یادداشتهای یک دانشجوی فناوری اطلاعات و ارتباطات
مطالب - مقالات - برنامه ها و پروژه های مربوط به فناوری اطلاعات و رایانه گاها علمی و اجتماعی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

لینک های مفید 2

دوره و زمانه فرق كرده و اگر اين روزها ديگر مردها به تنهايي نان‌آور خانه نيستند قرار هم نيست كه زن‌ها به تنهايي كارهاي خانه را به دوش بكشند اما هنوز هم در خيلي خانه‌ها كمتر مردي متوجه اين تغييرات شده و حاضر است بدون چانه زدن يا غرولند...
 
 
 
برترین مجله اینترنتی ایران

 


دوره و زمانه فرق كرده و اگر اين روزها ديگر مردها به تنهايي نان‌آور خانه نيستند قرار هم نيست كه زن‌ها به تنهايي كارهاي خانه را به دوش بكشند اما هنوز هم در خيلي خانه‌ها كمتر مردي متوجه اين تغييرات شده و حاضر است بدون چانه زدن يا غرولند بخشي از مسئوليت‌هاي خانه داري را هم برعهده بگيرد. اگر شما هم همسري داريد كه در كارهاي خانه تنهاي‌تان مي‌گذارد و همه مسئوليت‌ها را زير اين سقف روي دوش شما مي‌اندازد، بهتر است راهي براي وارد كردن او به دنياي خانه داري پيدا كنيد. اين كار نه آسان است و نه در يك روز و دو روز نتيجه مي‌دهد ولي بد نيست با مدتي تلاش عدالت را در خانه‌داري‌تان هم اجرا كنيد....
 

لطفا برای خواندن بقیه به ادامه مطلب بروید...


ادامه مطلب
[ سه شنبه 29 / 8 / 1390برچسب:رام كردن مرد سركش! , ] [ 3:10 ] [ کاوه حق پناه ]

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

مادران وظیفه دارند به دختران و نوه های خود اسراری را بیاموزند که آنها را وارد اقیانوس زیبایی و طراوت کند.

فراوانند زنان جوانی که به روش های غلط یا غیر بهداشتی آرایش عادت کرده اند و این عادت ها به ویژه در مقدار استفاده و غلظت لوازم آرایشی است که به مرور زمان تاثیر بدی روی پوست و سلامت آنها می گذارد.

چه رازهایی است که مادران باید بر آن تکیه داشته باشند و بهترین زمان برای گفتن آنها چه زمانی است؟ جواب این سوال ساده نیست، زیرا از فردی به فرد دیگر و از خانواده ای به خانواده دیگر فرق می کند.

بعضی از دختران زودتر از بقیه از لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر خیلی دیرتر به فکر آن می افتند. دختر شما در هر گروهی که قرار می گیرد مسلما نیازمند راهنمایی است. در ادامه به چند پیشنهاد و ایده در این زمینه می پردازیم.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 29 / 8 / 1390برچسب:دخترتان را از آرایش منع نکنید !, ] [ 3:5 ] [ کاوه حق پناه ]

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

پوست یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین ارگان‌های بدن است که وظیفه حفاظت از تمام اعضای داخلی بدن را نیز بر عهده دارد. علاوه بر این، برای داشتن ظاهری زیبا و بانشاط باید به فکر مراقبت از پوست و حفظ سلامت آن باشیم.

شاید به همین دلیل است که افراد هزینه‌ زیادی برای مراقبت از پوستشان می‌پردازند و به هر طریق سعی دارند شفافیت و نشاط آن را تامین کنند. با این حال با فرا رسیدن فصل سرما به دلیل کاهش رطوبت هوا و وزش باد، ممکن است با مشکل خشکی پوست روبه‌رو شویم. خشکی پوست نه تنها موجب داشتن ظاهری نازیبا می‌شود، بلکه می‌تواند بیماری‌ها و مشکلاتی جدی را به وجود آورد.


