یادداشتهای یک دانشجوی فناوری اطلاعات و ارتباطات
مطالب - مقالات - برنامه ها و پروژه های مربوط به فناوری اطلاعات و رایانه گاها علمی و اجتماعی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

لینک های مفید 2


آیا می دانید چگونه موبایل شنود می شود؟

هر تلفن همراهی دارای یک میکروفون بسیار حساس است که همواره قابلیت فعال شدن را داراست. فعال کردن این میکروفون نیازی به برقراری تماس با گوشی مزبور و فعال شدن سیم کارت گوشی و یا حتی روشن بودن تلفن همراه ندارد.

امروزه یکی از تجارت های پرسود برای شرکت های سازنده تلفن های همراه ، فروش دستگاه های فعال کننده میکروفون های تلفن های همراه و امکانات شنود این میکروفون های فعال شده می باشد.
 



ادامه مطلب
[ جمعه 18 / 11 / 1391برچسب:, ] [ 16:31 ] [ کاوه حق پناه ]

تـفاوت پرایـد در ایـران و کـره جنـوبی!

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

درحالیکه بر خلاف نظر مسئولان شرکت سایپا، مردم همچنان تولیدات این شرکت را با نام پراید می شناسند، کارخانه سازنده پرایدهای اولیه، دگرگونی بنیادی در طراحی و کیفیت آن ایجاد کرده است.
به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، مسئولان شرکت سایپا می گویند خودرویی که این شرکت تولید می کند و نام تجاری پلتفرم آن X100 است دیگر پراید نیست و باید مردم اسامی جدید را برای این خودروها به کار برند.

تاریخچه پراید و اصلیت آن را دیگر کمتر کسی است که نداند اما شاید کمتر افرادی باشند که بدانند پراید هنوز در کره جنوبی تولید می شود؛ با همین نام اما با وضعیتی متفاوت تر از آنچه در ایران می گذرد. تولید پراید با ویژگی هایی که ما در ایران آن را می شناسیم تا سال 2000 در کره و توسط کیاموتورز ادامه داشت تا اینکه کیا، ریو را برای رقابت را فورد فوکوس و فولکس گولف به بازار عرضه کرد.

بقیه در ادامه مطلب...



پراید تولیدی سال 2005


ویژگی پرایدهای اولیه هم این بود که از یک موتور 1100 تا 1300 سی سی کاربراتوری بهره می بردند تا اینکه در راستای استانداردهای اروپا به انژکتوری تغییر یافتند.


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 25 / 10 / 1391برچسب:, ] [ 14:11 ] [ کاوه حق پناه ]

چگونه چربي بدن را اندازه‌ بگيريم؟ 

 

چگونه چربي بدن را اندازه‌ بگيريم؟

 

خيلي از ما از ديگران مي‌شنويم که چاق شده‌ايم يا هنگام نگاه در آينه احساس مي‌کنيم وزنمان اضافه شده است. اما آيا راهي عيني وجود دارد که به اين سوال پاسخ داد؟

اندازه‌گيري وزن بدن به شکل قديمي گر چه هنوز هم معيار خوبي است، اما اين وزن کل شامل استخوان‌ها، عضلات، اندام‌هاي داخلي و‌ موهاست و نه تنها چربي بدن. بهترين و دقيق‌ترين راه براي اندازه‌گيري چربي بدن اين است که در آب غوطه‌ور شويد.

تفاوت ميان وزن شما در آب و وزن عادي شما براي محاسبه تراکم بدن به کار مي‌رود و از روي اندازه‌گيري تراکم بدن مي‌توان چربي بدن را اندازه‌ گيري کرد. اما تعداد بسيار کمي از ما امکان چنين کاري را دارند.

راه‌‌هاي ساده‌تري هم براي اندازه‌گيري چربي بدن وجود دارد،

بقیه در ادامه مطلب...

