یادداشتهای یک دانشجوی فناوری اطلاعات و ارتباطات
مطالب - مقالات - برنامه ها و پروژه های مربوط به فناوری اطلاعات و رایانه گاها علمی و اجتماعی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

لینک های مفید 2


تامین امنیت کودکان هنگام استفاده از کامپیوتر و اینترنت، مطمئنا در سنین مختلف، ابزارها و شیوه های متفاوتی را نیاز دارد و روش برخورد از یک کودک ۲ ساله تا یک نوجوان کاملا فرق می کند.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از نگهبان، در اینجا یک راهنمای ساده و کاربردی تهیه کرده ایم که چگونه کامپیوتر خانه را به ابزاری امن و محلی برای پرورش خلاقیت کودکان پیش دبستانی تا نوجوانان تبدیل کنیم.

 

TakeDel.Com | بالاترین برگ ایرانیان

برای تمام سنین

سیستم عامل های ویندوز شرکت مایکروسافت امکانات کنترلی رایگانی را بر روی خود دارند که به والدین اجازه می دهد تا سایت های با محتوای ویژه بزرگسالان، دانلودها و سایت های مشخصی را بر روی کامپیوتر مسدود کنند. حتی در خصوص بازی ها هم می توانید بازی های با رده بندی ویژه ای را که مناسب کودک شما نیست، ببندید. حتی محدودیت های تان را می توانید به ساعات و روزهای خاصی از هفته محدود کنید. ...


ادامه مطلب
[ جمعه 8 / 10 / 1390برچسب:تامین امنیت فرزندان هنگام استفاده از کامپیوتر و اینترنت, ] [ 10:36 ] [ کاوه حق پناه ]

process

به طورکلی، IT (فناوری اطلاعات) پیشرفت های قابل توجهی را در عملکردهای تجاری و به طور کل در زندگی بشر ایجاد کرده است.

در فرایند جهانی شدن، IT نه تنها دنیا را به هم نزدیک تر کرده است بلکه این امکان را به اقتصاد جهان داده است که به یک سیستم وابسته تکی تبدیل شود. این یعنی ما نه تنها می توانیم خیلی سریع و موثر اطلاعات را منتقل کنیم بلکه می توانیم موانع زبانی و جغرافیایی را نیز از میان برداریم. با کمک فناوری اطلاعات که کشورهایی که نه تنها با فاصله جغرافیایی از هم دور بودند بلکه برای تبادل ایده ها و اطلاعات به یکدیگر با موانع زبانی روبه رو بودند، را به هم نزدیک کرده است، دنیا به یک دهکده جهانی تبدیل شده است....


ادامه مطلب
[ جمعه 7 / 10 / 1390برچسب:فواید IT (فناوری اطلاعات) در تجارت مدرن, ] [ 18:21 ] [ کاوه حق پناه ]

Image Detail

مدیرکل نظارت بر سرویس های IT رگولاتوری گفت: بنا بر دستوالمعل نحوه ارائه ADSL که از سوی رگولاتوری منتشر شده، در صورت توافق رگولاتوری، منعی برای ارائه سرویس های حجمی و زمانی از سوی شرکت ها وجود ندارد.
به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، اعلام خبر برداشته شدن محدودیت های حجمی و زمانی از سرویس های اینترنت پر سرعت، اتفاق خوشایندی در حوزه سرویس های اینترنتی کشور محسوب می شود.
 


ادامه مطلب
[ جمعه 7 / 10 / 1390برچسب:مقررات جديد ارايه ADSL به كاربران, ] [ 18:11 ] [ کاوه حق پناه ]

اگرچه بیشتر شرکت های خدمات دهنده خودشان مودم هم ارائه می دهند اما بهتر است خودتان دست به کار شوید و کمی در هزینه هایتان صرفه جویی کنید.