دکتر زهره نیکبخت، متخصص بیماری‌های پوست و مو در گفت‌وگو با "جام‌جم" با اشاره به این نکته که افراد ممکن است در طول فصل‌‌های سرد سال با مشکلات زیادی روبه‌رو شوند، توضیح می‌دهد: اگر افراد بدانند چگونه می‌توان از پوست در این روزها و ماه‌های سرد سال محافظت کرد، به طور حتم همیشه می‌توانند پوستی سالم، شفاف و مرطوب داشته باشند.

 

 


ادامه مطلب
[ سه شنبه 29 / 8 / 1390برچسب:چگونگی شاداب کردن پوست در فصل پاییز , ] [ 3:2 ] [ کاوه حق پناه ]

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

1. برای 90% سرماخوردگی ها هیچ چرک خشک کنی لازم نیست. یک بسته قرص سرماخوردگی و یک شربت دیفن هیدرامین کامپاند و یک عدد استامینوفن به همراه استراحت مطلق و نوشیدن مایعات و مصرف ویتامین ث کفایت می کند.

2.
آمپول دگزامتازون و بتامتازون در سرماخوردگی جنبه ی درمانی ندارند و بیشتر به عنوان کورتون برای سر حال شدن ظاهری بیمار و رضایت از کار پزشک مصرف می شوند! تنها در مواقعی که مشکل حساسیت است از آن استفاده کنید....

 


ادامه مطلب
[ سه شنبه 29 / 8 / 1390برچسب:چهارده اشتباه رایج در بین مریض ها, پزشک ها و داروسازها , ] [ 2:58 ] [ کاوه حق پناه ]

(شاید قدیمی باشه ولی دوست داشتم توی سایت داشته باشمش)

سوسیالیسم: دو گاو دارید. یکی را نگه می‌دارید. دیگری را به همسایه خود می‌دهید.

کمونیسم: دو گاو دارید. دولت هر دوی آنها را می‌گیرد تا شما و همسایه‌تان را در شیرش شریک کند.

فاشیسم: دو گاو دارید. شیر را به دولت می‌دهید. دولت آن را به شما می‌فروشد.

کاپیتالیسم: دو گاو دارید. هر دوی آنها را می‌دوشید. شیرها را بر زمین می‌ریزید تا قیمتها همچنان بالا بماند.

نازیسم: دو گاو دارید. دولت به سوی شما تیراندازی می‌کند و هر دو گاو را می‌گیرد.

آنارشیسم: دو گاو دارید. گاوها شما را می‌کشند و همدیگر را می‌دوشند.

سادیسم: دوگاو دارید. به هر دوی آنها تیراندازی می‌کنید و خودتان را در میان ظرف شیرها می‌اندازید.

آپارتاید: دو گاو دارید. شیر گاو سیاه را به گاو سفید می‌دهید ولی گاو سفید را نمی‌دوشید.

دولت مرفه: دو گاو دارید. آنها را می‌دوشید و بعد شیرشان را به خودشان می‌دهید تا بنوشند.

بوروکراسی: دو گاو دارید. برای تهیه شناسنامه آنها هفده فرم را در سه نسخه پر می‌کنید ولی وقت ندارید شیر آنها را بدوشید

سازمان ملل: دو گاو دارید. فرانسه شما را از دوشیدن آنها وتو می‌کند. آمریکا و انگلیس گاوها را از شیر دادن به شما وتو می‌کنند. نیوزلند رای ممتنع می‌دهد.

ایده آلیسم: دو گاو دارید. ازدواج می‌کنید. همسر شما آنها را می‌دوشد.

رئالیسم: دو گاو دارید. ازدواج می‌کنید. اما هنوز هم خودتان آنها را می‌دوشید.

انقلابیسم: دو گاو دارید. زشت است شیر گاو ماده را بدوشید

فمینیسم: دو گاو دارید. حق ندارید شیر گاو ماده را بدوشید

پلورالیسم: دو گاو نر و ماده دارید. از هر کدام شیر بدوشید فرقی نمی‌کند.

لیبرالیسم: دو گاو دارید. آنها را نمی‌دوشید چون آزادیشان محدود می‌شود.

