یادداشتهای یک دانشجوی فناوری اطلاعات و ارتباطات
مطالب - مقالات - برنامه ها و پروژه های مربوط به فناوری اطلاعات و رایانه گاها علمی و اجتماعی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

لینک های مفید 2


لینک دانلود

آدرس: http://s3.picofile.com/file/7697524301/hoolo_4_3.rar.html

[ شنبه 29 / 12 / 1391برچسب:, ] [ 18:18 ] [ کاوه حق پناه ]

پاسخی برای معمایی که مایکروسافت نمی‌تواند حل کند: rand, con و notepad

 

آیا تابع rand در مایکروسافت ورد یک معما است؟ آیا در ویندوز می‌توان فایلی با نام CON ,PRN, LPT یا NUL ساخت؟ آیا می‌شود یک فایل txt با notepad ساخت که خودبخود متنش تغییر کند؟

  • بر خلاف ادعای شایعه: هیچ یک از این سه مطلب برای مایکروسافت معما نیستند.
    غالب این معماها در راهنمای نرم‌افزارهای مایکروسافت توضیح داده شده است.
    برای شرح درباره اینکه چرا چنین اتفاقاتی می‌افتند (در واقع پاسخ معما) ادامه همین مطلب را بخوانید.

پاسخی برای معمای فایل‌هایی با نام CON در ویندوز

دقیقا همانطور که ویندوز اجازه نمی‌دهد در نام فایل از کاراکترهای \ یا * استفاده شود، همینطور اجازه نمی‌دهد در هیچ پوشه‌ای از کامپیوتر فایلی ساخت که نامش یکی از موارد زیر باشد: (با یا بدون پسوند)
CON, PRN, AUX, CLOCK$, NUL, COM1, COM2, COM3, COM4, COM5, COM6, COM7, COM8, COM9, LPT1, LPT2, LPT3, LPT4, LPT5, LPT6, LPT7, LPT8, LPT9
ریشه این مساله به یکی از قابلیت‌های شناخته شده سیستم عامل داس برمی‌گردد. از آن زمان تا همین ویندوزهای کنونی، این اسامی دارای معانی خاصی برای داس/ویندوز بوده‌اند. به عنوان مثال تایپ کردن دستوری مانند copy a.txt PRN محتویات فایل a.txt را به پرینتر ارسال می‌کند. به همین ترتیب بقیه اسامی نیز در واقع یک دستگاه جانبی یا مجازی را مشخص می‌کنند.  (توضیح راهنمای مایکروسافت)

پاسخی برای معمای rand در برنامه ورد

این مورد نیز از قابلیت‌های برنامه مایکروسافت ورد است که در راهنمای نرم‌افزار توضیح داده شده است. این قابلیت به کاربر اجازه می‌دهد جملات متعددی را در یک سند ورد درج کند. این جملات غالبا برای مصارف آزمایشی/نمایشی به کار می‌روند تا فونت و پاراگراف‌بندی تنظیم شده برای یک سند را امتحان نمود. تابع rand دو عدد می‌گیرد که تعداد پاراگراف‌ها و تعداد جمله در هر پاراگراف را مشخص می‌کند.
اگر دقت کنید جملات تولید شده کل حروف انگلیسی را در بردارند.
(شرح در سایت مایکروسافت)

پاسخی برای معمای متون جادویی در notepad

این معما در ویندوز ویستا به بعد کار نمی‌کند: در ویندوزهای XP و 2000، اشکالی در نرم‌افزار notepad وجود داشت که باعث بروز این پدیده می‌شد.
توضیح بیشتر: کامپیوتر می‌تواند متون را به صور مختلفی ذخیره کند که به هر یک از این حالت ها اصطلاحا encoding گفته می‌شود. به عنوان مثال اگر در برنامه notepad از منوی File گزینه Save as را انتخاب کنید، در زیر بخشی که نام فایل را برای ثبت می‌نویسید کادری را خواهید دید که مشخص می‌کند متن با کدام encoding ذخیره شود. مثلا یک فایل حاوی جملات فارسی را نمی‌توان به صورت ANSI ذخیره نمود.
هنگامیکه یک فایل را با notepad باز می‌کنید، نرم افزار تلاش می‌کند encoding فایل را به صورت خودکار حدس بزند. اما این حدس همیشه درست از آب در نمی‌آید و به همین علت متنی متفاوت (و حاوی حروف زبان چینی یا ...) نمایش داده می‌شود.
(شرح در ویکی‌پدیا)
برای حل این مشکل می‌توان فایل را با کمک گزینه File/Save as به فرمت Unicode ذخیره نمود. در این حالت دیگر برنامه هنگام باز کردن فایل دچار اشتباه نخواهد شد.
ّبرخی جملات که چنین مشکلی را ایجاد می‌کنند:
this app can break
bush hid the facts
Bill fed the goats
hhhh hhh hhh hhhhh
و بسیاری جملات مشابه که کلماتشان ترکیب 4-3-3-5 حرفی دارند.

