یادداشتهای یک دانشجوی فناوری اطلاعات و ارتباطات
مطالب - مقالات - برنامه ها و پروژه های مربوط به فناوری اطلاعات و رایانه گاها علمی و اجتماعی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

لینک های مفید 2


 

سیندهوجا راجارامان دختر دانش آموزی که تنها با ۱۴ سال سن، عنوان جوانترین مدیرعامل دنیا را به خود اختصاص داده است.

این دختر دانش آموز مدیر عامل یک شرکت در زمینه انیمیشن سازی است ، شرکتی که پدرش در اکتبر سال ۲۰۱۰ آن را راه اندازی کرد.


سیندهوجا راجارامان در این مورد می گوید: من هم به انیماتور بودن و هم مدیر بودن خود افتخار می کنم.

[ چهار شنبه 2 / 8 / 1390برچسب:, ] [ 19:3 ] [ کاوه حق پناه ]

سلطان نابغه اینترنت

سرگی برین، نابغه کامپیوتر آمریکایی روسی، کسی است که به همراه لاری‌پیج، شرکت گوگل را راه‌اندازی کرد. این شرکت بزرگ‌ترین شرکت اینترنتی بر پایه موتور جست‌وجو و تکنولوژی تبلیغات آن‌لاین است.
سرگی برین متولد ۲۱ آگوست سال ۱۹۷۳ در مسکو می‌باشد. وی با ثروت ۱۲ میلیارد دلار به همراه همکارش لاری پیج بیست و ششمین فرد ثروتمند دنیا است. البته به گفته مجله فوربز، ثروت برین در سال ۲۰۱۰ به مبلغ ۵/۱۷ میلیارد دلار رسیده است....
 


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 2 / 8 / 1390برچسب:, ] [ 16:47 ] [ کاوه حق پناه ]

 

دانلود کتاب الکترونیکی مهارت هفتگانه ICDL به زبان فارسی

در سال 1995 ، انجمن جوامع حرفهاي انفورماتيك اروپا (CEPIS) يك گروه ويژه تحت حمايت مالي اتحاديه اروپا ايجاد كرد كه هدف آن، دستيابي به روشي براي ارتقاي سطح مهارتهاي IT در سراسر اروپا بود .

اين گروه ويژه در سال 95 و اوايل 96 ، آزمونهاي آزمايشي، برگزار كردند تا اينكه سرانجام در آگوست سال1996 ، گواهينامه اروپايي راهبري كامپيوتر (ECDL) در سوئد ارائه و به تدريج در سراسر اروپا و سپس در سطح بين المللي مطرح شد . برنامه ECDL/ICDL توسط بنياد ECDL-F ECDL در سطح جهاني اداره ميشود ....


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 2 / 8 / 1390برچسب:مهارت هفتگانه - ICDL , ] [ 16:19 ] [ کاوه حق پناه ]

 

کوکی بخش کوچکی از اطلاعات فرستاده شده توسط وب‌سرور برای ذخیره در مرورگر است تا بتواند بعدا از طریق آن مرورگر، دوباره خوانده شود.

دیتای ذخیره شده برای اینکه وب‌سرور یک سایت، اطلاعات مشخصی را درباره بازدیدکننده آن وب‌سایت خاص بداند، مفید است.

کوکی فرمت فایل متنی را دارد که در دایرکتوری مربوط به مرورگر ذخیره می‌شود و در هنگامی که مرورگر در حال اجراست در حافظه RAM قرار می‌گیرد.

این اطلاعات می‌تواند هنگامی که کاربر از وب‌سایت خاصی خارج شد، در هارد درایو ذخیره شود. کوکی‌ها ابزار بسیار مهمی برای نگهداشتن state روی وب هستند.


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 2 / 8 / 1390برچسب:كوكي , ] [ 14:43 ] [ کاوه حق پناه ]

 

آموزش حذف ایمیل یاهو


wWw.ClickKon.cOmبراي پاك كردن ايميل از Yahoo مراحل زير را انجام دهيد:

ابتدا اينترنت اكسپلورر را باز كرده و در آدرس بار، آدرس زير را تايپ كنيد:

https://edit.yahoo.com/config/delete_user

در صفحه اي كه ظاهر مي گردد نام كاربري (Yahoo ID) و پسورد مربوط به ايميل ياهو را وارد كنيد.

سپس صفحه اي با عنوان Terminating your Yahoo! Account باز مي شود.

پسورد خود را يكبار ديگر وارد نموده و دكمهء YES را بزنيد.
 