دموکراسی مطلق: دو گاو دارید. از همسایه‌ها رای می‌گیرید که آنها را بدوشید یا نه.

سکولاریسم: دو گاو دارید. پس به خدا نیازی نیست.

[ یک شنبه 27 / 8 / 1390برچسب:سیاست از منظر گاو, ] [ 17:35 ] [ کاوه حق پناه ]

حتی فکر کردن به این نوع سرویس بهداشتی هم سخت است! تصورش را بکنید دل درد شدیدی دارید و نیاز فوری به یک wc آن وقت در دستشویی احساس می کنید همه به شما خیره شده اند (من که عمرا بتونم استفاده کنم، به نظرم علت اکتشافایی که تو دستشویی شده اینه که ادم تنهاست و یک نوع حس آرامش داره. اصلا ادیسون تو همچین جایی عمرا می تونست تلفن رو کشف کنه!!! یا جازبه رو).

این سرویس ها در شهر هوستن تگزاس جدیدا شروع به خدمات رسانی کرده اند. اما نکته ی جالب آنها این است که از بیرون اطاقک توالت تماما به شکل آینه دیده می شود، اما از درون می توان بیرون را به راحتی نگاه کرد.

به نظر من یک نوع طرح جدید و شاید تجربه ای جالب برای استفاده کنندگان باشد.

[ یک شنبه 27 / 8 / 1390برچسب:آخر اعتماد به نفس (طنز), ] [ 17:28 ] [ کاوه حق پناه ]

اوریانا فالاچی در یک مصاحبه از وینستون چرچیل سوال می کند: “آقای نخست وزیر، شما چرا برای ایجاد یک دولت استعماری و دست نشانده به آن سوی اقیانوس هند می روید و دولت هند شرقی را بوجود می آورید، اما این کار را نمی توانید در بیخ گوش خودتان یعنی در ایرلند که سالهاست با شما در جنگ و ستیز است، انجام دهید؟”

وینستون چرچیل بعد از اندکی تامل پاسخ می دهد: “برای انجام این کار به دو ابزار مهم احتیاج است که این دو ابزار مهم در ایرلند وجود ندارد”.

خبرنگار دوباره سوال کرد: “این دو ابزار چیست؟”

چرچیل در جواب گفت: “اکثریت نادان و اقلیت خائن“.

[ یک شنبه 27 / 8 / 1390برچسب:اکثریت نادان و اقلیت خائن, ] [ 17:4 ] [ کاوه حق پناه ]

گاهی وقت‌ها یک تاکسی برای کسی که خوشگل باشد ترمز می‌کند. پیرزن باشد گازش را می‌گیرد و می‌رود. اما حضرت موسی برای زیبایی دخترها به آنها کمک نکرد.

به گزارش برنا، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در جلسات درسهایی از قرآن که این هفته از تلویزیون پخش شد درباره ” کیمیای اخلاص(۲)” سخن گفته است.

قرائتی در ابتدای این سخنرانی با اشاره به معنای اخلاص درباره اهمیت آن در زندگی انسانها گفت: می‌گویند کیمیا را به مس بزنند طلا می‌شود. این چه کیمیایی است؟ یک چیزی به نام نیت داریم که این نیت می‌تواند کارها را ۱۸۰ درجه عوض می‌کند. یعنی نیت خوب، کار بد را هم خوب می‌کند. شما به یک جنایتکار سلام کنی، فکر می‌کنی آدم خوبی است، به شما ثواب می‌دهند. چون شما نمی‌دانستی جنایتکار است، فکر می‌کردی آدم خوبی است. یعنی با نیت خوب به آدم بد هم سلام کنی اجر داری.

این واعظ مشهور همچنین در ادامه سخنانش درباره “اقدام خالصانه حضرت موسی در کمک به دختران” ، “نیت کار مهم است، نه سختی کار” ، “انسان در امور مادی، در کنار حیوانات” ، “نیت، اساس عمل و برتر از عمل” ، “تفاوت مخلِص و مخلَص در قرآن” و … سخن گفته است.

