یادداشتهای یک دانشجوی فناوری اطلاعات و ارتباطات
مطالب - مقالات - برنامه ها و پروژه های مربوط به فناوری اطلاعات و رایانه گاها علمی و اجتماعی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

لینک های مفید 2


 

منبع: سایت یک پزشک

 

شرکت Telefónica به زودی امکان دسترسی به اینترنت ۴G را برای شهروندان بارسلونا به ارمغان خواهد آورد. سال‌ آینده میلادی همزمان با به بازار آمدن گوشی‌های با قبلیت اتصال به شبکه پهن‌باند نسل چهارم، این فناوری در اختیار مردم این شهر قرار خواهد کرد.

شرکت چندملیتی Telefónica ، به این ترتیب اینترنتی با سرعت ۱۰۰ مگابیت در ثانیه را در همه نقاط شهر، در اختیار مردم قرار خواهد داد که ۱۴ بار نسبت به سرعت متوسط کنونی دسترسی به اینترنت (۷مگابیت در ثانیه) سریع‌تر خواهد بود.

تا حالا تنها در امکان تجاری، مراکز همایش و فرودگاه این شهر به صورت محدود می‌شد اینترنت ۴G داشت.

«کیم فورا»، رئیس بخش کاتالونیای شرکت Telefónica پیش‌بینی که می‌کند که تا سال ۲۰۱۴ استفاده از اینترنت ۴G در این شهر همگانی شود.

برای میسر شدن این پروژه، شرکت Telefónica زیرساخت‌های خود را نوسازی کرده است و اعضای شورای شهر بارسلونا هم بعضی از قوانین مربوط به آنتن‌های سطح شهر را تغییر داده‌اند.

کیم فورا ادعا می‌کند که این شرکت سریع‌ترین اینترنت را در مرکز کاتالان در اختیار کاربران قرار می‌دهد. مقر اصلی این شرکت در برج Diagonal قرار دارد.

بارسلونا به تازگی از سوی کنگره جهانی موبایل به عنوان پایتخت موبایل دنیا برگزیده شده بود و یکی از شرط‌های انتخاب، فراهم آمدن دسترسی به اینترنت ۴G بود. به این ترتیب تا سال ۲۰۱۸، نمایشگاه‌ بازرگانی سالانه موبایل و رویدادهای جانبی آن، هر ساله در بارسلونا برگزار خواهد شد.

[ شنبه 10 / 8 / 1390برچسب:اینترنت گیگا بایتی - گیگابایتی, ] [ 13:1 ] [ کاوه حق پناه ]

 

روش هایی برای داشتن وبلاگی بهتر

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


اشتباه در وبلاگ نویسی یعنی چه؟

چه كارهایی را نباید كرد تا وبلاگ بهتری داشته باشیم؟

وبلاگ نویسی مانند هزاران پدیده وارداتی دیگر تحت تاثیر سلیقه ایرانی قرار گرفته است.

با مروری به وبلاگهای آن سوی آبها و وبلاگهای فارسی می‌توانید تفاوتها و تاثیر سلیقه ایرانی را بر وبلاگها مشاهده کنید.

به‌طور مثال ایرانیها توجه ویژه‌ای به قالب وبلاگ دارند و علاقمند به استفاده از قالبهایی با گرافیک پیچیده‌تر هستند در حالیکه در وبلاگهای غربی عموما از قالبها و شمایل ساده‌تر برای وبلاگ خود استفاده می‌کنند.

حال با نگاهی به وبلاگهای فارسی به چند نکته آزاردهنده که در بین آنها رایج است اشاره خواهم کرد...

 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 7 / 8 / 1390برچسب:, ] [ 12:12 ] [ کاوه حق پناه ]

 


 

 جاسوسان وب هر روز به شکل مخفیانه‌تری به کار خود ادامه می‌دهند تا با دسترسی به تاریخچه‌ (history) مرورگرهای افراد کشف کنند که چه سایت‌هایی مشاهده شده است.


