یادداشتهای یک دانشجوی فناوری اطلاعات و ارتباطات
مطالب - مقالات - برنامه ها و پروژه های مربوط به فناوری اطلاعات و رایانه گاها علمی و اجتماعی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

لینک های مفید 2


 

 

 

 

در حاضر نرم افزار WinRar را میتوان معروفترین و همچنین قدرتمندترین نرم افزار فشرده سازی فایل دانست.  بسیاری از کاربران از این نرم افزار به منظور فشرده سازی فایلها و همچنین باز کردن فایلهای فشرده rar و zip استفاده میکنند.

اما از این نرم افزار میتوان استفاده دیگری نیز کرد! در این ترفند قصد داریم به معرفی ترفندی بپردازیم که با بهره گیری از آن میتوان یک فایل یا یک فولدر را در داخل یک عکس مخفی ساخت! 
 

یک زمانی میرسد که شما شدیداً نیاز به مخفی سازی یک سری اطلاعات در کامپیوترتان پیدا می کنید. بعضی ها به سراغ روش های رمزگذاری اطلاعات می روند که عموماً هم نیاز به نرم افزارهای خاصی دارد.

یا تغییرات ویژه ای که کار با فایل را در ظاهر غیرممکن می کند.
از آن طرف حساب کنید دسترسی به این جور اطلاعات عموماً لازم است از یک نرم افزاری استفاده کنید. خود این نرم افزارها ممکن است از روی سیستم تان کشف بشوند و کارتان دربیاید!


ادامه مطلب
[ شنبه 15 / 9 / 1390برچسب:مخفی سازی فایل در درون عکس توسط نرم افزار WinRar, ] [ 11:46 ] [ کاوه حق پناه ]
نحوه مخفی کردن فایل ها درون یک عکس

روش های متفاوتی برای مخفی کردن فایل ها و ارتقای امنیت اطلاعات شخصی وجود دارد. از جمله این روش ها ، افزودن فایل ها به یک عکس و تصویر می باشد. بدین ترتیب در این روش تنها خود شما می دانید که در داخل فایل تصویر، اطلاعات دیگری نیز وجود دارد و کسی نمی تواند به اطلاعات محرمانه شما دسترسی داشته باشد.

در ابتدا قبل از انجام هر کاری شما به یک نرم افزار فشرده سازی نیاز خواهید داشت. می توانید از نرم افزارهای مختلف فشرده سازی مانند Winrar ، WinZip و یا 7 Zip استفاده کنید.

برای مخفی سازی ، ابتدا فایل های مورد نظر را که قصد مخفی کردشان را دارید فشرده کرده و سپس فایل های فشرده شده را به یک فایل تصویری می چسبانید.

ادامه مطلب
[ شنبه 15 / 9 / 1390برچسب:مخفی کردن فایلها درون عکس, ] [ 11:39 ] [ کاوه حق پناه ]


 

چگونه از دست http://peyvandha.ir که پشت سر هم باز میشود خلاص شویم؟

حتما برای شما هم پیش امده که پاپ آپ هایی از سایت پیوندها دم به دقیقه باز میشه البته برای پیوندها نیست اثرات نصب انواع نرم افزار و بازی هاست که نوعی میخوان تبلیغ بکنند اما چون فیلتره به این صورت نشون داده میشه بهرحال برای رهایی از این مشکل این مطلب را مطالعه کنید…


قبل ازاینکه ادامه بدیم باید بگویم که این نوشته در مورد رد کردن فیلترینگ ایران نیست, فقط راه حلی هست برای خلاص شدن از صفحه پاپ آپ آن…


راه حل خیلی ساده هست. فقط کافی هست اجازه ترافیک خروجی به آی‌پی سرور پیوندها ندیم. در حال حاضر این سایت از ۲ آی‌پی ۱۰.۱۰.۳۴.۳۴ و ۷۹.۱۷۵.۱۶۵.۱۷۱ استفاده میکنه ( میتونید آی پی جدید این سایت رو بدست بیارید ). به تنظیمات فایروال یا روتر خود رفته و این ۲ آی‌پی رو در قسمت بلاک ترافیک خروجی قرار بدین…

[ یک شنبه 11 / 9 / 1390برچسب:, ] [ 11:54 ] [ کاوه حق پناه ]

قبل از شروع هر گونه بحث و جدل باید عرض کنم این مطلب فقط نظر شخصی بنده است و ممکن است با نظر دیگران تفاوت هایی داشته باشد، چون بحث انتخاب مرورگر معمولا همیشه باعث درگیریها و بعضا تعصبات بی جا می شود، بنابراین هر کسی از دوستان که با نظر بنده مخالفتی دارد با ذکر دلایل خود دفاعیه ای بنویسد تا منتشر کنم.