برای کسانی که حداقل بخشی از زمان روزانه خود را صرف کار در وب می کنند، دشوار است که بدون اینترنت پرسرعت زندگی کنند. همچنین کسانی که دارای لپ تاپ هستند یا موبایل شان با شبکه وای فای کار می کند، هنگام خرید مودم روتر ADSL با سوالات زیادی رو به رو می شوند.

 


ادامه مطلب
[ جمعه 7 / 10 / 1390برچسب:راهنمای خرید مودم های ADSL, ] [ 17:24 ] [ کاوه حق پناه ]

 

 

غافل شدن از نشانه هایی که کودک بروز می دهد یکی از اشتباهاتی است که اغلب والدین همیشه مرتکب می شوند. اما رسیدگی و توجه به کودک براساس این نشانه ها، زندگی را برای همه اعضا از این رو به آن رو می کند.

نمی دانم چطوری به اداره پست رسیدم. واقعا خدا ما را رساند! با چشم هایی خیره و عصبی و فرزندم که پشت سرم جیغ زنان می آمد وارد شدم. آرام به انتهای صف رفتم. همه یکی بعد از دیگری نوبت خود را به من دادند. از آرام کردن کودک ناامید شده بودم. خب اشتباه از خود من بود. تازه کاری و نابلدی من در آن روز باعث بدخلقی اش شده بود.....
 


ادامه مطلب
[ جمعه 2 / 9 / 1390برچسب:هفت اشتباه همه مادران , ] [ 11:20 ] [ کاوه حق پناه ]

 

این داستان رو دوستم برام تعریف کرده و قسم می‌خورد که واقعیه:دوستم تعریف می‌کرد که یک شب موقع برگشتن از ده پدری تو شمال طرف اردبیل، جای این که از جاده اصلی بیاد، یاد باباش افتاده که می گفت؛ جاده قدیمی با صفا تره و از وسط جنگل رد میشه!

 
این‌طوری تعریف می‌کنه: من احمق حرف بابام رو باور کردم و پیچیدم تو خاکی، ٢٠ کیلومتر از جاده دور شده بودم که یهو ماشینم خاموش شد و هر کاری کردم روشن نمیشد....

 

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 1 / 9 / 1390برچسب:داستانک: توهم زیبا و خیس و وحشتناک! , ] [ 10:25 ] [ کاوه حق پناه ]

این مطلب اولین بار در سال ۲۰۰۱ توسط زنی به نام ریتا در وب سایت یک کلیسا قرار گرفت، این مطلب کوتاه به اندازه ای تاثیر گذار و ساده بود که طی مدت ۴ روز بیش از پانصد هزار نفر به سایت کلیسا ی توسکالوسای ایالت آلاباما سر زدند این مطلب کوتاه به زبان های مختلف ترجمه شد و در سراسر دنیا انتشار پیدا کرد

 


 

 


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 1 / 10 / 1390برچسب:گفتگو با خدا…, ] [ 9:15 ] [ کاوه حق پناه ]

[ یک شنبه 18 / 9 / 1390برچسب:بدون شرح - شعر 1, ] [ 1:25 ] [ کاوه حق پناه ]

مرد فروردین و زن....

فروردین+ فروردین = پیوندی آتشین
فروردین+اردیبهشت = پیوندی کاملا عشقی
فروردین+خرداد = خوش دل و امیدوار
فروردین+تیر = اختلاف فراوان
فروردین+مرداد = شدید
فروردین+شهریور = سرد و گرم
فروردین+مهر = کمی غیر ممکن
فروردین+آبان = خیلی با حرارت
فروردین+آذر = پر از ماجرا جویی
فروردین+دی = هیجانات فراوان
فروردین+بهمن = شگفت انگیز
فروردین+اسفند = توام با مشکلات


بقیه در ادامه مطلب....