 


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 14 / 10 / 1391برچسب:, ] [ 23:6 ] [ کاوه حق پناه ]

همسفر دیجیتال

 


ایده‌ی خلاقانه‌ی همسفر دیجیتال، وسیله‌ای به اندازه‌ی یک خطکش 20سانتی‌ست که تمام اطلاعات لازم برای یک گردشگر خارجی را در هر نقطه از کره‌ی زمین دارد. علاوه بر اطلاعات هواشناسی و تاریخ و ساعتی که روی صفحه نمایش داده می‌شود، امکانات دیگر این همسفر دیجیتال عبارتست از: نقشه‌ی دقیق منطقه‌ی مورد نظر، مسیرهای مختلف حمل و نقل شهری (تاکسی و اتوبوس و مترو و راه‌آهن و ...)، اماکن هنری، رستوران‌ها، مناطق تفریحی و همچنین تمام شماره‌تلفن‌های اورژانسیِ موردنیاز یک گردشگر.


 

بقیه در ادامه مطلب...

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 11 / 10 / 1391برچسب:, ] [ 17:10 ] [ کاوه حق پناه ]

SSD یا HDD 

در باور عموم مردم و حتی برخی از متخصصین، ارتقاء سرعت یک سیستم شخصی یا لپ تاپ با افزودن حافظه رم، تعویض کارت گرافیک و جایگزینی پردازنده با نوع سریعتر و جدیدتر صورت میگیرد و کمتر کسی پیشنهاد تعویض حافظه هارد را به منظور افزایش سرعت سیستم پیشنهاد میکند.

اما در حقیقت تغییر هارد به SSD افزایش بسیار چشمگیری در سرداخل SSDعت سیستم دارد. از سرعت بوت شدن سیستم گرفته تا سرعت اجرای نرم افزارها، Hibernate و خاموش شدن.

سیستم عامل ویندوز از یک Page File در هارد به عنوان رم اضافه استفاده میکند، سرعت دسترسی به این فایل در فراخوانی نرم افزارها و پردازش همزمان چند پروسه تاثیر بسزایی در تجربه کاربر از سرعت و عملکرد سیستم دارد.

به همین دلیل کارشناسان فنی شرکت بازرگانی 33 بر آن شده اند تا راهنمای جامع خرید SSD را تهیه و در اختیار همکاران و علاقمندان قرار دهند.

 

 

 

 

بقیه در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
[ شنبه 7 / 10 / 1391برچسب:, ] [ 10:48 ] [ کاوه حق پناه ]

تفاوت SD و SDHC و SDXC

SD_SDHC_SDXC

SD ، SDHC و SDXC انواع مختلف SD هستند که بر اساس استانداردهای انجمن SD ساخته میشوند.

به دلیل نیاز روزافزون به ظرفیت بالاتر، کارتهای SD نیز با ظرفیت های بیشتری ساخته شدند (SDHC مخفف SD High Capacity و SDXC مخفف SD Xtended Capacity میباشند).

کارتهای SDHC در ظرفیت هایی بین 4GB تا 32GB و کارتهای SDXC با ظرفیت های بیش از 32GB تولید میگردند. از لحاظ تئوری امکان تولید کارت های SDXC تا ظرفیت 2TB وجود دارد.

بقیه در ادامه مطلب...

 


ادامه مطلب
[ شنبه 7 / 10 / 1391برچسب:, ] [ 9:45 ] [ کاوه حق پناه ]

 

Learning_DRAM

ECC مخفف Error Correcting Code به معنی کد تصحیح خطا میباشد. در حافظه هایی که قابلیت ECC دارند،  معمولا یک چیپ اضافه تعبیه شده است که مسئول کشف و تصحیح خطاهای بوجود آمده در تبادل اطلاعات میباشد. حافظه های دارای ECC غالباً دارای قیمت بیشتر و سرعت کمتری نسبت به مدل مشابه بدون قابلیت ECC میباشند.