آنچه در ادامه می‌خوانید گزیده‌ای از سخنان این استاد حوزه علیمه و دانشگاه است:


ادامه مطلب
[ یک شنبه 27 / 8 / 1390برچسب:برخی تاکسیها فقط برای خوشگل ها ترمز می‌کنند, ] [ 13:32 ] [ کاوه حق پناه ]


 

شما آدم خوش عکسی هستید یا خودتان را جزو انسان های بد عکس می دانید؟ تصویر بالا یک آزمایش توسط آقای ایستوود است که به خوبی نشان می دهد که این موضوع آنقدر ها هم ربطی به خوش عکس بودن یا بد عکس بودن ندارد و همه چیز زیر سر لنز دوربین ها است.

این تصاویر همگی در یک شرایط نور و تنظیمات گرفته شده اند و فقط تفاوت در لنز به کار رفته بوده است. لنز ها دنیا را نسبت به چشم ما متفاوت می بینند و نور را منحرف می کنند. علاوه بر اینکه در هر لنز فاصله سوژه نقش مهمی را بازی می کند.


در آزمایش آقای ایستوود تصاویر با لنزهایی از ۱۹ تا ۳۵۰ میلیمتری گرفته شده اند. در لنز های ۱۹ میلیمتری تاثیر کاملا واضح است و صورت کاملا دفورمه شده است. اما وقتی به لنز ۱۳۵ میلیمتری میرسیم به نظر میرسد بهترین نتیجه را داریم که البته این بستگی به سلیقه و نگاه افراد هم دارد. برای دیدن جزییات بیشتر بهتر است تصویر را در اندازه بزرگ تر ببینید.

اما نکته در اینجا است که هیچ عدد مشخصی برای عکس بهتر وجود ندارد و این بستگی زیادی به آناتومی صورت هر فرد دارد که با چه لنزی زیباتر و بهتر به نظر برسد. در واقع به همین دلیل است که برخی افراد در یک زاویه به خصوص فوتوژنیک هستند و از یک زاویه دیگر یا یک دوربین دیگر خوش عکس به حساب نمی آیند.

منبع: نارنجی

[ یک شنبه 27 / 8 / 1390برچسب:چرا تصویر ما در دوربین های دیجیتال متفاوت است؟, ] [ 13:19 ] [ کاوه حق پناه ]

 

آقایان عزیز دیگر جای هیچ بهانه نیست! باید بتوانید خیلی زود تشخیص دهید که احساس خانمی درموردتان چگونه است و باید بتوانید همه علائم و نشانه‌های اینکه از شما خوشش می‌آید یا خوشش نمی‌آید را شناسایی کنید. در زیر به 10 نشانه‌ای که مشخص می‌کند خانمی از شما خوشش نمی‌آید اشاره می‌کنیم.

به ادامه مطلب بروید...


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 26 / 8 / 1390برچسب:10 نشانه اینکه خانمی از شما خوشش نمی‌آید, ] [ 3:21 ] [ کاوه حق پناه ]

این توصیه ها را یک مشاور روانشناس برایم گفته است؛ آنقدر جالب بودند که بد ندیدم به شما هم منتقلشان کنم.

وقتی مردی شما را بخواهد، هیچ چیز نمی تواند جلوی او را بگیرد.

اگر شما را نخواهد، هیچ چیز نمی تواند نگهش دارد.

دست از بهانه گیری برای یک مرد و رفتار او بردارید.

هیچوقت خودتان را برای رابطه ای که ارزشش را ندارد تغییر ندهید.

رفتار آرامتر همیشه بهتر است.

لطفا به ادامه مطلب بروید...


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 26 / 8 / 1390برچسب:وقتی مردی شما را بخواهد,,,, ] [ 3:18 ] [ کاوه حق پناه ]

 

شایع ‌ترین شکایت زنان از مردان: او اصلاً حرف نمی‌زند!

به نظر می‌رسد که خانم‌ها در همه جا از یک چیز مردها شکایت دارند: "او اصلاً احساساتش را ابراز نمی‌کند! هیچوقت نمی‌گوید چه حسی دارد! خیلی وقت‌ها هم اتاق را ترک می‌کند و حسش را بیان نمی‌کند!"

