یادداشتهای یک دانشجوی فناوری اطلاعات و ارتباطات
مطالب - مقالات - برنامه ها و پروژه های مربوط به فناوری اطلاعات و رایانه گاها علمی و اجتماعی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

لینک های مفید 2


لوگوی ویندوز

وجود شرکت مایکروسافت و معروفترین نرم افزار آن یعنی سیستم عامل ویندوز تحول عظیمی در کامپیوترها ایجاد کرد. مایکروسافت که در سال ۱۹۷۵ میلادی توسط آقای Bill Gates و Paul Allen تاسیس شد اولین سیستم عامل خود را با نام MS-DOS با توافقی که با شرکت IBM در سال ۱۹۸۱ کرد بر روی سیستم های خانگی این شرکت نصب و عرضه کرد.


این سیستم عامل میتوانست فاصله های موجود میان سخت افزارها و برنامه های کامپیوتری را از بین ببرد و بسیار تاثیر گذار بود اما بدلیل اینکه کار با آن سخت و درک آن مشکل بود، نیاز به محیط آسان تر و کاربر پسند تری احساس شد که همین موضوع باعث شد که سیستم عامل ویندوز در دستور کار شرکت مایکروسافت قرار گرفت. (MS-DOS مخفف کلمات Microsoft Disk Operating System است)

در اینجا بود که شرکت مایکروسافت در سال ۱۹۸۳ اولین نسخه از ویندوز خود را منتشر کرد.
در زیر تصاویری از ویندوز نسخه ۱ تا آخرین نسخه ویندوز موجود در حال حاضر (Windows 7) را مشاهده می کنید.

 


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 23 / 8 / 1390برچسب:از ویندوز ۱ تا ویندوز Seven, ] [ 2:31 ] [ کاوه حق پناه ]

قطع اینترنت در مصر را می توان به عنوان یک مورد اضطراری در نظر گرفت که بخش IT آن کشور باید برای مقابله با آن آماده باشد.

سیستم های پشتیبانی می باید در مواقعی که سرورها صدمه میبینند، در محل سرور آتش سوزی رخ می دهد و یا زلزله کل مکان تجاری را از بین می برد، یا مثلاً در مورد مسئله مصردولت تصمیم بگیرد تا اینترنت را قطع کند ، در محل وجود داشته باشند.

اما در مورد تجار چطور؟

 

 


ادامه مطلب

تاریخچه :

بنیانگذاران اصلی HDMI شرکت های: Hitachi, (Panasonic ,National ,Quasar) Matsushita Electric industrial, Philips , Silicon Image , sony , Thomson (RCA ) Toshiba هستند. سیستم محافظ محتوای دیجیتال و HDCP نیز LLC را فراهم کرده که توسط intel برای HDMI تولید شده است. HDMI توسط کمپانی های FOX ,UNIVERSAL, WARNER BROS و DISNEY و همچنین شرکتهای تلویزیونهای کابلی همچون (DirecTV ,Echo Star (Dish net work و Cable labs حمایت می شود.

در ۱۶ آپریل ۲۰۰۲ بنیانگذاران HDMI با هدف بوجود آوردن AV connector سازگار با DVI شروع به کتر بر روی ۱٫۰HDMI کردند. در آن زمان DVI-HDCP ‌(به همراه HDCP) و DVI-HDTV (DVI-HDCP از استانداردهای ویدئویی CEA-861-B استفاده می کرد) در HDTV ها استفاده می شدند. ۱٫۰ HDMI برای بهبود عملکرد HDTV DVI- با استفاده ازکانکتر های کوچکتر و اضافه کردن محافظ سیستم صوتی، و تقویت YCbCr طراحی شده بود.

 


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 23 / 8 / 1390برچسب:HDMI چیست و چه کاربردی دارد!, ] [ 2:4 ] [ کاوه حق پناه ]

 

 

گوگل در اقدامی جدید، سرویس تصویریاب خود (Image Search) را به پروتکل HTTPS مجهز کرد.
به گزارش پایگاه TechWhack، با این حال جستجوی رمزنگاری‌شده گوگل در مقایسه با جستجوی معمولی آن، هنوز محدودیت‌ها و ضعف‌هایی دارد که آرام آرام در حال برطرف شدن است.

استفاده از پروتکل HTTPS در جستجوی تصاویر گوگل، امنیت بیشتری برای کاربران فراهم می‌آورد.