 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 27 / 8 / 1390برچسب:بهترین مرورگر برای وبگردی و کارهای عادی, ] [ 17:37 ] [ کاوه حق پناه ]

قطع اینترنت در مصر را می توان به عنوان یک مورد اضطراری در نظر گرفت که بخش IT آن کشور باید برای مقابله با آن آماده باشد.

سیستم های پشتیبانی می باید در مواقعی که سرورها صدمه میبینند، در محل سرور آتش سوزی رخ می دهد و یا زلزله کل مکان تجاری را از بین می برد، یا مثلاً در مورد مسئله مصردولت تصمیم بگیرد تا اینترنت را قطع کند ، در محل وجود داشته باشند.

اما در مورد تجار چطور؟

 

 


ادامه مطلب

 

 

گوگل در اقدامی جدید، سرویس تصویریاب خود (Image Search) را به پروتکل HTTPS مجهز کرد.
به گزارش پایگاه TechWhack، با این حال جستجوی رمزنگاری‌شده گوگل در مقایسه با جستجوی معمولی آن، هنوز محدودیت‌ها و ضعف‌هایی دارد که آرام آرام در حال برطرف شدن است.

استفاده از پروتکل HTTPS در جستجوی تصاویر گوگل، امنیت بیشتری برای کاربران فراهم می‌آورد.

گوگل چندی پیش با فراهم آوردن سرویس HTTPS برای جستجوهای اینترنتی، گام دیگری در افزایش حفاظت از اطلاعات شخصی و جلوگیری از فاش شدن جستجوی افراد در فضای وب برداشت.


HTTPS ترکیبی از پروتکل HTTP و SSL/TLS است که هدف آن فراهم آوردن ارتباطات رمزشده و شناسایی امن یک سرور وب می‌باشد.

 

منبع: ایتنا

[ چهار شنبه 23 / 8 / 1390برچسب:تصویریاب گوگل از HTTPS پشتیبانی می‌کند, ] [ 1:58 ] [ کاوه حق پناه ]


 

مهم نیست که شما یک کاربر حرفه ای باشید یا یک آماتور مبتدی، باید هنگام کار با کامپیوتر این ۱۵ نکته ی ضروری را رعایت کنید.

۱٫بر روی هر چیزی دابل کلیک نکنید
دو بار کلیک کردن روشی است که با آن هر چیزی را در ویندوز باز می کنید. دابل کیلک کردن بر روی لینکها در وب و دکمه های Dialog box‌ها درست نیست. چنانچه بر روی هرچیزی دابل کلیک کنید ممکنست به اشتباه یک فرم را در اینترنت دوبار بفرستید یا یک فایل ویروسی در فلش دیسک اجرا کنید.


۲٫ از اسلش و بک اسلش به درستی استفاده کنید
همانطور که می دانید این نماد / اسلش یا اسلش رو به جلوست. و این نماد اسلش رو به عقب یا بک اسلش است. در ویندوز و برای فراخوانی فایلهای ویندوز باید از بک اسلش استفاده کنید. همچون این مثال:


C:Program FilesRovio


و در اینترنت برای فراخوانی یک وبسایت به صورت زیر از / استفاده می شود.

http://www.kavehhaghpanah.loxblog.com

 


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 23 / 8 / 1390برچسب:۱۵ نکته ای که هر کاربر PC باید بداند !!!!, ] [ 1:39 ] [ کاوه حق پناه ]

آیا تاکنون هنگام آپلود یک بازی یا برنامه و فایل اجرایی (با پسوندی شبیه exe یا مانند آن) در جیمیل با پیام زیر مواجه شده اید؟

gmail_excution_file1.png

 

این پیام می گوید که فایلی که شما آپلود کرده اید تا برای شخص دیگری ارسال کنید، به صورت بالقوه می تواند حاوی بدافزار یا دیگر انواع اطلاعات خطرناک باشد....


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 16 / 8 / 1390برچسب:مشکل آپلود فایل , ] [ 3:38 ] [ کاوه حق پناه ]

گوگل قابلیت جدیدی را به سرویس جستجوی تصاویر خود اضافه کرده است که به کاربران امکان می دهد تا به جستجوی تصاویر مشابه با یک تصویر بپردازند.