بگذارید برایتان بگوییم که چرا بیشتر مردها دوست ندارند احساساتشان را مطرح کنند و اینکه چرا این یک نقطه مثبت برای آنهاست.

برای دنبال کردن مقاله، به ادامه مطلب بروید...


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 26 / 8 / 1390برچسب:چرا مردان هیچوقت احساساتشان را ابراز نمی‌کنند؟, ] [ 3:12 ] [ کاوه حق پناه ]

سلامتی ِ اون همسرِ جانبازِ  موجی‌ای که بهش گفتن: چرا هر بار وایمیسی و از شوهرت ...کتک میخوری؟

گفت: اگر خودمو نندازم جلو، شروع می‌کنه خودش رو می‌زنه،


آنقدر می‌زنه تا داغون شه،
آخه موجیه دست خودش نیست.

[ شنبه 24 / 8 / 1390برچسب:بدون شرح !!!!, ] [ 2:24 ] [ کاوه حق پناه ]

رکورد فساد مالی اخیر، موسوم به اختلاس 3000 میلیارد تومانی، تنها این رقم کلان را از جیب ملت خارج نکرد بلکه پتکی بر بقایای اعتماد عمومی بود. چه کاملا واضح بود که چنین فساد مالی عظیمی بدون پشتیبانی های سیاسی و دولتی کاملاً ویژه اساساً نمی توانست رخ دهد.

در این میان، نکته تأسف بار آن است که پرونده 3000 میلیاردی که می تواند زمینه ای برای همکاری قوا برای زدودن این لکه ننگ و اعتماد سازی مجدد باشد، با کارشکنی و فضاسازی برخی دولتی ها به عاملی برای تشدید بی اعتمادی ها تبدیل شده است. حمایت از متهمان پرونده از سوی مقامات ارشد دولتی و اینکه چرا این را گرفتند و آن را نگرفتند، نه تنها دخالت آشکار در کار قضایی است، بلکه شائبه برانگیز است و از سوی دیگر خود دولت را در مظان اتهام قرار دادن! ایکاش میدانستند که اعتماد مردم در این ماجرای بی همانند به اندازه کافی خدشه دار شده و نباید به اعتماد نیمه جان جامعه تیرخلاص بزنند.

در ادامه ایمیل بد نیست نگاهی به تصاویر زیر بیندازید که ابعاد این فساد مالی را بصورت نمادین و با مقیاس بزرگترین اسکناس چاپ شده در ایران یعنی 10000 تومانی بررسی کرده است.


خصوصیات یک اسکناس 10 هزار تومانی :

سطح این اسکناس بر حسب متر مربع

0.079 X 0.166 = 0.013114

که تقریبا 76 برگ آن یک متر مربع را می پوشاند

1.00 ÷ 0.013114 = 76.2543846271

در ضمن وزن آن 1,3 گرم و ضخامت آن نیز 0.012 میلیمتر میباشد

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 


ادامه مطلب
[ شنبه 24 / 8 / 1390برچسب:بررسی دقیقتر فساد سه هزارمیلیارد تومانی !, ] [ 1:3 ] [ کاوه حق پناه ]

حتما برای شما هم پیش آمده که روزی ترانه خاصی به گوشتان خورده باشد و بعد این ترانه به مغز شما چسبیده باشد و در تمام طول روز در مغزتان تکرار و تکرار شود. برآورد می‌شود که نود درصد مردم دست‌کم هفته‌ای یک بار کمابیش دچار همین حالت می‌شوند.

ماها ممکن است از کنار این پدیده به سادگی عبور کرده باشیم و به آن فکر نکرده باشیم، اما روانشناس‌ها از کنار آن بی‌تفاوت عبور نکرده‌اند و این پدیده را دست‌مایه تحقیقاتی قرار داده‌اند.

مغز ما دستگاه گرامافون خودش را با صفحه‌های خاص خودش دارد. همه ما یک سیستم شخصی پخش موسیقی داریم که در خلوت به آن گوش می‌کنیم و مایه سرخوشی ما می‌شود.