گوگل چندی پیش با فراهم آوردن سرویس HTTPS برای جستجوهای اینترنتی، گام دیگری در افزایش حفاظت از اطلاعات شخصی و جلوگیری از فاش شدن جستجوی افراد در فضای وب برداشت.


HTTPS ترکیبی از پروتکل HTTP و SSL/TLS است که هدف آن فراهم آوردن ارتباطات رمزشده و شناسایی امن یک سرور وب می‌باشد.

 

منبع: ایتنا

[ چهار شنبه 23 / 8 / 1390برچسب:تصویریاب گوگل از HTTPS پشتیبانی می‌کند, ] [ 1:58 ] [ کاوه حق پناه ]

در برخی از وب سرورهای لینوکس مانند Apache، قابلیتی به نام htaccess یا Hypertext Access وجود دارد که با استفاده از آن میتوان پیکربندی سطوح دسترسی را در حوزه دایرکتوری انجام داد.
 
منظور از پیکربندی در حوزه دایرکتوری این است که مانند Permission های موجود در سیستم عامل ویندوز که امکان تعریف آنها بر روی هر دایرکتوری وجود دارد، فایلهای htaccess نیز سطح دسترسی مسیری که در آن واقع شده‌اند و همچنین دایرکتوری‌های فرزند آن (ارث‌بری) را کنترل می‌کنند.
 
هر چند که در یک وب سرور لینوکس معمولا امکان تعریف سیاستهای امنیتی کلی (در پانل کنترل آن و یا استفاده از فایل پیکربندی httpd.conf) وجود دارد، اما در صورت وجود فایل htaccess در یک مسیر، پیکربندی سطح دسترسی از روی فایل htaccess آن (در صورت وجود) انجام خواهد شد....

لطفا به ادامه مطلب بروید...


ادامه مطلب
[ دو شنبه 14 / 8 / 1390برچسب:htaccess - HyperText Access , ] [ 22:17 ] [ کاوه حق پناه ]

دلیل قطع شدن VPN چیست؟


 

راسخون : VPN سامانه ای برای دور زدن فیلترینگ بود که بارها از سوی مقامات مسئول بر غیر قانونی بودن و مجرمانه بودن استفاده از آن تاکید شده بود.
 

به گزارش راسخون به نقل از پارسینه، از هفتم مهرماه 1390، پورت PPTP در اینترنت ایران مسدود شده است، در پی این اتفاق،همه VPN در سراسر کشور قطع شده است.

 

VPN سامانه ای برای دور زدن فیلترینگ بود که بارها از سوی مقامات مسئول بر غیر قانونی بودن و مجرمانه بودن استفاده از آن تاکید شده بود.

 

پورت، درگاهی است برای ورود و خروج داده‌ها و اطلاعات و هر پورت نرم‌افزاری خوانده می‌شود. هر کدام از پورت‌ها کار خاصی انجام می‌دهند مثلا پورت ۲۵ مخصوص ارسال ایمیل است و پورت ۱۱۰ برای دریافت آن و پورت ۸۰ یا HTTP برای دسترسی به صفحه‌های اینترنتی.

 

در صورتی که خدمات‌دهنده‌ سرویس اینترنت و یا شرکت زیرساخت، پورت‌های ۲۵ و ۱۱۰ را مسدود کند، امکان دریافت و یا ارسال ایمیل ممکن نخواهد بود. در صورت مسدود کردن پورت ۸۰ امکان استفاده از اینترنت غیرممکن است.

 

پورت PPTP یا Point-to-Point Tunneling Protocol برای ساخت شبکه‌های خصوصی مجازی (VPNs) مورد استفاده قرار می‌گیرد. مسدود کردن این پورت امکان استفاده از وی‌پی‌ان‌ها را غیر ممکن می‌کند. L2PT یا Layer 2 Tunneling Protocol و SSTP یا Secure Socket Tunneling Protocol نیز کاربرد مشابهی دارد.

 

برخی اخبار و شنیده ها قطع شدن پورت PPTP حکایت از آماده سازی مقدماتی "اینترنت ملی" (اینترانت) توسط شرکت مخابرات است.
 

[ دو شنبه 14 / 8 / 1390برچسب:قطع شدن VPN , ] [ 1:20 ] [ کاوه حق پناه ]

وقتی دارید با دوستتان که زیاد به کامپیوتر وارد نیست راجع به هارد جدیدتان صحبت می‌کنید و می‌گویید «۵۰۰ گیگابایت جا داره!» به قیافه‌اش دقت کرده‌اید؟

حقیقت این است که گیگابایت هم یک نوع واحد است و ما که با کامپیوتر آشنایی بیشتری داریم و سر و کارمان با بایت و بیت بیشتر بوده درک روشنی از آن داریم.