ادامه مطلب
[ شنبه 15 / 9 / 1390برچسب:ماه تولد شما و معشوقتان, ] [ 23:5 ] [ کاوه حق پناه ]

اندر حکايت اختلاس بزرگ:
شهرام جزايري: «منو از اينجا بيارين بيرووووون... اينا دارن منو مسخره ميکنن... به من ميگن آفتابه دزد!!!»


خدايا فقراي کشورم را به سومالي منتقل کن تا از کمک هاي ما برخوردار شوند!

يکي از نمونه هاي بارز تهاجم فرهنگي اينه که:سالهاست در توليد گوجه فرنگي خود کفا شديم اما هنوز اسمش به گوجه ملي تغيير نيافته!

هيچ کادوي زشت و به درد نخوري دور انداخته نميشود !
فقط از خانه اي به خانه ديگر و از شخصي به شخص ديگر منتقل ميشود !


خدايا لطفا به بعضي از آنهاييکه ايمان آورده اند يادآوري کن که تو خدا هستي نه آنها !!

بقیه در ادامه مطلب....


ادامه مطلب
[ شنبه 15 / 9 / 1390برچسب:چند جمله حکیمانه نیش بازکن!!!, ] [ 22:51 ] [ کاوه حق پناه ]

 تاریخچه بانک
بانک ملت به موجب مصوبه‌ی مورخ 29 آذر 1358 مجمع عمومی بانک‌ها از ادغام بانک‌‌های تهران، داریوش، بین‌المللی ایران، عمران، بیمه‌ی ایران، ایران و عرب، پارس، اعتبارات تعاونی و توزیع، تجارت خارجی و فرهنگیان در تاریخ 31 تیر 1359 تشکیل و تحت شماره 38077 در اداره‌ی ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید. عملیات اجرایی بانک نیز از همان تاریخ آغازشد.

سرمایه‌ی اولیه‌ی بانک ملت معادل 5/33 میلیارد ریال، در اثر ادغام بانک‌های یادشده شکل گرفت. آخرین افزایش سرمایه شرکت در تاریخ 19 مرداد 1384 بالغ بر 11,861 میلیارد ریال از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های ثابت و اندوخته‌ی تسعیر دارایی‌ها و بدهی‌‌های ارزی انجام‌شد.
به استناد مجمع عمومی فوق‌العاده بانک‌ها مورخ 17 فروردین 87 و تصوینامه هیات محترم وزیران به شماره 68985/ت 37925 مورخ 2 مرداد 86 شخصیت حقوقی بانک ملت به سهامی عام تبدیل گردید.
بانک ملت در حال حاضر با سرمایه 16000 میلیارد ریال به‌عنوان یکی از بزرگترین بانک‌های کشور است که درچارچوب دولت جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌نمایند.

این بانک دارای 1،787 شعبه در داخل و 5 شعبه در خارج از کشور می‌باشد.
تعداد پرسنل بانک درحال حاضر 23,307نفر است و مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره‌ی بانک آقای دکتر علی دیواندری می‌باشند. مهم‌ترین راهبردهای بانک ملت توسعه‌ی فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت روابط مشتریان، بهبود کیفیت خدمات، توسعه منابع انسانی و بهبود شاخص‌های عملکرد است. برای دستیابی به این راهبردها، اهدافی همچون رشد و بهره‌وری بانک، سوددهی و ارائه خدمات مناسب به مشتریان، شناخت نیازها و دسته‌بندی مشتریان و فرآیندهای مربوط به سود، آموزش‌های استراتژی محور، فن‌آوری نوین بانکی و همسوسازی اهداف فردی، بخشی و سازمانی ترسیم شده‌است.
 