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 23 / 8 / 1390برچسب:کرم گوش‌ها یا ترانه‌هایی که در سر تکرار می‌شوند, ] [ 10:27 ] [ کاوه حق پناه ]

مردم کشورهای دیگه دنیا در نمایشگاهها از آخرین دستاوردهای خلاقانه شون پرده برداری میکنند... نشون میدن در راستای زندگی در مریخ و سفر به کهکشانهای دیگه چه پیشرفتی کردند...برای رفاه و پیشرفت مردم دنیا چه چیز جدیدی رو میخواهند عرضه کنند
.
.
و اما در ایران
.
.
به نماد یوتیوب در نمایشگاه رسانه های دیجیتال سنگ پرتاب میکنند!!!
 

[ چهار شنبه 16 / 8 / 1390برچسب:, ] [ 4:15 ] [ کاوه حق پناه ]

 

وقتی این سئوال رو از خودت بکنی ممکنه به جوابهای مختلفی برسی. وقتی از دوستان و اطرافیانت بپرسی شاید به جوابهای متفاوت تر برسی. واقعاً چرا ما به دانشگاه میریم؟ تحصیل علم و دانش؟ واقعاً تمام هدف و مقصود ما اینه یا اهداف فرعی هم در این زمینه می تونه وجود داشته باشه؟ من در مورد چندتا جواب که ممکنه به این سئوال داده بشه میخوام کمی بنویسم.

۱- دانشگاه می رویم، چون باید برویم: بسیاری بر این عقیده اند که محیط آموزشی دانشگاه (یا به اصطلاح آکادمیک)، علم آورتر از هرجای دیگری است. این افراد معمولاً برای مدرک دانشگاهی، ارج و قرب بسیاری قائلند. البته عده ی معدودی در بین متعلّقین به این طرز فکر هستند که با وجود اعتقاد راسخ داشتن به تحصیل در دانشگاه، الزاماً مدرک را نشان دهنده ی سواد و علم نمی دانند؛ ولی طبیعتاً مدک تحصیلی، می تواند در درجه بندی به ما کمک کند. بعضی افراطیون نیز هستند که به نظرشان صرف حضور و رفت و آمد در دانشگاه، حتماً مفید است. آن ها می گویند دانشگاه، مکان دانش است و خواه ناخواه مقداری از دانش کم و بیش به هر کسی منتقل خواهد شد!


ادامه مطلب
[ سه شنبه 15 / 8 / 1390برچسب:چرا به دانشگاه می رویم؟, ] [ 1:38 ] [ کاوه حق پناه ]

۱-بهتر است آقا و خانم میزبان در در انتهای میز نهار غذا خوری و یا در وسط میز روبروی یکدیگر بنشینند.

۲- زوج متاهل باید روبروی یکدیگر و زوج نامزاد باید در کنار یکدیگر بنشیند.

 

۳- باید سعی شود که گروهای سنی در کنار یکدیگر بنشینند به طوری که بزرگت ترهای فامیل در راس میز و

جوانتر ها در سمت دیگر.

4- .....


ادامه مطلب
[ دو شنبه 14 / 8 / 1390برچسب:آداب غذا خوردن , ] [ 22:14 ] [ کاوه حق پناه ]

 

چرا طلا برای مردان حرام است؟

چرا طلا برای مردان حرام است؟
 
پیش از همه باید بدانیم که خداوند هر چیزی را که برای ما نهی کرده است ضررهایی دارد که به خودمان برمی گردد. اما از جمله ضررهایی که می توان برای استفاده طلا برای مردان برشمرد عبارتند از: از نظر پزشکی، طلا روی گلبول های قرمر خون مردان اثر سوئی دارد و سیستم ایمنی بدن آنان را دچار اشکال می کند. وقتی طلا با پوست تماس پیدا می کند، یون های آن وارد بدن می شوند. این یون ها در مردان در کبد جمع و همان جا متوقف می شوند و موجب اختلال می شوند.
تحقیقات پزشکان در سالهای اخیر نشان داده است که طلا دارای خاصیت شبه القائی است که بر پوست و خون مردان اثر منفی می گذارد این خاصیت باعث می شود خون دچار غلظت خاصی شود و حالت کثیفی به آن دست دهد. البته نکات دیگری هم هست که در مجموع، موجب امراض قلبی و خونی و سکته می شود و این اثرات در مردان متفاوت است....