نمونه شایعه:

سه معمايی كه مايكروسافت نمیتواند حل كند!!!
1.هند کشف کرد که هیچ کس نمیتواند فولدری به نام CON را درهیچ قسمتی از کامپیوتر ایجاد کند. این چیزی خیلی عجیب... و باور نکردنی است. در مایکروسافت ، کل تیم نمی توانند پاسخ چنین اتفاقی را بدهند!!
همین حالا امتحان کنید، فولدری به نام CON را نمیتوانید ذخیره کنید.
2. یک فایل txt یا notepad خالی باز کنید (روی Desktop کلیک راست کنید و
text document را انتخاب کنید )،سپس متن Bush hid the facts را تایپ کرده و آنرا ذخیره کنید.پنجره را بسته و دوباره باز کنید.شکلی عجیب خواهید دید!!
3. موضوعی جالب و باور نکردنی که توسط برزیلیها کشف شد.
مایکروسافت ورد را باز کرده و عبارت
(rand (200, 99= را تایپ کرده و دکمه اینتر را بزنید و سپس مشاهده کنید!

Try this:
Open a Word document and type = rand (200,99)
Press Enter and wait 3 seconds...make sure you enter the =
I am told that Microsoft will reward anyone who can explain it.

hey this is really weird!!
open notepad
type "bush hid the facts" without quotation marks
don't press "enter" save the file
close notepad
open the file again
what do you think?

An Indian discovered that nobody can create a FOLDER anywhere on the computer which can be named as "CON".
This is something pretty cool...and unbelievable... At Microsoft the whole Team, including Bill Gates, couldn't answer why this happened!
TRY IT NOW !!
IT WILL NOT CREATE "CON " FOLDER.......instead it will name it as new folder....TRY IT !!!"

 

منابع:

  1. توضیح راهنمای مایکروسافت درباره نام‌های مجاز برای فایل‌ها (انگلیسی)
  2. شرح تابع rand برنامه ورد در سایت مایکروسافت (انگلیسی)
  3. شرح ویکی‌پدیا در مورد مشکل Notepad (انگلیسی)
[ پنج شنبه 17 / 12 / 1391برچسب:, ] [ 19:21 ] [ کاوه حق پناه ]

 

