صنعت و حرفه ايي كه هستيد با پويان نیاز به جامعه مجازي جهاني شناخته ميشويد

برای ورود به سايت اینجا کلیک کنید.

[ دو شنبه 21 / 5 / 1391برچسب:جامع ترين وبسايت تبليغات مجازي , ] [ 17:0 ] [ کاوه حق پناه ]
[ شنبه 17 / 5 / 1391برچسب:معرفي چند سايت برای آپلود فایل‌هاي خود, ] [ 11:19 ] [ کاوه حق پناه ]

 

  • کپچافا: برای خلق لذت پارسی دیجیتال

هنگام کامنت‌ گذاشتن در سایت‌ها و وبلاگ‌ها یا ورود به سایت‌های مختلف داخلی یا خارجی، شما حتما به کپچا CAPTCHA برخورده‌اید. «کپچا»‌ها همان عبارات متنی‌ای هستند که برنامه‌های کامپیوتری قادر به تشخیص آنها نیستند و فقط یک کاربر انسان می‌تواند، عین عبارات را وارد کند، این ترتیب سایت از گزند حمله‌های خرابکارانه ربات‌های اینترنتی در امان می‌ماند.

 

 

بقيه در ادامه مطلب...

 

 

 


ادامه مطلب
[ شنبه 17 / 5 / 1391برچسب:کپچافا: برای خلق لذت پارسی دیجیتال, ] [ 10:13 ] [ کاوه حق پناه ]

اینترنت اکسپلورر به سرنوشت پیکان دچار خواهد شد!

خوشبختانه چندی پیش، خبر پیشی گرفتن تعداد کاربران گوگل کروم در سراسر دنیا از اینترنت اکسپلورر را شنیدیم.

 

بقیه در ادامه مطلب...

 


ادامه مطلب
[ شنبه 10 / 5 / 1391برچسب:اینترنت اکسپلورر به سرنوشت پیکان دچار خواهد شد!, ] [ 12:38 ] [ کاوه حق پناه ]

اسکیمرهای نامریی برای سرقت اطلاعات کارت های عابربانک

 

اسکیمرها دستگاه های الکترونیکی کوچکی هستند که توسط سارقین روی دستگاه های خودپرداز نصب می شوند و تلاش می کنند تا اطلاعات کارت بانکی و رمز شما را سرقت کنند.

انواع متفاوتی از این اسکیمرها در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد و پیش از این نیز در نگهبان با آنها آشنا شده اید. اما نوع جدید آنها تقریبا غیر قابل شناسایی شده است.

wtskim3-w430.jpg

 

wtskim2-w430.jpg

اسکیمرهای جدید آنقدر باریک و نازک هستند که درون شکاف ورودی کارت عابربانک قرار می گیرند و در عمل دیده نمی شوند. مدل جدید به راحتی اطلاعات کارت شما را از روی نوار مغناطیسی اش می خواند و در حافظه اش ذخیره می کند.

original-w430.jpg

در کنار آن جناب سارق به رمز کارت عابربانک شما نیز نیاز دارد و به همین خاطر یک پد فلزی هم روی کی پد خودپرداز قرار می دهد. این کی پد دقیقا مانند کی پد اصلی خودپرداز است و به گونه ای روی آن قرار می گیرد که شما متوجه این موضوع نمی شوید که یک کی پد اضافه روی شماره های اصلی قرار گرفته و مشغول سرقت رمزعبور شما است.

کارشناس های امنیتی می گویند، پیشرفت اسکیمرهای موجود سبب شده که هنگام استفاده از خودپردازها لازم است دقت بیشتری داشته باشید و در صورتی که به چیزی مشکوک شدید از استفاده از خودپرداز خودداری کنید و به مسوول مربوطه اطلاع دهید.

 

منبع: سایت نگهبان

[ دو شنبه 7 / 5 / 1391برچسب:اسکیمرهای نامریی برای سرقت اطلاعات کارت های عابربانک, ] [ 8:39 ] [ کاوه حق پناه ]

تورنت (Torrent) چیست؟

 

Torrent یک شبکه اشتراک گذاری فایل بین کاربران است. یعنی کاربران این شبکه فایل هایی را که روی کامپیوتر خود دارند، با کمک یک برنامه خاص بین بقیه کاربران به اشتراک می گذارند. توجه کنید که دانلود در این شبکه از طریق اتصال کاربران به یکدیگر صورت می گیرد و نه از طریق دانلود از روی یک سایت خاص.