به گزارش راسخون به نقل از ایسنا، بسیاری از شرکت‌هایی که سایت‌های آن‌ها به عنوان سایت‌هایی برای انجام این نوع فعالیت‌های جاسوسی شناسایی شده‌اند، بلافاصله هر نوع آگاهی در این زمینه را تکذیب کرده و فعالیت‌های جاسوسی را تقبیح کرده‌اند.

حتی اگر صاحبان سایت‌های جاسوسی از فعالیت سایت‌های خود آگاه نباشند، کاربران ناآگاه این سایت‌ها چه باید بکنند؟ یکی از کارها این است که منتظر بمانند تا دولت اقدامات لازم را انجام دهد، یا اینکه می‌توانند به صنعت تبلیغات آنلاین اعتماد کند تا خود پلیس خود باشند. اما به نظر می‌آید بهتر باشد کنترل همه چیز را در دست خود نگاه دارند.


ادامه مطلب
[ دو شنبه 7 / 8 / 1390برچسب:, ] [ 1:18 ] [ کاوه حق پناه ]


 

اینترنت روز به روز نقش مهمتری را در پیشرفت جوامع بشری بازی می کند و به همین علت در حال حاضر دسترسی ارزان و سریع یکی از عوامل موثر در پیشرفت هر جامعه به حساب می آید. این موضوع سبب شده که سازمان ملل هم برنامه ریزی های ویژه ای برای افزایش سطح دسترسی مردم دنیا به اینترنت داشته باشد.

حالا سازمان ملل بیانیه ای صادر کرده و در آن با مشخص کردن اهدافی از تمام کشورها خواسته تا سال ۲۰۱۵ برای رسیدن به آنها تلاش کنند. سازمان ملل معتقد است که اینترنت پرسرعت یک زیرساخت مدرن است که برای رشد اقتصادی جامعه حیاتی محسوب می شود و تاکید کرده که ارتباطات به عنوان یکی از حقوق بشر به حساب می آید.


اهداف تعیین شده تا سال ۲۰۱۵ این گونه تعریف شده است:

۱- سیاست اینترنت پرسرعت فراگیر بشود: تا سال ۲۰۱۵ تمام کشورهای جهان باید یک برنامه یا استراتژی ملی برای دسترسی به اینترنت پرسرعت داشته باشند.

۲- اینترنت پرسرعت ارزان باشد: تا سال ۲۰۱۵ حداقل قیمت اینترنت پرسرعت در کشورهای در حال توسعه باید به گونه ای باشد که هزینه ای ارزان و قابل تهیه داشته باشد. برای مثال با هزینه ای کمتر از ۵ درصد متوسط درآمد ماهیانه بتوان به اینترنت پرسرعت دسترسی داشت.

۳- اتصال خانه ها به اینترنت پرسرعت: تا سال ۲۰۱۵ باید ۴۰ درصد خانه ها در کشورهای در حال توسعه به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشند.

۴- آنلاین کردن مردم: تا سال ۲۰۱۵ کاربران اینترنت در جهان باید به ۶۰ درصد رسیده باشد.

بر طبق «اف سی سی» تعریف اینترنت پرسرعت به معنی حداقل سرعت ۴ مگابیت در ثانیه است. دکتر همدون توره مدیر ارتباطات بین الملل سازمان ملل می گوید این اهداف به کشورها و مدیران کمک می کند تا با دیدگاه درست تری و با کمک بخش خصوصی برای توسعه دسترسی مردم به اینترنت برنامه ریزی کنند. آنها می گوید اینها اهدافی جاه طلبانه اما قابل دسترسی هستند و ما فکر می کنیم با برنامه ریزی درست تا سال ۲۰۱۵ امکان رسیدن به آنها وجود دارد. هدف این است که تمام کشورهای جهان بر روی این اهداف متمرکز شوند.