[ چهار شنبه 14 / 9 / 1390برچسب:تاریخچه بانک ملت, ] [ 11:17 ] [ کاوه حق پناه ]


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


همگی با وب‌سايت آمازون (Amazon.com) تا حدودی آشنا هستید. آمازون (Amazon) یک شرکت تجارت الکترونیک آمریکایی‌ است که در سال ۱۹۹۴ در سیاتل واشینگتن توسط جف بزوس (Jeff Bezos) تأسیس شد. این وب‌گاه در سال ۱۹۹۵ با عنوان فروشگاه برخط کتاب کار خود را آغاز کرد. آمازون هم‌اکنون کتاب، سی‌دی، دی‌وی‌دی، بسته‌های نرم‌افزاری و حتی کفش و همینطور محصولات نو و یا دست‌دوم را از طریق اینترنت عرضه می‌کند. هم اکنون، این شرکت کتاب خوان های الکترونیکی نیز تولید می کند که این سری محصولات دارای مشتریان فراوانی در سرتاسر دنیاست. شرکت آمازون بیشترین درصد فروش را در بین فروشگاه های اینترنت دارد. دلیل موفقت این شرکت استفاده از Affiliate Marketing یا همکاری در فروش بوده است که باعث شده تعداد فراوانی کار به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شود.

شکل گیری آمازون از کجا شروع شد

 


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 14 / 9 / 1390برچسب:همه چیز در مورد آمــــازون !, ] [ 1:31 ] [ کاوه حق پناه ]

 

به نقل خبری از یاهو:

Wi - Fi لب تاب ها به ا_س_پ_ر_م آسیب میرساند.

A laptop. Fotolia

Dec 01, 2011 at 21:53

 ترجمه متن فوق توسط گوگل:

مطالعه نشان میدهد که با استفاده از یک لپ تاپ که به طریق Wi - Fi به اینترنت متصل است به طور بالقوه می تواند موجب آسیب  به آن گردد....


ادامه مطلب
[ دو شنبه 12 / 9 / 1390برچسب:Wi - Fi لب تاب ها به ا_س_پ_ر_م آسیب میرساند, ] [ 13:17 ] [ کاوه حق پناه ]

از حقوق خود چه می‌دانید؟ آیا می‌توانید هم‌اکنون فهرستی از حقوق خود را برشمارید؟ آیا تاکنون در موقعیتی قرار گرفته‌اید که به خاطر ناآشنایی با حقوق خود، دچار سردرگمی شوید؟ در یک جامعهٔ شهری، پایداری بر سر حقوق و اطمینان از رعایت آن توسط هر صاحب طمعی(!) برای جلوگیری از سوءاستفاده از قانون ضروری است. عدم اطلاع شهروندان یک جامعه از حقوق خود، هم‌چون عدم وجود حقوق برای آنان است. تنها با دانستن حقوق خود می‌توانیم از کم‌ و کیف رعایت آن مطمئن شویم. پایگاه خبری-تحلیلی پارسینه در نظر دارد با انتشار سلسله یادداشت‌هایی به سهم خود در جهت آموزش و اطلاع‌رسانی پیرامون «حقوق شهروندی» قدم بردارد.



* شهرزاد همتی
** دانش‌آموختهٔ حقوق قضائی و روزنامه‌نگار


حقوق شهروندی و مبانی آن

از‌‌ همان اول صبح که از خانه خود خارج می‌شویم تا خود را به محل کار برسانیم و یا مایحتاج روزانه خود را تامین کنیم، مجموعه‌ای از حقوق متقابل میان ما و شهر و شهروندان دیگر به وجود می‌آید که در زبان علم به «حقوق شهروندی» تعبیر می‌شود. حقوقی که میان شهر (محلی که در ان زندگی می‌کنیم)، شهروند، و متصدیان امور برقرار است و برای پیشرفت به سوی جامعه‌ای سالم هدایتمان می‌کند.

اصلا ما چقدر با این حقوق متقابل آشنا هستیم؟ به چه میزانی آن را رعایت می‌کنیم و اصلا آیا به طور کامل این حقوق در گسترهٔ شهری ما رعایت می‌شود یا خیر؟ این‌ها سؤالاتی است که این مجموعه یادداشت‌ها در نظر دارد پاسخ آن را بیابد. حقوقی که به عنوان حقوق شهروندی تعبیر می‌شوند، حقوق نوپای جوامع امروزی است که برای رسیدن به یک محیط متمدن نیازمند رسیدن به آن هستیم.....