حافظه های دارای قابلیت ECC به ECC Memory و حافظه های بدون این قابلیت به Non-ECC Memory مشهور هستند.

با توجه به پایداری بسیار زیاد سیستمهای کنونی معملا استفاده از حافظه های Non-ECC به دلیل سرعت بیشتر و قیمت مناسبتر توصیه میگردد، مگر در موارد خاص مانند محاسبات بسیار دقیق علمی، محاسبات اقتصادی، سرور ها و ...


 منبع: بازرگانی 33

[ شنبه 6 / 10 / 1391برچسب:, ] [ 10:39 ] [ کاوه حق پناه ]

 

SSD

SSD چیست؟

SSD وسیله ذخیره اطلاعات است. به عبارت دیگر عملکرد SSD همانند هارد دیسک کامپیوتر شماست اما سریعتر است. تفاوت اصلی SSD با هارد دیسک این است که هارد دیسک الکترومکانیکی است اما SSD الکترونیکی. یعنی هارد دیسک دارای اجزاء و قطعات متحرک است به طوری که هارد دیسک دارای صفحات مغناطیسی است که به دور محور خود میچرخند و اطلاعات بر روی آن صفحات ذخیره میشود. بنابراین مدت زمانی طول میکشد تا این دیسک ها چرخیده و در موقعیت مناسب برای خواندن یا نوشتن داده قرار گیرند. بر خلاف هارد دیسک ، SSD هیچگونه قطعه متحرکی ندارد و اطلاعات رو بر روی میکروچیپ ها ذخیره میکند، مانند فلش دیسک های USB اما بسیار سریعتر. همچنین SSD ها میتوانند بلافاصله شروع به نوشتن یا خواندن اطلاعات کنند زیرا نیازی به زمان برای جابجایی قطعات متحرک نیست.

 

بقیه در ادامه مطلب...

 


ادامه مطلب
[ شنبه 6 / 10 / 1391برچسب:, ] [ 9:34 ] [ کاوه حق پناه ]

 

 

چگونه اطلاعات را از بین ببرید که امکان بازیابی یا ریکاوری آن وجود نداشته باشد؟

تنها راه حصول اطمینان از عدم امکان بازیابی اطلاعات، نوشتن اطلاعات جدید بر روی اطلاعات قبلی است.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید هنگامی که فایلی را جابجا میکنید یا پاک میکنید حتی اگر سطل بازیافت ویندوز خود را نیز خالی کنید، همچنان آن فایل بر روی دیسک شما وجود خواهد داشت. دیسک شما اگر هارد دیسک باشد، مموری موبایل یا دوربین و یا فلش دیسک باشد فرقی نمیکند.

چیزی که اتفاق میفتد این است که سیستم عامل (مثلا ویندوز) در سیستم فایل، اشاره گر آن فایل را پاک میکند و نه خود فایل را. این اشاره گر شامل اطلاعاتی از جمله محل نگهداری خود فایل بر روی دیسک است. پس از پاک شدن اشاره گر، آن قسمت از دیسک به عنوان فضای خالی در نظر گرفته میشود در حالی که همچنان فایل در آن قسمت وجود دارد. فایل در فایل سیستم دیده نمیشود اما از نظر فیزیکی موجود است. تا زمانی که اطلاعات جدید در آن قسمت قرار نگیرد، تمام اطلاعات فایل روی دیسک موجود خواهد بود، حتی در صورت جایگزینی اطلاعات جدید، همچنان امکان بازیابی اطلاعات قبلی با بررسی میدانهای مغناطیسی صفحه دیسک وجود دارد!

هنگامی که فایلی پاک میشود اطلاعات هنوز باقی هستند و ما میتوانیم با استفاده از نرم افزار، اطلاعات را بازیابی کنیم.

