یادداشتهای یک دانشجوی فناوری اطلاعات و ارتباطات
مطالب - مقالات - برنامه ها و پروژه های مربوط به فناوری اطلاعات و رایانه گاها علمی و اجتماعی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

لینک های مفید 2


اگر شما برای اتصال به نت از یک مودم وایرلس در منزل یا محل کار خود استفاده نمی کنید دیگر نگران  نباشید اکنون با خواندن این پست و نصب یک نرم افزار کم حجم به راحتی می توانید به وسیله لپ تاپ خود اینترنت آن را به صورت وایرلس در محیط برای لپ تاپ ها و یا موبایل های دیگر به اشتراک بگذارید.

در حقیقت با این روش لپ تاپ شما به یک WiFi Hotspot تبدیل خواهد شد. اما این کار چگونه ممکن می شود ؟

 

بقيه در ادامه مطلب ....

 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 21 / 4 / 1391برچسب:لپ‌تاپ خود را به یک WiFi Hotspot تبدیل کنید!, ] [ 20:9 ] [ کاوه حق پناه ]

 

 

همه کاربرانی که از سیستم عامل ویندوز استفاده می کنند یک تجربه مشترک دارند و آن رسیدن زمانی است که به خود می گویید که باید از نو ویندوز نصب کنم! یا اگر لپ تاپ دارید باید از نو ریکاوری کنید! با اینکه هر سیستم عاملی میتواند دچار مشکل و نیاز به نصب مجدد داشته باشد در مورد ویندوز این موضوع می تواند مشکل ساز تر باشد زیرا داده های کاربران ممکن است در معرض خطر قرار بگیرد. چرا؟ چون کاربران سیستم عاملهای دیگر مانند لینوکس دارای دانش فنی کافی برای حل مشکلات خود هستند.

اما چه کنیم دیرتر به نصب مجدد ویندوز دچار شویم؟

بقيه در ادامه مطلب ...

ادامه مطلب
[ یک شنبه 18 / 4 / 1391برچسب:راههای افزایش طول عمر ویندوز, ] [ 12:58 ] [ کاوه حق پناه ]

tamire-computer-az-rahe-door-pichgooshti-00

 وقتی برای نصب نرم افزار در کامپیوترتان دچار مشکل می‌شوید یا با مشکلات دیگری در کار با کامپیوترتان مواجه می‌شوید، ممکن است برای رفع مشکل به کمک کسی نیاز داشته باشید. شما با استفاده از امکاناتی در ویندوز ۷ به نام، windows remote assistance می‌توانید از طریق اینترنت کسی را برای اتصال به کامپیوترتان دعوت کنید. (ترجیحاً سعی کنید از کسی کمک بگیرید که به او اعتماد دارید)

پس از اتصال شخص به کامپیوترتان، صفحه نمایش شما بر روی کامپیوتر او قابل مشاهده بوده و با مجوز شما شخص دعوت شده می‌تواند از طریق ماوس و کیبورد کامپیوترش مشکل شما را برطرف کند. در این حین شما می‌توانید در مورد مشکلتان با هم چت کنید. توجه داشته باشید که این امکان تنها در ویندوز ۷ وجود دارد.


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 13 / 11 / 1390برچسب:تعمیر کامپیوتر از راه دور, ] [ 23:22 ] [ کاوه حق پناه ]

 در برخی از مکانها مثل مدرسه،دانشگاه و اداره ها نیاز داریم پورتهای USB سیستم ها را فعال و غیر فعال کنیم،در ادامه برخی روشهای انجام این کار را بیشتر توضیح میدهیم.

 

انزل وب

بقیه در ادامه مطلب...

 

 


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 13 / 11 / 1390برچسب:چگونه پورتهای USB را فعال یا غیر فعال کنیم , ] [ 20:0 ] [ کاوه حق پناه ]

با این روش ظاهرا چند تا کانال و میشه بهتر دریافت کرد.