منبع: سايت كليك كن

[ چهار شنبه 2 / 8 / 1390برچسب:, ] [ 13:41 ] [ کاوه حق پناه ]

Radmin Remote Administrator 3.3.1

مشهورترین و یکی از بهترین نرم افزارهای ارتباط رایانه ها از طریق شبکه و اینترنت است که برنده جایزه بهترین نرم افزار کنترل از راه دور نیز شده است.
 

شما میتوانید از طریق این نرم افزار رایانه خود را از هر نقطه از زمین از طریق اینترنت کنترل کنید. بدین صورت که نسخه ای از نرم افزار را بروی رایانه اصلی و نسخه ای دیگر را بروی رایانه دیگری نصب میکنید و از این طریق این ارتباط را ایجاد مینمایید.
ارتباط از طریق IP میسر میشود و در کافی نت ها نیز امکان استفاده موجود است.

ویژگی های این نرم افزار :

کنترل از طریق اینترنت و LAN
انتقال امن و مطمئن فایل
سرعت بالا
ایمنی قوی
نیرومند و مطمئن
قابلیت چت نوشتاری و گفتاری
Shutdown از راه دور
ارتباط Telnet

 

دانلود     حجم : 5.5 مگابایت

[ یک شنبه 2 / 8 / 1390برچسب:, ] [ 11:58 ] [ کاوه حق پناه ]

M NetSender 2.0

این برنامه برای جاهایی که چند تا کامپیوتر به هم شبکه باشه مثل آموزشکده ها یا آموزشگاهها یا کافی نت ها و یا گیم نت ها و یا هنرستانها و ... باهاش می تونید از طریق کامپیوتر خودتون برای کامپیوترهای دیگه پیغام بفرستین . فقط کافیه که اسم کامپیوتر (Computer Name) مقصد رو بدونین .


حتی می تونین براش تنظیم کنین تا بیش تر از یک پیغام بفرسته مثلاً 100 تا بفرستین بعد کامپیوتر طرف مقابل ممکنه حتی قفل کنه !!!
 

 

لينك دانلود     حجم: 1 مگابایت
 

[ یک شنبه 2 / 8 / 1390برچسب:NetSender ارسال پیغام بدیگر رایانه ها در شبکه, ] [ 10:54 ] [ کاوه حق پناه ]

 

TouchFreeze 1.0.2  غیر فعال کردن صفحه لمسی موس لب تاپ

 

اگر تجربه تایپ با کیبورد‌های لپ تاپ را داشته باشید احتمالا با یک مشکل عمده دست و پنجه نرم می‌کنید :

در حال تایپ هستید که کف دستتان به صفحه لمسی ماوس (TouchPad) می‌خورد که این عمل سبب جا‌به جایی مکان‌نما به صورت ناخواسته شده و یه دفعه متوجه می‌شوید که متن تایپ شده تون حسابی به هم ریخته است .

خوب مجبورید اطلاحات را انجام داده و مجددا اقدام به ادامه تایپ کنید و مدام هم حواستان باشد که یک وقت کف دستتان یا انگشت شصت‌تان به بخش TouchPad برخورد نکند که این عمل به سرعت جلوی سرعت عمل شما را در تایپ می‌گیرد .

همین مشکل باعث شده که بسیاری از کاربران با صرف هزینه های اضافی اقدام به تهیه یک ماوس و صفحه‌کلید جداگانه برای لپ‌تاپشون کنند و با پاک کردن صورت مسئله مشکل رو حل کنند . که البته این کار هم مشکلات جدیدی رو به همراه داره… علاوه بر هزینه اضافه‌ای که پرداخت میکنید … مجبورید از لپ تاپ بر روی یک میز تحریر استفاده کنید که لپ تاپ اون حالت قابل حمل بودنش رو از دست میده … از طرفی هم وقتی قصد داشته باشید تا در سفر از لپ تاپ خود استفاده کنید به دلیل عدم امکان استفاده از صفحه کلیدهای بزرگ و اتصال به لپ‌تاپ و مشکلی که با صفحه کلید لپ تاپ دارید تایپ کاری مشقت آور خواهد بود .

البته در برخی از مدل‌های لپ‌تاپ کلیدی برای غبرفعال کردن TuochPad وجود دارد … به طور مثال معمولا در لپ‌تاپ‌های مدل Acer با فشردن کلید Fn+F7 بخش تاچ‌پد غیرفعال می‌شود .که می‌بایست این کار را هر بار به صورت دستی انجام دهید و علاوه بر آن در بسیاری از مدل‌های لپ تاپ امکانی برای غیرفعال کردن تاچ‌پد وجود ندارد .