نرم افزارهای بازیابی (ریکاوری) سیستم فایل حقیقی را بررسی نمیکنند. آنها محتوای واقعی دیسک را بررسی کرده و فایلهای پاک شده را بازیابی میکنند.

اما نحوه عملکرد نرم افزارهای پاک کردن مطمئن فایل ها چگونه است؟

این نرم افزارها قسمتهایی را که فایل پاک شده اما اطلاعات وجود دارد را بررسی کرده و با داده های تصادفی بازنویسی میکنند. این ابزارها فاکتوری تحت عنوان Pass دارند. یک Pass یعنی اطلاعات یک بار با اطلاعات تصادفی بازنویسی میشوند. درحالی که ابزاری با قابلیت 3 Pass، این کار را سه بار انجام میدهد.

در یک Pass تقریبا بیشتر نرم افزارهای ریکاوری قابلیت بازیابی فایل را نخواهند داشت. اما این روش ضعیف به نظر میرسد زیرا سرویسهای اطلاعاتی همچون FBI و CIA میتوانند اطلاعات را بازیابی کنند. آنچه در کاربردهای نظامی قابل قبول است، هفت Pass میباشد. هر چه تعداد Pass های بیشتری اجرا شود، احتمال بازیابی اطلاعات به صورت نمایی کاهش میابد.

برای دانلود نرم افزار مربوط به پاک کردن کامل اطلاعات، اینجا کلیک نمایید.

 

[ شنبه 5 / 10 / 1391برچسب:, ] [ 18:22 ] [ کاوه حق پناه ]

 

ایران در سال ۲۰۱۲ چه چیزی را جستجو کرده است؟

 

وبلاگینا نوشت:

هفته گذشته، گوگل طبق سال‌های قبل اقدام به انتشار آمار کاملی درباره جستجوهای صورت گرفته در این سایت طی بازه زمانی ۲۰۱۲ کرد. این گزارش کامل علاوه بر نشان دادن جستجوهای جهانی در دسته‌بندی‌های مختلف، جستجوها را به تفکیک ۵۵ کشور مختلف نیز به نمایش می‌گذاشت اما متاسفانه خبری از کشور ایران در بین فهرست کشورها نبود.

این موضوع باعث شد تا وبلاگینا سری به بخش Trends گوگل (که قسمت بزرگی از نتایج منتشر شده این سایت بر اساس آمار این سرویس به دست می‌آید) بزند و از فیلترهای موجود، کشور ایران را انتخاب کند تا باهم ببینیم کاربران ایرانی در سال ۲۰۱۲ چه چیزی را جستجو کرده‌اند.

بقیه در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 27 / 9 / 1391برچسب:, ] [ 10:25 ] [ کاوه حق پناه ]

طالع بینی جالب دانشجویان

 

 

 

متولدین فروردین ماه :

 

 

دختر یا پسر فرقی نمی كند، شما باید بدانید چون در ماه اول سال به دنیا آمده اید و كنكور ارشد در ماه آخر سال برگزار میشود، روز امتحان دیر از خواب بیدار میشوید، بعد در ترافیك گیر می كنید و احتمالاً از كوچه كه رد می شوید زنی با یك سطل آب كف از شما استقبال خواهد كرد (به عبارتی بدرقه) .

 

 

بقیه در ادامه مطلب...

ادامه مطلب
[ سه شنبه 23 / 8 / 1391برچسب:, ] [ 9:44 ] [ کاوه حق پناه ]

با این 10 پرسش ادعاهای دروغین علمی را تشخیص دهید

اینترنت و شبکهعلوم

مطالب شبه علمی، یعنی مجموعه فرضیه‌ها، ادعاها و روش‌هایی که به غلط علمی قلمداد می‌شوند، معمولاً تبدیل به پایه و بنیاد برخی عادت‌های ما (اغلب درمانی یا مربوط به سبک زندگی) می‌گردند حال آنکه اسناد علمی واقعی برای آنها وجود ندارد. این مطالب علمی دروغین گاهی چنان با دقت بزک می‌شوند که فکر می‌کنیم عین واقعیت هستند. حتماً ایمیل‌های حاوی تبلیغات مربوط به محصولات، داروها یا روش‌های معجزه گر، درب خانه اینترنتی شما را هم کوفته‌اند، ولی معجزات مورد ادعای اکثر آنها اساساً شدنی نیست.