 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 12 / 9 / 1390برچسب:از حقوق شهروندی خود چه می‌دانیم؟ / قسمت اول, ] [ 2:3 ] [ کاوه حق پناه ]

 

 10 چیزی که پسرها آرزو می کنند دخترها بدانند

۱- پسرها غیب گو نیستند به آنها واضح و روشن بگویید چه می خواهید.
۲- پسرها عروسک خیمه شب بازی شما نیستند ؛ حسادت آنها را مقابل دوستان تان تحریک نکنید.شسیب

۳- بدترین چیز برای پسرها این است که ببینند دخترها معتاد به سیگارند.
۴- پسرها عاشق دخترهایی هستند که ورزشکارند و به اندام شان توجه می کنند.
۵- دخترانی که نمی توانند به حققیت گوش کنند پس سئوالی نپرسند!
۶- از پسرها انتظار نداشته باشید که هر چه در فیلم های رمانتیک و عاشقانه می بینید را برای شما تکرار کنند.
۷- پسری که عاشق شماست ، دوست دارد تنها کسی باشد که با او حرف می زنید.
۸- پسرها معمولا مهربانند و دوست دارند برای خوشحال کردن شما تلاش کنند. بهتر است این را بدانید.
۹- پسرها هرکاری می کنند تا توجه دختری که دوستش دارند را به خود جذب کنند.
۱۰- پسرها از مشاهده آشپزی دخترها به وجد می آیند!!

 

[ دو شنبه 12 / 9 / 1390برچسب:۱۰ چیزی که پسرها آرزو می کنند دخترها بدانند, ] [ 1:37 ] [ کاوه حق پناه ]

دقت كنيد كه اگر درحين رانندگي در شب مورد اصابت ...تخم مرغ به شيشه جلو قرار گرفتيد از زدن برف پاك كن و پاشيدن آب به شيشه بپرهيزيد!!

زيرا تخم مرغ با آب مخلوط شده و بصورت يك مخلوط شيري مي گردد كه تا 92.5 درصد ديد شما رااز بين مي برد سپس شما مجبور به توقف در كنار جاده ميشويد و در اين موقع تبديل به يك قرباني براي دزدان خواهيد شد.

اين يك تكنيك جديد مورد استفاده توسط دزدان است اخيرا سه مورد از اين گونه سرقت در جاده هاي اطراف تهران گزارش شده است.

لطفاً قضيه را جدي گرفته و موضوع را براي تمامي دوستان حتي كساني كه رانندگي نمي كنند نيز
بفرستيد.

[ پنج شنبه 10 / 9 / 1390برچسب:خبر فوری - هشدار به همشهریان, ] [ 1:31 ] [ کاوه حق پناه ]

اصولاً به هر سیستمی که قادر به خواندن و تشخیص اطلاعات افراد یا کالاها باشد سیستم شناسایی یا Identification System گفته میشود.


بطور کلی شناسایی خودکار و نگهداری داده ها (AIDC) روشی است که طی آن تجهیزات خواه سخت افزای یا نرم افزاری قادر به خواندن و تشخیص داده ها بدون کمک گرفتن از یک فرد هستند.


بارکدها، کدهای دو بعدی، سیستم های انگشت نگاری ، سیستم شناسایی با استفاده از فرکانس رادیویی، سیستم شناسایی با استفاده از قرنیه چشم و صدا و ... از جمله این راهکارها در این مقال میباشند. یکی از جدید ترین مباحث مورد توجه دانشمندان جهت شناسایی افراد یا کالاها استفاده از سیستم شناسایی با استفاده از فرکانس رادیویی یا RFID میباشد.