برای استفاده از این سرویس تنها نیاز دارید تا تصویر مورد نظرتان را که بر روی کامپیوترتان می باشد و یا از روی یک لینک به موتور جستجو بدهید تا تصاویر مشابه با تصویر مورد نظرتان را دریافت کنید این سرویس مزایای زیادی دارد مثلا می توانید به سایز و اندازه اصلی تصویر مورد نظرتان دست یابید و..

 

 


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 12 / 8 / 1390برچسب:ترفند جستجوی تصاویر مشابه در گوگل, ] [ 23:53 ] [ کاوه حق پناه ]

 

شرکت های بسیاری هستند که فضای ذخیره سازی رایگان در اختیار کاربران خود قرار میدهند . به عنوان مثال میتوان به مشهورترین آنها اشاره کرد :

۱- سرویس Sky Drive مایکروسافت با ظرفیت ذخیره سازی ۲۵ گیگابایت .

۲- سرویس Google Docs با ظرفیت ذخیره سازی ۷ گیگابایت .

۳- سرویس ذخیره سازی DropBox با ظرفیت ذخیره سازی ۲ گیگابایت .

 


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 20 / 8 / 1390برچسب:فضای ذخیره سازی رایگان , ] [ 9:29 ] [ کاوه حق پناه ]

با توجه به رشد و افزایش استفاده از اینترنت در جامعه و گره خوردن این فناوری با زندگی انسانها در قرن ۲۱ اهمیت امنیت شبکه گسترده جهانی وب پررنگتر به نظر می رسد.


 

بر همین اساس یک مقاله در حد متوسط برای دوستان عزیزدر زمینه امور هکینک قرار داده شده است که به صورت کاملا ساده و روان روشهای هک و جلوگیری از آن را آموزش دهد . تا با یادگیری مسائل امنیتی استفاده از اینترنت با خیالی آسوده از خدمات آن بهره ببرید.

هرچند با پیشرفت علوم فناوری اطلاعات و کامپیوتر همیشه درهای جدیدی پیش روی هکرها باز خواهد شد.و امنیت به معنای مطلق آن تحقق پذیر نیست اما پیشگیری از آن عاقلانه ترین راه است. نکته قابل تامل اینست که تاریخچه هک بسیار طولانیست و بدیهیست ادامه خواهد داشت.

 

دانلود کتاب از سرور اول - غیر مستقیم  -   حجم فایل:  980 کیلو بایت

[ پنج شنبه 20 / 8 / 1390برچسب:آموزش هک , ] [ 11:25 ] [ کاوه حق پناه ]

همانطور که می‌دانید ویندوز فایل ها را با استفاده از پسوند آنها می‌شناسد.

 مثلآ وقتی اسم فایل به txt. ختم میشه ویندوز میفهمه که فایل متنی است. این به ویندوز کمک می‌کنه تا بدونه فایل را با چه برنامه ای باز کنه. مثلآ به عنوان پیش‌فرض فایل متنی با notepad باز میشه.

حالا ASSOC دیگه چیه؟


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 20 / 8 / 1390برچسب:هک - نفوذ با سوء استفاده از ابزار ASSOC در ویندوز !!!, ] [ 11:22 ] [ کاوه حق پناه ]

شاید برای شما نیز جالب باشد که از این پس بتوانید برای ورود به سایت های معروف نظیر گوگل، یاهو، مایکروسافت و... از آدرس های میانبر دیگری به جز آدرس اصلی سایت استفاده کنید.

آن هم از طریق یک تکنولوژی نوین در آدرس دهی! به طوریکه میتوانید به سریعترین شکل ممکن از نظر منطقی وارد سایت مورد نظر خود شوید. هم اکنون قصد داریم تا این ترفند بکر را به شما معرفی کنیم.
 


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 20 / 8 / 1390برچسب:سایت های معروف , ] [ 9:15 ] [ کاوه حق پناه ]

در اینجا پستی پرطرفدار و جالب با موضوع آموزش رایگان کردن اینترنت اپراطور ایرانسل برای شما عزیزان آماده کرده ایم .

 


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 19 / 8 / 1390برچسب:اینترنت رایگان ایرانسل, ] [ 9:18 ] [ کاوه حق پناه ]

ردیابی موقعیت موبایل اروزی هر کسی است که بتواند موقعیت و مکان موبایل خود را کنترل و رد یابی کند.

در حقیقت با این برنامه ردگیری موبایل طرف و نمایش مکان وی به صورت آنلاین و چشمک زن روی نقشه مسیر حرکتی وی را مشخص می کنند. خب این کار برای یک فرد عادی شاید عجیب به نظر بیاد و غیرممکن اما در این پست روشی را به شما آموزش خواهیم داد و سایتی را معرفی می کنیم که شما نیز می توانید با یک نرم افزار کم حجم این کار را با موبایل خود و یا دیگران انجام دهید , پس اگر از الان مشتاق شدید با ما تا انتهای این پست همراه باشید !