منبع: سايت نارنجي

[ یک شنبه 6 / 8 / 1390برچسب:, ] [ 12:11 ] [ کاوه حق پناه ]

 

به گزارش Fox-IT اطلاعات نزدیک به ۳۰۰٫۰۰ آی پی آدرس در ایران در نتیجه درخواست دسترسی به سرویس Google.com با استفاده از یک گواهی نامه جعلی از شرکت Diginotar به خطر افتاده است.

گواهی نامه های جعلی در تاریخ ۱۰ ژوئیه توسط شرکت هلندی DigiNotar صادر شده است.

شرکت امنیتی Fox-IT در گزارش خود اعلام کرد :
حدود ۳۰۰٫۰۰ آی پی آدرس آلوده در نتیجه درخواست دسترسی به سرویس Google.com شناسای شده است. در ۴ ماه اوت درخواست ها به سرویس جعلی به سرعت افزایش یافت ، گفته می شود ۹۹ درصد از کاربران در ایران مورد حمله قرار گرفته اند . همچنین لیستی از آدرس آی پی های مورد حمله به گوگل تحویل داده شده است.
شرکت Fox-IT در جدیدترین خبر خود اعلام کرد کوکی های ورود به بعضی از سایت ها هم مورد حمله قرار گرفته است. فرد یا افرادی که دست به این کار زدند می توانند با استفاده از این کوکی ها اطلاعات افراد را در هنگام ورد به سایت ها به سرقت ببرند .

 

در مجموع ۵۳۱ گواهی نامه جعلی برای دامنه های Google.com ، سازمان سیا و موساد اسرائیل صادر شده است.
لیست تهیه شده از دامنه های آلوده و این واقعیت که ۹۹ درصد از کاربران در ایران مورد حمله قرار گرفته اند نشان می دهد که هدف هکرها بدست آوردن ارتباطات خصوصی در ایران بوده است.

منبع : guardianpcworld.com

تاريخ خبر:  ۱۵ شهریور ۱۳۹۰

[ پنج شنبه 5 / 8 / 1390برچسب:حمله به آي پي - شناسايي IP, ] [ 3:3 ] [ کاوه حق پناه ]

 

کوکی بخش کوچکی از اطلاعات فرستاده شده توسط وب‌سرور برای ذخیره در مرورگر است تا بتواند بعدا از طریق آن مرورگر، دوباره خوانده شود.

دیتای ذخیره شده برای اینکه وب‌سرور یک سایت، اطلاعات مشخصی را درباره بازدیدکننده آن وب‌سایت خاص بداند، مفید است.

کوکی فرمت فایل متنی را دارد که در دایرکتوری مربوط به مرورگر ذخیره می‌شود و در هنگامی که مرورگر در حال اجراست در حافظه RAM قرار می‌گیرد.

این اطلاعات می‌تواند هنگامی که کاربر از وب‌سایت خاصی خارج شد، در هارد درایو ذخیره شود. کوکی‌ها ابزار بسیار مهمی برای نگهداشتن state روی وب هستند.


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 2 / 8 / 1390برچسب:كوكي , ] [ 14:43 ] [ کاوه حق پناه ]

 

10 اشتباه خطرناک در بازاریابی اینترنتی

کساني که خود را براي تجارت در دنياي روي خط آماده مي کنند مي بايست آمادگي پذيرش تغييرات در طرز تفکر، نگرش و منش خود در تجارت را داشته باشند.

در دنياي روي خط، هيچ فاصله اي بين شما و مشتري و همچنين بين شما و رقيب شما وجود ندارد. زمان و مکان مفهوم خود را از دست مي دهند و روش هاي ارتباطي قديمي جاي خود را به روش هاي نوين ارتباطي مي دهند.

نگاه مشتريان بالقوه به شما و محصولات و خدمات شما هم فرق مي کند. نام دامنه اختصاصي و ميزباني مناسب وب سايت شما، عامل مهم در موفقيت تجارت الکترونيکي شما است.