دروغگوهای علمی اغلب به راحتی قابل تشخیص هستند، هم به واسطه تاکید زیاد بر روی اثبات ادعاهای شان به روش‌های غیر استدلالی، هم با طرح ادعاهای غیر ممکن به لحاظ فیزیکی، و هم با نوشتن جملات بیش از حد هیجانی. آنچه دروغگوهای علمی می‌گویند لایه‌ای از حقیقت را نیز همراه دارد و اتفاقاً همین است که ادعاهای بی معنی آنها را برای خیلی‌ها قابل پذیرش می‌کند.

آنچه مخاطبین مطالب علمی نیاز دارند یک راهنمای مناسب است برای اینکه موقع مطالعه یک کتاب، یا آشنایی با یک محصول یا روش درمانی، به آن استناد کنند. در ادامه مطلب 10 سوال را آورده‌ایم که باید موقع روبرو شدن با مطالب مشکوک، ابتدا آنها را از خود پرسیده و به هر یک پاسخ دهید.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 22 / 8 / 1391برچسب:, ] [ 8:47 ] [ کاوه حق پناه ]

Mastercard و ارائه کارت اعتباری با کیپد لمسی و نمایشگر

 

این روزها کارت های اعتباری دیگر خیلی قدیمی شده‌اند و باید دستی به سر و روی شان کشیده شود. زمانی بود که تصور می‌شد با آمدن چیپ‌های RFID (تشخیص هویت از طریق فرکانس رادیویی) این کارت‌ها از رده خارج خواهند شد، ولی آن سیستم‌ ارزان نیست و انواع نگرانی‌های امنیتی پیرامونش وجود دارد؛ این را هکرها، محققین و گیک‌ها ثابت کرده‌اند!

بقیه در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
[ سه شنبه 21 / 8 / 1391برچسب:, ] [ 8:42 ] [ کاوه حق پناه ]

 فرابید، سبک نوینی از مزایدات اینترنتی

 

 

امروزه با توجه به اهمیت صرفه‌جویی در زمان و هزینه، گسترش خدمات اینترنتی در زمینه‌های مختلف از قبیل امور بانکی، خرید و فروش کالا، تبلیغات و غیره به این مهم کمک شایانی نموده است. در این بین خرید و فروش کالاها از طریق مزایده و حراج در کشورهای پیشرفته طرفداران بسیاری پیدا کرده است. از این رو با توجه به احساس نیاز به وجود یک پایگاه اینترنتی مطمئن و معتبر در این زمینه ایده وب‌سایت فرابید شکل گرفت.

بقیه در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 18 / 8 / 1391برچسب:, ] [ 1:1 ] [ کاوه حق پناه ]

امکانات ماشین حساب ویندز ۷ که احتمالا از آن خبر ندارید!

ماشین حساب از نسخه ابتدایی ویندوز تا کنون همراه آن است و در هر نسخه امکانات جدیدی به آن افزوده میشود. شاید تنها ضرب و تقسیم های ساده تان را با ماشین حساب ویندوز انجام دهید و از اینکه این ماشین حساب امکانات بسیار جالب و کاربردی دیگری را نیز ارائه میکند، مطلع نباشید. پس در این راستا با ما همراه شوید تا با ماشین حساب ویندوز ۷ و امکانات کامل آن آشنا شویم. 