دانلود Google Chrome 25.0.1364.97 - نرم افزار مرورگر گوگل کروم

مرورگر وب جدید گوگل کروم از شاخص های امنیتی مهمی برخوردار است که باعث می شود گوگل از این نظر آنرا با مرورگر اپل سفری، موزیلا فایرفاکس و نسخه جدید اینترنت اکسپلورر مقایسه کند.مرورگر کروم از چهارچوب مشابه دیگر مرورگر ها بهره برده است. بویژه در استفاده از تکنیک تهیه لیست سیاه از سایت های مخرب و روش گشت وب سایت ها در پشت لایه های امنیتی از جمله درون "جعبه شنی" و مرور ناشناس اینترنت. گوگل با ارائه گوگل کروم وارد بازار مرورگرهای وب شده است که هنوز انحصار آن در دست مایکروسافت اینترنت اکسپلورر می باشد. اما آیا این تفاوت های امنیتی کروم باعث می شود این مرورگر در جلوه کاربران متمایز ظاهر شود؟ گوگل کروم از قابلیتی معرفی شده در Internet Explorer 8 بهره می برد با نام مرور نا شناس (Incognito) که اجازه میدهد کاربر در این وضعیت با مرور وب سایت ها هیچ رد پایی از خود بر جای نگذارد حتی فایل های کوکی فقط تا هنگام باز بودن پنجره جست و جو در سیستم زنده خواهند بود.همچنین در لایه بعدی امنیتی گوگل تصمیم گرفته است که از ترجمه صفحات در جعبه شنی (sand box rendering) استفاده کند. این جعبه شنی در واقع به مفهوم ساده به معنی آن است که هنگامیکه یک مهاجم سعی می کند به درون مرورگر نفوذ کند و بتواند از طریق آن به فایل های سیستمی و ریجستری دسترسی پیدا کند، مرورگر در وضعیت جعبه شنی کار را برای مهاجم سخت تر می کند زیرا وی میبایست اکنون راهی نیز برای دور زدن جعبه شنی فراهم کند. به این طریق که جهبه شنی از ترجمه و تغییر فایل ها توسط موتور نمایش دهنده صفحات وب جلوگیری می کند و از دخالت بیرونی در ریجستری، فایل های سیستمی و هر خواندن و نوشتن دیگری از روی فایل های مهم ممانعت می کند. اجرای هر Tab در مرورگر Chrome باعث خواهد شد که هر اپلیکیشن وب در پنجره جعبه شنی مخصوص به خود باز شود و در لایه امنیتی از دخالت مرورگر در فایل های حساس سیستم جلوگیری می شود. حتی فایل های اضافه شونده (Plug-ins) نیز در محیط دیگر حافظه Sand Box بصورت امن اجرا می شوند. اما هنوز با وجود رقابت مرورگر ها برای تامین محیطی امن تر برای کاربران، گوگل کروم شاید نتواند با وجود ارائه نسخه Internet Explorer9.0، نسخه 9 فایرفاکس و اپل سفری محلی جدا برای ارائه خود پیدا کند. در بخش مثبت نگری، گوگل کروم کاملاً کد باز (open source) ارائه شده است تا هر متخصص امنیت و کارشناس برنامه نویس بتواند در بهبود برنامه نویسی این مرورگر خود را سهیم کند. بنابراین تجهیز امنیتی گوگل کروم با سرمایه مناسب گوگل و توسعه گری کدباز در دسترس می باشد. اما آیا مرورگر فایرفاکس این برتری را در گذشته به کاربران معرفی نکرد؟
گوگل ادعا کرده است که مرورگر جدیدش بسیار سریعتر و قابل‌اطمینان تر از هر مرورگر دیگر تا به امروز است. نکته جالبی که در مورد این مرورگر وجود دارد این است که هر برگه (tab) پردازش جدای از دیگری دارد و در صورت کرش کردن یک صفحه، بقیه صفحات جدا گانه بارگذاری می‌شوند و کل مرورگر هنگ نمی‌کند. همچنین این مروگر تحت موتور جاوا اسکریپت V8 اجرا می‌شود.

ويژگي هاي كليدي اين نرم افزار Google Chrome:
- سرعت بالا در بارگزاري صفحات
- داراي قابليت ‏Tabbed Browsing ( باز شدن تمام صفحات در يك صفحه )
- امنيت بالا در محيط نا امن اينترنت
- جلوگبري از خطرات احتمالي Spy-Ware ها و دزدان
- جلوگيري از باز شدن صفحات تبليغاتي بي مورد( Popup - bloker )
- محافظت از پسوردها و رمز هاي عبور خصوصي و امنيتي
- زيبايي در طراحي
- داراي پوسته هاي مختلف
- پشتيباني از تمام نسخه هاي ويندوز از جمله ويندوز محبوب 7

 

دانلود رایگان با لینک مستقیم - 32.01 مگابایت

کلمه رمز جهت بازگشایی فایل فشرده عبارت www.asandownload.com می باشد.

 

[ دو شنبه 5 / 12 / 1391برچسب:, ] [ 21:32 ] [ کاوه حق پناه ]

 

چگونه سریال هر نرم افزاری را پیدا کنیم؟



احتمالا برای شما هم پیش آمده که بخواهید از نرم افزاری استفاده کنید ولی نیاز به سریال آن نرم افزار داشته باشید. خوب بایستی برای استفاده از نرم افزار مجوز استفاده یا اشتراک آن را خریداری نمایید. ولی اگر تصمیم ندارید این کار را بکنید، ما در این پست یک راه حل آسان برای یافتن سریال مورد نظرتان را شرح می دهیم.
 