لينك دانلود    حجم 204 کیلو بایت

[ یک شنبه 31 / 7 / 1390برچسب:اشتباه بازاریابی اینترنتی, ] [ 8:39 ] [ کاوه حق پناه ]

 

 
 

قدرتمندترين نرم افزار دانلود Internet Download Manager v6.07 Build 12

 

  لينك دانلود 

 

پسورد:  www.kamyabonline.com

[ چهار شنبه 25 / 7 / 1390برچسب:نرم افزار دانلود Internet Download Manager v6,07 Build 12, ] [ 22:17 ] [ کاوه حق پناه ]

 

10 هکر تاریخ ساز دنیا

حتما در مورد تهدیدهای اینترنتی تا به حال چیزهایی شنیده اید. ویروس، تروجان، جرم سایبری، بات نِت، فیشینگ و ... واژه‌هایی هستند که کاربران اینترنت بسیار از آنها وحشت دارند. یک لحظه غفلت، کاربر را به دام سوء استفادهِ هکرها می ‌اندازد. خود واژه هکر از همه ترسناک تر است. کاربران عادی همیشه از این واژه وحشت دارند. در دنیای آنها، همیشه هکرها بازیگر نقش منفی دنیای کامپیوتر هستند. اما واقعیت اینگونه نیست.

هکرها در واقع افرادی هستند که از کامپیوتر در سطح بالاتری از مردم عادی استفاده می کنند. آنها متخصصانی هستند که توانایی ورود به سیستم های کامپیوتری و در دست گرفتن کنترل آنها را دارند. این مساله به خودی خود وحشتناک و بد نیست. زمانی شکل منفی به خود می گیرد که هکرها از علم خود برای سوءاستفاده از دیگران استفاده می کنند.

دنیای کامپیوتر همیشه پر بوده از هکرهایی که علم کامپیوتر را به سمت پیشرفت هدایت کرده اند و شکل امروزی اینترنت، شبکه و کامپیوترها را ساخته اند. هکرها دو نوع هستند؛
White Hat و Black Hat!

کلاه سفیدها همان افرادی هستند که از علمشان در راستای ارتقا کیفیت دنیای کامپیوتر استفاده می کنند. کلاه مشکی ها نیز سوءاستفاده گرهای خطرناک هستند. البته هکرها انواع مختلف دارند و برخی از آنها کسانی هستند که در تولد و شکل دادن به دنیای امروز کامپیوتر، سهم - بزرگ یا کوچک – دارند.

در این مقاله شما را با 10 نفر از «هکرهای تاریخ ساز» دنیا آشنا می کنیم.


ادامه مطلب
[ یک شنبه 22 / 7 / 1390برچسب:هکرهای معروف دنیا, ] [ 15:24 ] [ کاوه حق پناه ]
صفحه قبل 1 ... 3 4 5 6 7 ... 9 صفحه بعد
.: Weblog By KMF :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ صرفا جهت علاقمندان به فناوری اطلاعات و رایانه و انجام امور مربوط به دروس و پروژه ها میباشد. (البته شایدم یکمی بیشتر). البته ناگفته نمونه که علاوه بر مطالب عنوان شده ، مطالبی نیز در باب اجتماعی و فرهنگی و هنری و گاها نیمه 30یا30 که پیگرد نداشته باشه :) جهت اطلاع و آگاهی شما عزیزان گذاشته شده. همه مطالب متعلق به بنده نبوده و بعضآ توسط ساير دوستان و اون دسته عزیزانیه که مطالبشون موجوده و نتونستم منبعش رو پیدا کنم، ارائه ميشه. شما نيز چنانچه تمايل به ارسال مطلبی داشته باشيد،با كمال مسرت آنرا با نام خودتان در وبلاگ منتشر ميكنم. تاریخ تاسیس: 20 مهر 1390 ارادتمند شما: کاوه حق پناه
موضوعات وب
1 لینک های مفید
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

امکانات وب
Online User