- ابتدا صفحه  رو هات برد تنظیم کنید.
- بعد یک پیچ ومهره یک متری به قطر پایه های ال-ان+بی که میتونید از پیچ و مهره فروشیه تهیه کنید
- میله بالایی رو با پیچ و مهره یک متری عوض کنید و فاصله تا دیشو 72 بگیرید و دو پایه دیگه رو 62 بگیرید سپس میله پشت دیشو بیارد بالا تا دیش عمودتر بشه و تنظیم دقیق کنید.


طبق شکل

تصاویر کوچ فایل پیوست
برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
نام:  sigpic4905_1.JPG
مشاهده: 423
حجم:  33.9 کیلو بایت

 نظر دیگر دوستان:

من به قدری پارازیت داشتم که تمام کانالام در یه ساعت خاص قطع میشد
الان کاری کردم که به کل پارازیتو از بین بردم
2کار انجام دادم:
1:دیشو بایه اسپری سفید رنگ رنگ زدم
2:یه سیم از پایه دیش یه یه لوله آب فلزی وصل کردم .(ارت کردم دیشو به زمین)
به کلا پارازیتو از بین بردم.

همسایه دیوار به دیوارمون مثل من پارازیت داشت براش این کارارو که کردم پارازیت اونم به کل از بین رفت کلی حال کرد.
 

[ یک شنبه 19 / 10 / 1390برچسب:مبارزه با پارازيت 1, ] [ 12:40 ] [ کاوه حق پناه ]

 

 

مقدمه
به طور مسلم بين جامعه اطلاعاتي و کامپيوتر ارتباطي مستقيم برقرار است. طوري که مي‌توان مقوله‌اي مستقل با نام computer and communication) C&C) را مطرح کرد. همگي ما به اين مرحله رسيده‌ايم که فعاليت‌هاي تجاري، اقتصادي، مخابراتي و خلاصه انواع مديريت‌ها را از راه دور با کامپيوتر انجام دهيم. به همين منظور نيازمند برقراري ارتباط بين کامپيوترها توسط شبکه‌هاي کامپيوتري هستيم.


ادامه مطلب
[ یک شنبه 19 / 10 / 1390برچسب:IPv6 در برابر IPv4, ] [ 9:17 ] [ کاوه حق پناه ]

شاید تصور اینکه 20 سال پیش اینترنت یک پدیده نوظهور بیش نبوده است، کمی برای ما که بیشتر زمان خود را در دنیای مجازی در حال گشت و گذار هستیم، سخت به نظر برسد. اما واقعیت همین است. اینترنت، پدیده بسیار جوانی است که زندگی و کسب و کار بسیاری از انسان ها را تحت سیطره خود در آورده است. در دنیای مجازی اینترنت، می توان بهترین مقاله ها و کتاب ها را از همه جای دنیا پیدا کرده، به صورت آنلاین خریداری یا آنها را دانلود نمود. دنیای بزرگ ما با وجود اینترنت، یک دهکده کوچک جهانی است که قوم و نژاد خاصی سرش نمی شود و همه با هم پیوند خورده اند. مطالب آموزشی، کتاب، مقالات تحقیقاتی، موسیقی، فیلم، سرگرمی و هزاران چیز دیگر در این دنیا، برای انواع سلیقه ها و نیازها وجود دارند.


ادامه مطلب
[ یک شنبه 18 / 10 / 1390برچسب:چگونه جلوی سارقان شبکه بی سیم را بگیریم؟, ] [ 10:14 ] [ کاوه حق پناه ]

محمدامین ندا

امروزه حتی در ایران هم اینترنت ADSL به صورت کالایی ضروری در آمده است و استفاده از آن رو به گسترش است. تعداد زیاد لپ تاپ ها و گوشی های موبایل وای فای هم باعث شده که بسیاری از کاربران ADSL به دنبال استفاده از مودم ها و روترهای بیسیم باشند. ولی متاسفانه بحث امنیت این ارتباطات بیسیم به هیچ وجه جدی گرفته نمی شود. وقتی از این کاربران در خصوص اقدامات امنیتی پیشگیرانه سوال می کنی، معمولا همه یک جواب دارند: «ای بابا تو همسایه های ما کی دیگه بلده وایرلس چیه؟ چه برسه به اینکه بخواد کاری هم بکنه!» ....