بقیه در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
[ شنبه 9 / 8 / 1391برچسب:, ] [ 13:35 ] [ کاوه حق پناه ]
نشستن را جدی بگیریم
مواظب باشیم نشستن شما را نکشد ! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

بقیه در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 9 / 8 / 1391برچسب:, ] [ 19:6 ] [ کاوه حق پناه ]
تفاوت کلمات Travel, Journey, Trip, Tour در چیست ؟
 
 

حتماً برای‌ شما هم این سوال پیش آمده است که میان کلمات Travel ، Journey ، Trip ، Tour که همگی معنی «سفر» دارند، چه تفاوتی وجود دارد ؟
همۀ این کلمات Travel, Trip, Journey, Tour به معنی سفر و مسافرت هستند اما میان‌شان تفاوت‌هایی نیز وجود دارد.

Trip
به سفری گفته می‌شود که «کوتاه» است و معمولا زمان زیادی طول نمی‌کشد. مثلاً : صبح زود حرکت کنیم و از تهران به شهر نزدیکی برویم و نهایتاً در پایان همان روز نیز به تهران برگردیم.

Journey
به مسافرتی گفته می‌شود که برخلاف Trip فاصلۀ قابل توجهی را طی کنیم و زمان بیشتری را نیز سپری کنیم. مثلا: روز شنبه از تهران به سمت کرمان حرکت کنیم و چند روز را نیز در این شهر سپری کنیم و زمان بازگشت‌مان نیز کاملا مشخص نباشد. در این حالت دیگر نمی‌توانیم از کلمۀ Trip استفاده کنیم و باید از Journey استفاده شود.

Tour
این کلمه هنگامی استفاده می‌گردد که بخواهیم در زمانی کاملا معین و برنامه‌ریزی شده از مبدأ به مکان خاصی برویم و درباره‌اش اطلاعات خاصی کسب کنیم و پس از مدت مشخص‌شده به مبدأ بازگردیم. مثلا: بخواهیم طبق برنامه‌ریزی که انجام گرفته است، روز شنبه از تهران به قصد بازدید اماکن تاریخی به شهر کرمان سفر کنیم. طبق برنامه باید روز چهارشنبه به سمت تهران برگردیم. در این حالت باید از کلمۀ Tour استفاده گردد.

و اما Travel . . .
این کلمه معنای وسیعتری نسبت به سه کلمه ی فوق دارد. معنای گردش و سفر طولانی تری دارد

[ پنج شنبه 7 / 8 / 1391برچسب:تفاوت کلمات Travel, Journey, Trip, Tour در چیست ؟, ] [ 9:34 ] [ کاوه حق پناه ]

ADSL، وایمکس یا اینترنت بی‌سیم؟

ADSL، وایمکس یا اینترنت بی سیم؟ - Bartarinha.IR | برترین ها

این نوشته می تواند یک راهنمای ساده و جمع و جور باشد، در آن خبری از اصطلاحات فنی و گیج کننده نیست. ما تمام تعریف های ممکن را به زبان ساده ترجمه کرده ایم و در نهایت تلاش کرده ایم تنها به مخاطب فکر کنیم. به کاربرانی که می خواهند در کمترین زمان ممکن سرویس محبوب خود را بشناسند، هزینه ها را برآورد کنند و در نهایت با مشت پر پا به بازار بگذارند. در انتهای این نوشته شما یک کارشناس خبره خرید اینترنت خواهید بود و می توانید به اطرافیان تان مشاوره دهید.

ADSL، وایمکس و wifi جاده هایی هستند که در نهایت باید شما را به یک مقصد برسانند؛ دنیای مجازی اطلاعات. ممکن است بگویید سرعت دسترسی آنها به اینترنت اولین وجه تمایزشان از هم است. این گفته کاملا صحت دارد اما وقتی بر اساس قانون، واگذاری سرعت های بالاتر از 128 کیلوبیت بر ثانیه به کاربران خانگی محدودیت دارد فرقی نمی کند پراید سوار باشید یا لامبورگینی. پس فعلا باید آنها را تنها از طریق هزینه اشتراک ماهیانه و قیمت تجهیزات مقایسه کنیم.