محل فایلهای موجود در تورنت بر خلاف روشهای دیگر دانلود، هارد دیسک کامپیوتر Seeder ها می باشد. شخصی برای اولین بار فایلی یا فایل هایی را در اختیار عموم می گذارد و بعد از مدتی دانلودکننده ها به آپلود کننده تبدیل می شوند. مثلاً شما فایل 700 مگابایتی را از تورنت دانلود می کنید علاوه بر دانلود، همزمان بخشهایی که در هارد شما ذخیره شده آپلود شده و در اختیار افرار دیگر قرار می گیرد. در نهایت و پس از دانلود شدن کامل فایل می توانید به عنوان Seeder باقی بمانید و یا اینکه فایل را از لیست (نه از هارددیسک خود) حذف کنید.

.

 

برای دانلود باید به تعداد Seedها توجه داشته باشید. اگر تعداد Seeds، صفر باشد پس آپلود کننده ای وجود ندارد و شما یک کیلوبایت هم دانلود نخواهید داشت. همیشه فایلهایی را برای دانلود استفاده کنید که تعداد Seeds بالاتر داشته باشند. هر چه تعداد آپلود کننده بیشتر باشد سرعت دانلود شما (نسبت به سرعت اینترنت) بالاتر خواهد بود.

● Leechers تعداد افرادیست که در حال دانلود فایل مربوط می باشند.

● اگر قصد دانلود فایلهای حجیم از تورنت را دارید حتماً از سایتهایی استفاده کنید که کاربران نظرات شخصی خود را پس از دانلود می نویسند تا از سالم بودن برنامه ، ویروسی نبودن و مشکلات احتمالی آگاهی پیدا کنید.

برای دانلود از تورنت از نرم افزارهایی مانند µTorrent استفاده می شود.

[ جمعه 7 / 5 / 1391برچسب:تورنت (Torrent) چیست؟, ] [ 9:2 ] [ کاوه حق پناه ]

بلاک شدن سایت در NOD32

 

کاربران گرامی:


متاسفانه شرکت تولید کننده نرم افزارهای امنیتی nod32، بعضی از سایتها  را در لیست بلاک قرار داده است.

برای اینکه همزمان با نصب بودن این آنتی ویروس خود بتوانید به این گونه سایتها دسترسی داشته باشید، راهنمای تصویری زیر را ببینید:

http://s3.picofile.com/file/7445614301/ESET_URL_Managment.gif

[ چهار شنبه 2 / 5 / 1391برچسب:بلاک شدن سایت در NOD32, ] [ 9:37 ] [ کاوه حق پناه ]

برای دیدن اینترنت ملی این مطلب را بخوانید!

کاربر ایرانی در اینترنت بودن خودش به تنهایی کم مصیبتی نیست! باور نمی کنید؟ این مطلب را بخوانید تا باورتان شود اینترنت همین الان هم خیلی خیلی ملی است و جای یک روز تعطیلی در تقویم برای روز ملی شدن اینترنت به شدت خالی است!


 

1x1.trans برای دیدن اینترنت ملی این مطلب را بخوانید!

فرض کنید برای نوشته ای که در وبلاگ خود میخواهید بنوسید نیاز به جستجو برای عکس دارید. مصیبت از همین جا شروع میشود میروید داخل گوگل و برای تصاویر جستجو می کنید. مهم نیست چه کلمه ای بزنید در هر حال چیزی نیست!

بقیه در ادامه مطلب...

 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 4 / 5 / 1391برچسب:برای دیدن اینترنت ملی این مطلب را بخوانید!, ] [ 10:45 ] [ کاوه حق پناه ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 9 صفحه بعد
.: Weblog By KMF :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ صرفا جهت علاقمندان به فناوری اطلاعات و رایانه و انجام امور مربوط به دروس و پروژه ها میباشد. (البته شایدم یکمی بیشتر). البته ناگفته نمونه که علاوه بر مطالب عنوان شده ، مطالبی نیز در باب اجتماعی و فرهنگی و هنری و گاها نیمه 30یا30 که پیگرد نداشته باشه :) جهت اطلاع و آگاهی شما عزیزان گذاشته شده. همه مطالب متعلق به بنده نبوده و بعضآ توسط ساير دوستان و اون دسته عزیزانیه که مطالبشون موجوده و نتونستم منبعش رو پیدا کنم، ارائه ميشه. شما نيز چنانچه تمايل به ارسال مطلبی داشته باشيد،با كمال مسرت آنرا با نام خودتان در وبلاگ منتشر ميكنم. تاریخ تاسیس: 20 مهر 1390 ارادتمند شما: کاوه حق پناه
موضوعات وب
1 لینک های مفید
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

امکانات وب
Online User