بقیه در ادمه مطلب....
 

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 30 / 12 / 1391برچسب:, ] [ 9:57 ] [ کاوه حق پناه ]

 

اصلاح یا تعمیر فایل های ویروسی فلش مموری و دیسک های USB

 

 

 بعد از شیوع و رواج ویروس های Autorun که با فلش مموری ها یا مموری ها منتشر می شدند کم کم نسل های بعدی این ویروس ها جهت انتشار در ویندوز های جدید مثل سون که به Autorun.inf ها حساس نبودند مجبور به ارتقا شدند.

     مشکل بسیاری از کاربران اطلاعات و یا پوشه هایی هستند که توسط نرم افزار های آنتی ویروس ، ویروس زدایی شدند ولی فایل های آنها به نوعی غیر قابل بازگشت مخفی شدند .

     و یا مشکلی که برخی با آن مواجه هستند این است که فلش یا مموری آنها ویروسی شده . ویندوز آنها سون است پس بهمحض اتصال فلش ویروس منتقل نمی شود ولی آنها نگران باز کردن برنامه های درون فلش هستند . چرا که ممکن است ویروس را منتشر کند.

راه حل های این مشکلات اینجاست:...

بقیه در ادامه مطلب...

 


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 25 / 12 / 1391برچسب:, ] [ 9:48 ] [ کاوه حق پناه ]

تاريخچه لپ تاپ و آشنایی با قطعات داخلی آن...

 
 
چند سال پيش کامپيوترهاي قابل حمل خيلي لوکس بودند و فقط به مردم پولدار و برخي افراد با مشاغل خاص خريد آن توصيه مي شد.مانند همه تکنولوژي ها ،سيستم هاي قابل حمل روز به روز کوچکتر،سبک تر،قوي ترو ارزان تر ميشوند و به همين علت هر ساله لپ تاپ هاي بيشتري به نسبت کامپيوترهاي روميزي فروخته ميشود.همه نشانه ها بر تمايل بيشتر به سوي کامپيوترهاي قابل حمل دلالت دارد،بنابراين بايد قطعا" در اين مورد نيز مطلع باشيد .در اين قسمت فرض کنيد کامپيوتر هاي قابل حمل مانند کامپوتر هاي روميزي هستند ولي سبک وقابل حمل و اين يعني وزني کمتر از 4کيلوگرم و کوچکتر به حدي که در يک کيف دستي جا بگيرد.
 
اين کامپيوتر ها به سه دسته تقسيم ميشوند: PDA يا laptop،luggable کامپيوترهاي قابل حمل اوليه به سختي حمل مي شدند بنابراين به آنها luggable گفته ميشد. اين کامپيوترها به اندازه يک چمدان کوچک وزن بودند از نظر تکنولوژي از کامپيوترهاي روميزي پايين تر و بيش از اندازه گران قيمت نيز بودند.شرکت هاي Compaq، Kaypro وOsborne اولين سازندگان اين کامپيوترها محسوب مي شوند. کامپيوترهاي قابل حمل داراي يک صفحه کليد و اشاره گر موس تو کار و يک صفحه کليد LCD تاشو داشتند .
 
اين کامپيوترها Notebook نيز گفته ميشد زيرا شبيه يک دفترچه يادداشت بزرگ بودند ،آخرين نوع اين کامپيوترها حدود سال 1998به بازار آمد به نام PDA (کمک ديجيتال اشخاص)اين کامپيوترها بيشتر جنبه نگهداري اطلاعات را بر عهده داشتند. نوع ديگر از PDAها با نام PC دستي شناخته مي شوند ،آنها اصولا" لپ تاپ هاي کوچکي هستندبا سيستم عامل Windows Mobile.بجاي موس از قلم فلزي براي اشاره به آيکن ها استفاده مي شود و يک گردونه انگشتي در کنار آن قرار دارد.مدل RIM BlackBerry يک pcدستي است که خيلي مورد استفاده قرار گرفته است.
 
بقیه در ادامه مطلب.... 

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 20 / 12 / 1391برچسب:, ] [ 10:29 ] [ کاوه حق پناه ]

 از دکمه Reset يا کلید Power استفاده نکنید! 