ادامه مطلب
[ یک شنبه 18 / 10 / 1390برچسب:چگونه یک شبکه امن بیسیم داشته باشیم؟, ] [ 9:11 ] [ کاوه حق پناه ]

TakeDel.Com | بالاترین برگ ایرانیان

مطمئنأ تمامی شما نرم افزار مایکروسافت پاورپوینت را میشناسید. به وسیله پاورپوینت میتوانید اسلایدهایی از ناگفتنی های خود فراهم آورید ، آن را تزئین کنید و در نهایت بر روی صفحه نمایش یا به کمک یک ویدیو پروژکتور بر روی پرده به نمایش درآورید.

محیط این نرم افزار بر عکس محیط MS Word جای گزافه گویی نیست ، بلکه شما در آن رئوس مطالب را می گویید و شکلها و نمودارهای خود را در آن نمایش می دهید و در نهایت آنچه در ذهنتان می گذرد و در قالب بیان نمی گنجد را به تصویر میکشید.


ادامه مطلب
[ جمعه 8 / 10 / 1390برچسب:ترفندهای پاورپوینت,,,, ] [ 11:50 ] [ کاوه حق پناه ]
تصور کنید اینترنت یک شهر است و این شهر پر از مکان‌های زیبا و گوناگون و همچنین مکان‌های خطرناک. در این شهر هر کس لزوما آن کسی نیست که ادعا می‌کند، حتی شما! ممکن است متوجه شوید بی‌آن‌که بدانید کارهای غیر قانونی مرتکب شده‌اید. این یعنی کارهایی که انجام می‌دهید تحت کنترل شما نیست و نبوده و احتمال دارد حتی بعد از این نیز نتوانید جلوی آن را بگیرید.

هکرها چگونه سیستم شما را کنترل می‌كنند؟

یک رایانه زامبی (Zombie)، رایانه‌ای است که فرمان‌های شخص دیگری را اجرا می‌کند، بدون این که کاربران خبر داشته باشند و کنترل آن را به دست بگیرند. یک هکر که قصد انجام کارهای غیرقانونی دارد، ممکن است از یک رایانه دیگر برای انجام خرابکاری‌هایش استفاده کند، بدون این که کاربر آن رایانه دخالتی در آنها داشته باشد. در این مواقع کاربر قربانی بی‌خبر از اتفاق‌های رخ داده، فقط با این تصور که سرعت پردازش رایانه‌اش بشدت کاهش یافته، مواجه می‌شود. هکرها از این رایانه‌ها برای فرستادن اطلاعات یا حمله به سایت‌ها و سرورها استفاده می‌کنند و در نتیجه اگر این حمله ردیابی شود، رایانه قربانی، مقصر به حساب می‌آید؛ چرا که همه سرنخ‌ها به آن ختم می‌شود.

 


ادامه مطلب
[ شنبه 16 / 9 / 1390برچسب:, ] [ 14:4 ] [ کاوه حق پناه ]

WPA2 یک فناوری امنیتی است که در شبکه های بیسیم Wi-Fi مورد استفاده قرار می گیرد. WPA2 مخفف Wireless Protected Access 2 به معنای دسترسی حفاظت شده بی سیم است. این فناوری از سال 2006 میلادی جایگزین نسل قبلی خود WPA شده است.
 


WPA2 در برابر WPA و WEP

WPA به عنوان جایگزینی برای فناوری های قدیمی با درجه امنیت ضعیف تر WEPطراحی شده است. WEP مخفف Wireless Protected Protocol است.در شبکه های بی سیم خانگی هر جا که ممکن باشد باید WPA2 جایگزین WEP شود.