بقیه در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 6 / 8 / 1391برچسب:ADSL, وایمکس یا اینترنت بی‌سیم؟, ] [ 9:29 ] [ کاوه حق پناه ]

 

سرویس فکس اینترنتی FAX.IR چیست؟

در این سرویس به شما یک شماره فکس اختصاصی تخصیص داده می شود. تمامی فکس های ارسالی به این شماره بصورت فایل PDF در ایمیل شخصی (سازمانی) شما و در صورت تمایل یک نسخه از آن در قسمت بایگانی حساب کاربریتان در سایت FAX.IR ذخیره می شود. جهت اطلاع رسانی بابت دریافت فکس نیز یک SMS به شماره موبایل شما با متن "دریافت فکس جدید از شماره..." از سایت FAX.IR ارسال می گردد. شما می توانید شماره فکس فعلی خود را نیز به این شماره اختصاصی divert کرده و نیازی به اعلام مجدد شماره جدید خود نداشته باشید.

جهت ارسال فکس، شما می توانید با ورود به حساب کاربریتان در سایت FAX.IR و انتخاب گزینه ارسال فکس، متن دلخواه خود را نوشته و یا فایل PDF، WORD، EXCEL و غیره را بارگذاری کرده و به شماره فکس (های) مورد نظر ارسال نمایید. جهت اطلاع رسانی از وضعیت ارسال فکس، SMS و ایمیلی از سایت برای شما ارسال و وضعیت را اعلام می نماید. وضعیت ممکن است"ارسال موفق"، "ارسال ناموفق به علت اشغالی خط" و یا "ارسال ناموفق به علت عدم وجود دستگاه فکس در مقصد" باشد.

 بقیه در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
[ جمعه 5 / 8 / 1391برچسب:, ] [ 9:47 ] [ کاوه حق پناه ]

مورچه‌ها میلیون‌ها سال است از الگوریتم اینترنت استفاده می‌کنند!

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

فارنت: بشریت سال‌هاست که در حال پیشرفت است و هر روزه امکانات جدیدی برای رفاه حال همگان تولید و شاید هم کشف می‌شوند. بله!ما سال‌هاست که در حال پیشرفت هستیم و هر روز سرعت این پیشرفت بیشتر و بیشتر می‌شود اما آیا تا به حال از خود پرسیده‌ایم که آیا ما به عنوان انسان اولین تولیدکننده این محصولات بوده‌ایم؟ خب پاسخ این سوال در برخی موارد منفی است!

بقیه در ادامه مطلب...

 

 


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 3 / 8 / 1391برچسب:, ] [ 10:36 ] [ کاوه حق پناه ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 24 صفحه بعد
.: Weblog By KMF :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ صرفا جهت علاقمندان به فناوری اطلاعات و رایانه و انجام امور مربوط به دروس و پروژه ها میباشد. (البته شایدم یکمی بیشتر). البته ناگفته نمونه که علاوه بر مطالب عنوان شده ، مطالبی نیز در باب اجتماعی و فرهنگی و هنری و گاها نیمه 30یا30 که پیگرد نداشته باشه :) جهت اطلاع و آگاهی شما عزیزان گذاشته شده. همه مطالب متعلق به بنده نبوده و بعضآ توسط ساير دوستان و اون دسته عزیزانیه که مطالبشون موجوده و نتونستم منبعش رو پیدا کنم، ارائه ميشه. شما نيز چنانچه تمايل به ارسال مطلبی داشته باشيد،با كمال مسرت آنرا با نام خودتان در وبلاگ منتشر ميكنم. تاریخ تاسیس: 20 مهر 1390 ارادتمند شما: کاوه حق پناه
موضوعات وب
1 لینک های مفید
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

امکانات وب
Online User