از دکمه Reset يا کلید Power استفاده نکنید!
حتی‌الامکان از دکمه Reset یا کلید Power روی کیس رایانه برای خاموش کردن یا راه‌اندازی مجدد سیستم استفاده نکنید.

 معمولاً اغلب خریداران رایانه در همان هفته اول خرید، مجبور می‌شوند برای تعمیر یا رفع عیب آن مجدداً به فروشنده مراجعه کنند. باید گفت نکاتی وجود دارد که می‌تواند برای رفع این مشکلات مؤثر باشد.

وقتی رایانه‌تان روشن است، هرگز نباید برق آن را قطع کنيد، چرا که ممکن است موجب آسیب دیدن قطعات سیستم یا ایجاد خرابی در سیستم‌عامل ویندوز شود. همچنین باید همواره از نصب بودن برنامه ضدویروس مطمئن باشيد و سعی کنيد حداقل هر هفته آنتی‌ویروس خود را به‌روز کنيد.

از قراردادن بلندگوهای رایانه در کنار مانیتور خودداری کنید، چرا که خاصیت مغناطیسی بلندگوها ممکن است در عملکرد مانیتور اختلال ایجاد کند و نکته حائز اهمیت دیگر این است که از پاک کردن فایل‌هایی که آگاهی کامل از محتوا و هدف آن نداريد، خودداری کنید. درایوهای C و D در اغلب رایانه‌ها حاوی برنامه‌های اصلی سیستم‌اند و پاک کردن پوشه یا فایل‌های ناشناس از آنها، ممکن است موجب آسیب به ویندوز شود.

برنامه‌هایی که کاربردشان را نمی‌دانيد، نصب نکنید. نصب بی‌مورد برنامه‌ها موجب کند شدن سرعت سیستم و حتی ممکن است موجب خرابی ویندوز شود.

در صورتی که نرم‌افزار ضدویروس از نصب برنامه‌ای جلوگیری کرد، نباید سعی کنيد با بستن ضدویروس برنامه را نصب کنيد و بدیهی است که ممکن است در اینگونه موارد برنامه مورد نظر ویروسی باشد.

درصورتی که ولتاژ برق ضعیف است یا نوسان دارد، باید حتماً از یک محافظ رایانه مناسب استفاده کنيد، چراکه نوسانات ولتاژ برق بیشترین صدمه را به سیستم‌های الکترونیکی وارد می‌کند.
[ چهار شنبه 15 / 12 / 1391برچسب:, ] [ 9:24 ] [ کاوه حق پناه ]

 

ایده ساخت دکمه Esc از چه کسی بود؟

 

 

 

به گزارش سرویس خواندنی‌های خبرگزاری فارس، این جمله‌ای بود که Jack Dennerlein در همایش دانشگاه هاروارد در توضیح دکمه Esc به زبان آورد. در ادامه این صحبت، Dennerlein که او هم در زمینه چگونگی ارتباط کامپیوتر با انسان فعال است، در توضیح این دکمه چنین گفت: در سال‌های 1970 تا 1980 که انقلاب کامپیوتر رو به پیشرفت بود از این دکمه برای کنترل رفتار ماشین‌ها استفاده شد.

وی می‌گوید: زمانی که این دکمه را فشار می‌دهید به  کامپیوتر خود می‌گویید «هر کاری که داری انجام میدی رو بذار کنار واز الان به بعدش رو بسپر دست من». به نظر  Dennerlein اگر فضانوردان فیلم ادیسه فضایی یک عدد از این دکمه‌ها در اختیار داشتند به راحتی می‌توانستند کامپیوتر مرکزی را که از اختیار خارج شده بود، به کنترل خود در بیاورند.

در واقع ایده طراحی این دکمه در سال 1960 توسط یک کارمند IBM به نام Bob Bemer به ثبت رسید. در آن زمان به دلیل نبودن استاندارد کلی در ساختار های کد نرم‌افزارها از این دکمه برای جابجا کردن فضای فهم کامپیوتر بین دو نوع ساختار استفاده می‌شد. اما پس از رفع این مشکل و تبیین استاندارد های جهانی، این دکمه روی کیبوردها به جا ماند و کاربرد آن تغییر یافت. کاربرد این دکمه در کامپیوتر به جهت قطع کردن جریان محاسباتی فعلی رایانه است. لذا زمانی که شما این دکمه را فشار می‌دهید به کامپیوتر می‌گویید: «دست از محاسبه بکش»

Joseph Kaye کارشناس بخش تحقیقات یاهو در جواب دو سؤال زیر چنین می‌گوید.