WPA2 همچنین وضعیت امنیتی ارتباطات Wi-Fi را نسبت به WPA بهبود بخشیده است که از سیستم رمز گذاری قوی تری استفاده می کند. به خصوص در سیستم امنیتی WPA2 اجازه استفاده از الگوریتم ها را نمی دهند. این الگوریتم ها به عنوان حفره های امنیتی در WPA شناخته می شدند.

 

کلید های WPA2

اشکال مختلفی از کلید های امنیتی WPA2 وجود دارد WPA2 Pre-shared Key یاPSK از کلید های 64 عددی هگزا دسیمال استفاده می کنند که متداول ترین روش مورد استفاده در شبکه های خانگی بی سیم است. بسیاری از روتر های خانگیWPA2 PKS را با نام WPA2 Personal می خوانند در حالیکه به همان فناوری اشاره می کنند.

[ شنبه 16 / 9 / 1390برچسب:WPA2 چیست؟ , ] [ 11:35 ] [ کاوه حق پناه ]

حتما تا به حال راجع به كنترل يك كامپيوتر از راه دور يا همان Remote Assistance چيزهايي شنيده ايد. در اين روش شما از طريق برنامه Windows Messenger اين ارتباط و كنترل را برقرار خواهيد كرد.

شما از اين طريق ميتوانيد كنترل سيستم دوست خود را كه در برنامه Windows Messenger با او در ارتباط هستيد كنترل كنيد و براي مثال به او در برطرف كردن مشكل احتمالي سيستمش كمك كنيد و مشكل را براي او حل كنيد و يا حتي برعكس عمل كنيد.

 قابليت Remote Assistance اين امكان را براي شما فراهم مي آورد كه فرد ديگري را كه اطلاعات بيشتري در مورد كامپيوتر دارد دعوت كنيد كه به سيستم شما متصل شده و صفحه نمايش سيستم شما را مشاهده كند و پيشنهاداتي را براي رفع اشكالات موجود در سيستم شما ارائه دهد يا تصحيحاتي را روي سيستم شما انجام دهد و در صورت تمايل حتي ميتوانيد كنترل موقت سيستم خود را در اختيار او قرار دهيد تا اشكالات موجود را برطرف كند.

براي اين منظور ادامه مقاله را دنبال كنيد....


ادامه مطلب
[ شنبه 15 / 9 / 1390برچسب:آموزش كنترل كامپيوتر ديگران از طريق Windows Messen, ] [ 12:23 ] [ کاوه حق پناه ]

 

 

 

 

در حاضر نرم افزار WinRar را میتوان معروفترین و همچنین قدرتمندترین نرم افزار فشرده سازی فایل دانست.  بسیاری از کاربران از این نرم افزار به منظور فشرده سازی فایلها و همچنین باز کردن فایلهای فشرده rar و zip استفاده میکنند.

اما از این نرم افزار میتوان استفاده دیگری نیز کرد! در این ترفند قصد داریم به معرفی ترفندی بپردازیم که با بهره گیری از آن میتوان یک فایل یا یک فولدر را در داخل یک عکس مخفی ساخت! 
 

یک زمانی میرسد که شما شدیداً نیاز به مخفی سازی یک سری اطلاعات در کامپیوترتان پیدا می کنید. بعضی ها به سراغ روش های رمزگذاری اطلاعات می روند که عموماً هم نیاز به نرم افزارهای خاصی دارد.

یا تغییرات ویژه ای که کار با فایل را در ظاهر غیرممکن می کند.
از آن طرف حساب کنید دسترسی به این جور اطلاعات عموماً لازم است از یک نرم افزاری استفاده کنید. خود این نرم افزارها ممکن است از روی سیستم تان کشف بشوند و کارتان دربیاید!