 


ادامه مطلب
[ جمعه 9 / 9 / 1390برچسب:RFID چیست ؟ ( همه چیز درباره RFID ), ] [ 23:10 ] [ کاوه حق پناه ]
 

 

پسری یه دختری رو خیلی دوست داشت که توی یه سی دی فروشی کار میکرد. اما به دخترک در مورد عشقش هیچی نگفت. هر روز به اون فروشگاه میرفت و یک سی دی می خرید فقط بخاطر صحبت کردن با اون… بعد از یک ماه پسرک مرد… وقتی دخترک به خونه اون رفت و ازش خبر گرفت مادر

پسرک گفت که او مرده و اون رو به اتاق پسر برد… دخترک دید که تمامی سی دی ها باز نشده… دخترک گریه کرد و گریه کرد تا مرد… میدونی چرا گریه میکرد؟ چون تمام نامه های عاشقانه اش رو توی جعبه سی دی میگذاشت و به پسرک میداد!

[ جمعه 9 / 9 / 1390برچسب:داستان دختر سی دی فروش, ] [ 22:23 ] [ کاوه حق پناه ]

همانطور که گروه های مختلف مردم نیاز دارند که در سریع ترین زمان ممکن به آخرین اطلاعات مورد نیازشون دسترسی داشته باشند.. به نظر من گروه های مختلف پزشکی هم، اعم از پزشکی و پیراپزشکی باید همیشه در جریان جدیدترین اخبار رشته خودشون قرار بگیرند و اینترنت میتونه به بهترین نحوی این وظیفه رو انجام بدهد.

این سایت به عنوان سایت اجتماعی پزشکی منبع بزرگی از اسناد مربوط به این شاخه از علوم را درا ختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد از طریق سایت می توان اقدام به یافتن پزشکان و متخصصین امور در این زمینه کرد . عضویت در پرتال های تخصص پزشکی این امکان را برای اعضا فراهم می کند که از آخرین پیشرفتهای پزشکی مطلع شده و علاوه بر دسترسی به جدیدترین شماره ها مجله های پزشکی بتوانند با سایر اعضای پرتال نیز به بحث و گفتگو بنشینند.

بقیه در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 3 / 9 / 1390برچسب:درباره WebMd - پزشکی و اورژانس مجازی , ] [ 17:55 ] [ کاوه حق پناه ]

"نامه یک زن ایرانی به مرد هموطنش"

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

پیاده از کنارت گذشتم، گفتی: "قیمتت چنده خوشگله؟"

....


ادامه مطلب
[ جمعه 2 / 9 / 1390برچسب:حرف های سر بسته ی یک زن و مرد ایرانی !, ] [ 11:2 ] [ کاوه حق پناه ]
صفحه قبل 1 ... 14 15 16 17 18 ... 24 صفحه بعد
.: Weblog By KMF :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ صرفا جهت علاقمندان به فناوری اطلاعات و رایانه و انجام امور مربوط به دروس و پروژه ها میباشد. (البته شایدم یکمی بیشتر). البته ناگفته نمونه که علاوه بر مطالب عنوان شده ، مطالبی نیز در باب اجتماعی و فرهنگی و هنری و گاها نیمه 30یا30 که پیگرد نداشته باشه :) جهت اطلاع و آگاهی شما عزیزان گذاشته شده. همه مطالب متعلق به بنده نبوده و بعضآ توسط ساير دوستان و اون دسته عزیزانیه که مطالبشون موجوده و نتونستم منبعش رو پیدا کنم، ارائه ميشه. شما نيز چنانچه تمايل به ارسال مطلبی داشته باشيد،با كمال مسرت آنرا با نام خودتان در وبلاگ منتشر ميكنم. تاریخ تاسیس: 20 مهر 1390 ارادتمند شما: کاوه حق پناه
موضوعات وب
1 لینک های مفید
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

امکانات وب
Online User