1. چرا در حال حاضر باید دکمه ای با نام Esc در کیبورد خود ببینیم در حالی که کاربرد اصلی آن از بین رفته است؟

زمانی که ما با ماشین‌های تایپ شروع به نوشتار کردیم از آن‌ها در جهت پیشبرد امور اداری خود استفاده کردیم و امروزه هم برای بسیاری از ما یادآور خاطرات زیبایی است و گه‌گداری برای نوشتن از آن‌ها استفاده می‌کنیم. حضور دکمه ای در کیبورد به نام Esc نیز یادآور خاطرات ما در مسیر پیشرفتمان است و به ما گوشزد می‌کند که از کجا به این نقطه رسیده‌ایم.

2. ما چگونه بدون تایپ کردن و با فشردن یک دکمه کنترل کامپیوتر را در اختیار می‌گیریم؟

از شما می خواهم که به دستگاه‌هایی مثل Wii یا Kinect فکر کنید و طریقه کاربرد آن‌ها در کنترل دستگاه را در ذهن بیاورید . با حرکات دست و یا اشاره شما این اتفاق خواهد افتاد. پیشرفت بسیار زیادی در دستگاه‌های کنترل ورودی رایانه‌ها مشاهده می‌کنیم که این پیشرفت رو به افزایش است و ادامه دارد. در حال حاضر کارشناسان در صدد ارتقاء روش کنترل دستگاه‌ها با استفاده از تشخیص صدای انسان هستند. همگی این راه‌ها در جهت ایجاد راحتی کاربر است. و دکمه Esc نیز جزء این پیشرفت بوده.

[ چهار شنبه 10 / 12 / 1391برچسب:, ] [ 11:53 ] [ کاوه حق پناه ]

 

 

پنج راه کار اساسی برای افزایش عمر باطری لپ تاپ

امروزه لپ تاپ ها وسایل قابل حمل و مفیدی محسوب می شوند که برای هر فردی کاربردی است.به طور دقیق در بین آمار ها معلوم نیست چند درصد کاربران از لپ تاپ استفاده می کنند ولی استفاده از آن روزبه روز در حال افزایش است.همچنین به غیر از لپ تاپ،این تبلت ها هستند که روند افزایشی دارند هر چند که نمی توان آن را با لپ تاپ مقایسه کرد.به هر حال در مرحله ی اول برای خرید هر یک از آن ها اولین سوالی که کاربر در ذهنش خطور می کند عمر باطری دستگاه است تا بتواند ساعات بیشتری را بدون شارژ مجدد از آن استفاده کند.اما در حال حاضر هر چقدر هم عمر باطری ها زیاد باشد به بیشتر از چند ساعت و تا حداکثر نصف روز تجاوز نمی کند.ولی با نکاتی که برای شما در زیر شرح داده ایم می توانید به راحتی بین ۱ تا ۳ ساعت به عمر باطری دستگاه اضافه کنید.

بقیه در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 5 / 12 / 1391برچسب:, ] [ 10:43 ] [ کاوه حق پناه ]
.: Weblog By KMF :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ صرفا جهت علاقمندان به فناوری اطلاعات و رایانه و انجام امور مربوط به دروس و پروژه ها میباشد. (البته شایدم یکمی بیشتر). البته ناگفته نمونه که علاوه بر مطالب عنوان شده ، مطالبی نیز در باب اجتماعی و فرهنگی و هنری و گاها نیمه 30یا30 که پیگرد نداشته باشه :) جهت اطلاع و آگاهی شما عزیزان گذاشته شده. همه مطالب متعلق به بنده نبوده و بعضآ توسط ساير دوستان و اون دسته عزیزانیه که مطالبشون موجوده و نتونستم منبعش رو پیدا کنم، ارائه ميشه. شما نيز چنانچه تمايل به ارسال مطلبی داشته باشيد،با كمال مسرت آنرا با نام خودتان در وبلاگ منتشر ميكنم. تاریخ تاسیس: 20 مهر 1390 ارادتمند شما: کاوه حق پناه
موضوعات وب
1 لینک های مفید
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

امکانات وب
Online User