این برنامه بر روی تمام گوشی های با قابلیت پشتیبانی جاوا (اغلب گوشی های موجود )پشتیبانی می شوند




ادامه مطلب
[ پنج شنبه 19 / 8 / 1390برچسب:ردیابی موقعیت موبایل, ] [ 10:6 ] [ کاوه حق پناه ]

اگر در مدل های مختلف کول دیسک های موجود در بازار جستجو کرده باشید … به مدلهایی برخورد کرده‌ اید که بر روی آنها لوگوی U3 حک شده است.

 

به طور معمول کول دیسکهایی که دارای این قابلیت هستند کمی گران تر از مدل های معمول هستند .

اما U3‌ چیست ؟


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 16 / 8 / 1390برچسب:U3 , ] [ 9:52 ] [ کاوه حق پناه ]

یه مدت پيش يك فلش مموري ال جی ۸ گیگ خريدم و هر چي برنامه مهم, سورس, فيلم, عكس خصوصي داشتم ريختم داخل ان تا اگر براي هاردم مشكل پيش اومد خيالم راحت باشه.
 
تا اينكه فلشمو گم كردم يعني ۳۰ تومنم پريد و از ان خيلي مهمتر كليه نرم افزارها و فيلمهام ...ولي از يك بابت هم خيلي خوشحال بودم چون هيچ كس نميتونست از فايلهاي داخل ان سوء استفاده كنه چون بر روي فلش مموري با BitLocker To Go يك پسورد غير قابل نفوذ گذاشته بودم
 
البته من خودم تا به حال چندین برنامه رمزی کردن فلش مموری را امتحان کردم که بعد از چند بار اجرا حتی با داشتن سریال و کرک, نرم افزارهای مورد نظر فوری از رجیستر خارج میشند . تازه دردسر شروع میشد ....
 


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 15 / 8 / 1390برچسب:قفل كردن فلش مموري درویندوز ویستا و Seven, ] [ 11:49 ] [ کاوه حق پناه ]

 

فرمت NTFS

● ويندوز XP دو نوع فشرده سازي را در اختيار کاربر قرار مي دهد
 
در روش اول که مطمئنا با آن آشنا هستيد ميتوان با کيلک راست بر روي فايل يا شاخه > انتخاب Send To > انتخاب گزينه Compressed (Zipped) Folder آنرا را فشرده ساخت آنهم با پسوند ZIP.
 
اما روش دوم که خيلي جالبتر و در نوع خود بي همتاست به صورت زير امکان پذير است :
 

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 6 / 8 / 1390برچسب:فرمت NTFS , ] [ 10:31 ] [ کاوه حق پناه ]

 

اين مقاله شامل :

عكس گرفتن با مديا پلير

يك ترفند جالب و به درد بخورYahoo Messenger 6

دو راه جالب جهت نفوذ به ويندوزXP

مشخصات و نوع CPU



 


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 6 / 8 / 1390برچسب:, ] [ 9:27 ] [ کاوه حق پناه ]

 

اين مقاله شامل :

رايت بر رو Cd-RW بدون نرم افزار در ويندوز XP

رهايي از دست msn messenger

از بين بردن پيغام خطاي ويندوز XP

مخفي کردن يک پارتيشن



 


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 5 / 8 / 1390برچسب:, ] [ 12:25 ] [ کاوه حق پناه ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد
.: Weblog By KMF :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ صرفا جهت علاقمندان به فناوری اطلاعات و رایانه و انجام امور مربوط به دروس و پروژه ها میباشد. (البته شایدم یکمی بیشتر). البته ناگفته نمونه که علاوه بر مطالب عنوان شده ، مطالبی نیز در باب اجتماعی و فرهنگی و هنری و گاها نیمه 30یا30 که پیگرد نداشته باشه :) جهت اطلاع و آگاهی شما عزیزان گذاشته شده. همه مطالب متعلق به بنده نبوده و بعضآ توسط ساير دوستان و اون دسته عزیزانیه که مطالبشون موجوده و نتونستم منبعش رو پیدا کنم، ارائه ميشه. شما نيز چنانچه تمايل به ارسال مطلبی داشته باشيد،با كمال مسرت آنرا با نام خودتان در وبلاگ منتشر ميكنم. تاریخ تاسیس: 20 مهر 1390 ارادتمند شما: کاوه حق پناه
موضوعات وب
1 لینک های مفید
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

امکانات وب
Online User