ادامه مطلب
[ دو شنبه 14 / 8 / 1390برچسب:چرا طلا برای مردان حرام است ؟, ] [ 1:57 ] [ کاوه حق پناه ]

 

فرشیدی: ایرانیها 1.5سال کمتر از توسعه یافته‌ها مدرسه می‌روند

با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفم


 

راسخون : وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: در ایران تنها 160 روز در سال دانش آموزان در کلاس درس حاضر می شوند این در حالی است که این آمار در سایر کشورها 204 روز است.


به گزارش راسخون به نقل از مهر، محمود فرشیدی اظهار داشت: با توجه به اینکه خواستار جهش علمی هستیم و به دنبال راه میانبر برای جبران کاستیها باید از فرصتها حداکثر استفاده را ببریم. در تمامی کشورهای صنعتی دانش آموزان 204 روز در سال به مدسه می روند که در کشور ما با احتساب تعطیلی روز پنجشبه، دانش آموزان 160 روز در سال به مدرسه می روند.

وی با بیان اینکه زنگهای درسی در کشور 60 دقیقه نیست گفت: با توجه به امکانات و ادغام دو زنگ کلاس، دانش آموزان 80 دقیقه در کلاس حاضر می شوند. همچنین زنگ استراحت، ورزش و درس دانش آموزان با اجرای طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها کمتر می شود و این تعطیلی ما را به آموزش و پرورش حداقلی می رساند.


وزیر اسبق آموزش و پرورش در ادامه خواستار واگذاری اماکن ورزشی به این وزارتخانه شد و تاکید کرد: با وجود حضور کیومرث هاشمی در معاونت تربیت بدنی و با توجه به اهمیت موضوع، امکانات محدود و کمی در اختیار این وزارتخانه است. هاشمی به عنوان حلقه اتصال ورزش و آموزش و پرورش می تواند گام های بلندی را برای ورزش دانش آموزان بردارد.

فرشیدی افزود: تربیت بندی با کمبود نیرو مواجه است که می تواند با واگذاری اماکن خود به آموزش و پرورش علاوه بر همکاری مشترک کمبود نیرو را جبران کند. هرچه دانش آموزان با توجه به تهاجم فرهنگی با ورزش مانوس شوند در برابر آسیب ها مصون می مانند.

منبع: راسخون

[ دو شنبه 14 / 8 / 1390برچسب:تعطیلی پنجشنبه‌ها , ] [ 1:53 ] [ کاوه حق پناه ]
صفحه قبل 1 ... 16 17 18 19 20 ... 24 صفحه بعد
.: Weblog By KMF :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ صرفا جهت علاقمندان به فناوری اطلاعات و رایانه و انجام امور مربوط به دروس و پروژه ها میباشد. (البته شایدم یکمی بیشتر). البته ناگفته نمونه که علاوه بر مطالب عنوان شده ، مطالبی نیز در باب اجتماعی و فرهنگی و هنری و گاها نیمه 30یا30 که پیگرد نداشته باشه :) جهت اطلاع و آگاهی شما عزیزان گذاشته شده. همه مطالب متعلق به بنده نبوده و بعضآ توسط ساير دوستان و اون دسته عزیزانیه که مطالبشون موجوده و نتونستم منبعش رو پیدا کنم، ارائه ميشه. شما نيز چنانچه تمايل به ارسال مطلبی داشته باشيد،با كمال مسرت آنرا با نام خودتان در وبلاگ منتشر ميكنم. تاریخ تاسیس: 20 مهر 1390 ارادتمند شما: کاوه حق پناه
موضوعات وب
1 لینک های مفید
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

امکانات وب
Online User