نرم افزار TouchFreeze یک ابزار رایگان و کم حجم و جالب ۲۵۰ کیلوبایتی برای لپ تاپ است که این کار را به صورت اتوماتیک انجام می‌دهد .

هر وقت شروع به تایپ می‌کنید TouchFreeze به صورت اتوماتیک و هوشمند بخش ماوس‌ لمسی لپ‌تاپ‌تان را غیر فعال می‌کند …

 

همان طور که تصویر می‌بینید TouchFreeze تنظیم و یا محیط پیچیده ای ندارد … بعد از نصب برنامه آیکون آن در کنار ساعت ویندوز قرار می‌گیرد و به صورت هوشمند در هنگام تایپ بخش ماوس لمسی (TouchPad) لپ‌تاپ‌تان را غیر فعال می‌کند .

 

لينك  دانلود

[ یک شنبه 2 / 8 / 1390برچسب:غیر فعال کردن صفحه لمسی موس لب تاپ, ] [ 9:48 ] [ کاوه حق پناه ]

Realtek High Definition Audio Driver R2.51

اگر از کارتهای صوتی Realtek High Definition استفاده می کنید با استفاده از این درایور می توانید آن را در ویندوز نصب کرده و از امکانات کارت صوتی خود حداکثر استفاده را ببرید. اگر کارت با صدا یا برنامه خاصی مشکل دارد با نصب این درایور برطرف می شود. احتمالا کیفیت صدای کارت افزایش پیدا می کند. در صورتی که کارت این قابلیت را داشته باشد می توانید از کارت به عنوان 4 یا 6 یا 8 کاناله استفاده کنید و به این تعداد اسپیکر به آن زده و صدای سه بعدی داشته باشید.
این درایور سخت افزار نصب شده بر روی ویندوز های Vista/Windows 7/WinXP/Win2000/Win2003 را پشتیبانی میکند.
 

لينك دانلود    حجم: 36 مگابایت

[ یک شنبه 2 / 8 / 1390برچسب:Audio Driver درایور صدا, ] [ 8:40 ] [ کاوه حق پناه ]

Hard Disk Sentinel Free v3.30

بازيابي اطلاعات هارد‌ديسک! اين جمله زماني براي شما ارزشمند مي‌شود که در اثر يک اتفاق اطلاعات ذخيره شده روي هارد‌ديسک خود را از دست بدهيد. در بسياري از موارد، اطلاعات از دست رفته با پرداخت هزينه‌اي قابل بازيابي است، اما گاهي اوقات نيز به‌دلايلي از جمله آسيب ديدن کلي هارد‌ديسک، امکان بازيابي اين اطلاعات وجود ندارد.

تا به ‌حال فکر کرده‌ايد که اگر هارد‌ديسک رايانه شما نيز خراب شود چه مشکلاتي برايتان پيش خواهد آمد؟ آيا از اطلاعات خود نسخه پشتيبان تهيه مي‌کنيد؟ فکر مي‌کنيد اگر نسخه پشتيبان اطلاعات خود را نداشته باشيد و روزي هارد‌ديسک رايانه‌تان خراب شود، مي‌توانيد زمان را به عقب بازگردانيد تا اطلاعات خود را حفظ کنيد؟

نرم‌افزار Hard Disk Sentinel براي جلوگيري از بروز اين مشکلات طراحي شده است. اين نرم‌افزار نه‌مي‌تواند زمان را به عقب بازگرداند و نه مانع از خرابي هارد‌ديسک رايانه‌تان شود، اما مي‌تواند پيش از بروز هرگونه اتفاقي براي هارد‌ديسک رايانه، شما را آگاه سازد تا پيش از بروز حادثه، اقدامات لازم را انجام دهيد.

به‌کمک اين نرم‌افزار هيچ‌گاه خرابي هارد‌ديسک شما را غافلگير نمي‌كند و مي‌توانيد با خيال راحت و تا زماني که نرم‌افزار Hard Disk Sentinel به شما هشداري نداده، اطلاعات ارزشمندتان را روي هارد‌ديسک رايانه ذخيره کنيد.اين نرم‌افزار مي‌تواند وضعيت سلامت هارد‌ديسک، گرماي ايجاد شده توسط آن، سرعت انتقال اطلاعات و صدمات احتمالي وارد شده به هارد‌ديسک را بررسي کرده، در مواقع نياز و پيش از بروز هرگونه اتفاق ناخوشايند، شما را در جريان امور قرار دهد.