اما قرار نیست همه این طور باشند. مثلآ به نظر شما ۸۵ درجه فارنهایت سرد است یا گرم؟!! ۲ اونس نمک برای نیمرو کم است یا زیاد؟! من هم درست نمی‌دانم!

سایت SensibleUnitsاین مشکل را تا حد زیادی حل می‌کند به این صورت که واحد را وارد می‌کنید و متناسب با آن با اشیای روزمره برای شما مثال می‌زند. به عکس زیر دقت کنید:

سایتی جالب برای تبدیل واحد

چند واحد وارد کنید ، به نتایج جالبی می‌رسید!


SensibleUnits.com


 

[ پنج شنبه 19 / 8 / 1390برچسب:واحد های اندازه گیری , ] [ 9:43 ] [ کاوه حق پناه ]

Adobe: نام رودخانه‌ای پشت خانه‌ی موسسش.Adobe Google CISCO Routers Apple logo

CISCO: کوتاه شده از San Francisco.

Google: گوگل به معنی عدد ۱ که ۱۰۰صفر جلوی آن باشد است. موسسین گوگل بخاطر نشان دادن گستردگی صفحاتی که گوگل آنها را جستجو می‌کند این نام را انتخاب کردند.

 


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 19 / 8 / 1390برچسب:نامگذاری شرکتها, ] [ 9:15 ] [ کاوه حق پناه ]

ردیابی موقعیت موبایل اروزی هر کسی است که بتواند موقعیت و مکان موبایل خود را کنترل و رد یابی کند.

در حقیقت با این برنامه ردگیری موبایل طرف و نمایش مکان وی به صورت آنلاین و چشمک زن روی نقشه مسیر حرکتی وی را مشخص می کنند. خب این کار برای یک فرد عادی شاید عجیب به نظر بیاد و غیرممکن اما در این پست روشی را به شما آموزش خواهیم داد و سایتی را معرفی می کنیم که شما نیز می توانید با یک نرم افزار کم حجم این کار را با موبایل خود و یا دیگران انجام دهید , پس اگر از الان مشتاق شدید با ما تا انتهای این پست همراه باشید !

این برنامه بر روی تمام گوشی های با قابلیت پشتیبانی جاوا (اغلب گوشی های موجود )پشتیبانی می شوند




ادامه مطلب
[ پنج شنبه 19 / 8 / 1390برچسب:ردیابی موقعیت موبایل, ] [ 10:6 ] [ کاوه حق پناه ]

 

باید گفت که حرکت تکنولوژی به سمت LED ه و واسه همین بحث انتخاب یکی از این دو تکنولوژی ، بی معنیه . مثلاً الان تقریباً نمی تونید نوت بوکی رو پیدا کنید که با صفحه LCD تولید بشه . این وضعیت برای دستگاه هایی مثل مانیتور و تلویزیون هم در حال وقوعه .


اما از دید فنی بد نیست نگاهی داشته باشیم به تفاوتهای این دو تکنولوژی . اول ببینیم
LCD چیه و تاریخچه اون به کجا برمیگرده ....


 


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 7 / 8 / 1390برچسب:, ] [ 9:10 ] [ کاوه حق پناه ]
صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد
.: Weblog By KMF :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ صرفا جهت علاقمندان به فناوری اطلاعات و رایانه و انجام امور مربوط به دروس و پروژه ها میباشد. (البته شایدم یکمی بیشتر). البته ناگفته نمونه که علاوه بر مطالب عنوان شده ، مطالبی نیز در باب اجتماعی و فرهنگی و هنری و گاها نیمه 30یا30 که پیگرد نداشته باشه :) جهت اطلاع و آگاهی شما عزیزان گذاشته شده. همه مطالب متعلق به بنده نبوده و بعضآ توسط ساير دوستان و اون دسته عزیزانیه که مطالبشون موجوده و نتونستم منبعش رو پیدا کنم، ارائه ميشه. شما نيز چنانچه تمايل به ارسال مطلبی داشته باشيد،با كمال مسرت آنرا با نام خودتان در وبلاگ منتشر ميكنم. تاریخ تاسیس: 20 مهر 1390 ارادتمند شما: کاوه حق پناه
موضوعات وب
1 لینک های مفید
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

امکانات وب
Online User