 

حجم: 11.95 مگابایت

 

 در صورت كار نكردن لينك فوق از اين لينك استفاده كنيد:  دانلود

[ یک شنبه 1 / 8 / 1390برچسب:Hard Disk Sentinel جلوگیری ار بروز مشکل در هارد, ] [ 12:33 ] [ کاوه حق پناه ]

WinHex v15.2 SR-2

 قویترین نرم افزار نمایش فایل ها به صورت هگزا دیسمال، با استفاده از این نرم افزار میتوانید فایل های روی هارد دیسک، فلاپی دیسک، سی دی و حتی فایل های مقیم در حافظه موقت Ram را بخوانید و آنها را ویرایش کنید، این نرم افزار قدرتمند امکان تغییرات سطح پایین بر روی اطلاعات را فراهم میکند و در صورتی که شما دانش کافی داشته باشید قادر خواهید بود توسط این برنامه طلاعات پاک شده را نیز بازیابی کنید. این نرم افزار یک برنامه فوق العاده حرفه ای است، و بیشتر برنامه نویسان و کراکر ها از آن استفاده میکنند. این نرم افزار با تمام فایل سیستم ها سازگار میباشد و توانایی بازیابی اطلاعات از روی هارد دیسک هایی که فایل سیستم آنها آسیب دیده است را نیز دارد.
 

 

 

 


لينك دانلود

دانلود كرك


دریافت نسخه کامل به همراه کرک
 

[ یک شنبه 1 / 8 / 1390برچسب:, ] [ 11:24 ] [ کاوه حق پناه ]

 

نرم افزار مدیریت کافی نت کاملا فارسی هفت نت

نرم افزار مدیریت کافی نت کاملا فارسی هفت نت جهت مدیریت کامل یک کافی نت مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به اینکه نرم افزارهای مشابه در بازار همگی به نوعی غیر اتوماتیک هستند و تنها چند نمونه معدود و گران قیمت خارجی وجود دارد که تمام کارها را بصورت اتوماتیک انجام می دهند، بر آن شدیم تا این نرم افزار را با امکانات بسیار جالب و مشابه نرم افزارهای خارجی طراحی کنیم.


نرم افزار هفت نت به این صورت عمل می کند که صفحه سیستم های کلاینت قفل بوده و تا زمانی که صندوقدار اجازه کار ندهد هیچ شخصی قادر نخواهد بود که از کلاینت ها استفاده کند و به محض این که اجازه کار توسط صندوقدار صورت می گیرد اطلاعات کارکرد به نام صندوقدار در داخل بانک اطلاعاتی ذخیره می شود و در نهایت این که مدیر می تواند با کنترل این اطلاعات که به نام صندوقدار در بانک اطلاعاتی وجود دارد وضعیت کافی نت را کنترل کند و علاوه بر این مدیر قادر است با استفاده از نرم افزار به هر صندوقدار خود یک نام کاربری و رمز عبور داده و به هر کدام از آنها به صورت جداگانه محدودیت هایی را نسبت دهد به عنوان مثال نمایش مانیتور سیستم کلاینت، مدیریت فایل، ارسال پیام و ....
 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 1 / 8 / 1390برچسب:, ] [ 10:15 ] [ کاوه حق پناه ]
صفحه قبل 1 ... 41 42 43 44 45 ... 54 صفحه بعد
.: Weblog By KMF :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ صرفا جهت علاقمندان به فناوری اطلاعات و رایانه و انجام امور مربوط به دروس و پروژه ها میباشد. (البته شایدم یکمی بیشتر). البته ناگفته نمونه که علاوه بر مطالب عنوان شده ، مطالبی نیز در باب اجتماعی و فرهنگی و هنری و گاها نیمه 30یا30 که پیگرد نداشته باشه :) جهت اطلاع و آگاهی شما عزیزان گذاشته شده. همه مطالب متعلق به بنده نبوده و بعضآ توسط ساير دوستان و اون دسته عزیزانیه که مطالبشون موجوده و نتونستم منبعش رو پیدا کنم، ارائه ميشه. شما نيز چنانچه تمايل به ارسال مطلبی داشته باشيد،با كمال مسرت آنرا با نام خودتان در وبلاگ منتشر ميكنم. تاریخ تاسیس: 20 مهر 1390 ارادتمند شما: کاوه حق پناه
موضوعات وب
1 لینک های مفید
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

امکانات وب
Online User