ادامه مطلب
[ شنبه 15 / 9 / 1390برچسب:مخفی سازی فایل در درون عکس توسط نرم افزار WinRar, ] [ 11:46 ] [ کاوه حق پناه ]
نحوه مخفی کردن فایل ها درون یک عکس

روش های متفاوتی برای مخفی کردن فایل ها و ارتقای امنیت اطلاعات شخصی وجود دارد. از جمله این روش ها ، افزودن فایل ها به یک عکس و تصویر می باشد. بدین ترتیب در این روش تنها خود شما می دانید که در داخل فایل تصویر، اطلاعات دیگری نیز وجود دارد و کسی نمی تواند به اطلاعات محرمانه شما دسترسی داشته باشد.

در ابتدا قبل از انجام هر کاری شما به یک نرم افزار فشرده سازی نیاز خواهید داشت. می توانید از نرم افزارهای مختلف فشرده سازی مانند Winrar ، WinZip و یا 7 Zip استفاده کنید.

برای مخفی سازی ، ابتدا فایل های مورد نظر را که قصد مخفی کردشان را دارید فشرده کرده و سپس فایل های فشرده شده را به یک فایل تصویری می چسبانید.

ادامه مطلب
[ شنبه 15 / 9 / 1390برچسب:مخفی کردن فایلها درون عکس, ] [ 11:39 ] [ کاوه حق پناه ]


 

چگونه از دست http://peyvandha.ir که پشت سر هم باز میشود خلاص شویم؟

حتما برای شما هم پیش امده که پاپ آپ هایی از سایت پیوندها دم به دقیقه باز میشه البته برای پیوندها نیست اثرات نصب انواع نرم افزار و بازی هاست که نوعی میخوان تبلیغ بکنند اما چون فیلتره به این صورت نشون داده میشه بهرحال برای رهایی از این مشکل این مطلب را مطالعه کنید…


قبل ازاینکه ادامه بدیم باید بگویم که این نوشته در مورد رد کردن فیلترینگ ایران نیست, فقط راه حلی هست برای خلاص شدن از صفحه پاپ آپ آن…


راه حل خیلی ساده هست. فقط کافی هست اجازه ترافیک خروجی به آی‌پی سرور پیوندها ندیم. در حال حاضر این سایت از ۲ آی‌پی ۱۰.۱۰.۳۴.۳۴ و ۷۹.۱۷۵.۱۶۵.۱۷۱ استفاده میکنه ( میتونید آی پی جدید این سایت رو بدست بیارید ). به تنظیمات فایروال یا روتر خود رفته و این ۲ آی‌پی رو در قسمت بلاک ترافیک خروجی قرار بدین…

[ یک شنبه 11 / 9 / 1390برچسب:, ] [ 11:54 ] [ کاوه حق پناه ]

قبل از شروع هر گونه بحث و جدل باید عرض کنم این مطلب فقط نظر شخصی بنده است و ممکن است با نظر دیگران تفاوت هایی داشته باشد، چون بحث انتخاب مرورگر معمولا همیشه باعث درگیریها و بعضا تعصبات بی جا می شود، بنابراین هر کسی از دوستان که با نظر بنده مخالفتی دارد با ذکر دلایل خود دفاعیه ای بنویسد تا منتشر کنم.

 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 27 / 8 / 1390برچسب:بهترین مرورگر برای وبگردی و کارهای عادی, ] [ 17:37 ] [ کاوه حق پناه ]

قطع اینترنت در مصر را می توان به عنوان یک مورد اضطراری در نظر گرفت که بخش IT آن کشور باید برای مقابله با آن آماده باشد.

سیستم های پشتیبانی می باید در مواقعی که سرورها صدمه میبینند، در محل سرور آتش سوزی رخ می دهد و یا زلزله کل مکان تجاری را از بین می برد، یا مثلاً در مورد مسئله مصردولت تصمیم بگیرد تا اینترنت را قطع کند ، در محل وجود داشته باشند.

اما در مورد تجار چطور؟

 

 


ادامه مطلب

 

 

گوگل در اقدامی جدید، سرویس تصویریاب خود (Image Search) را به پروتکل HTTPS مجهز کرد.
به گزارش پایگاه TechWhack، با این حال جستجوی رمزنگاری‌شده گوگل در مقایسه با جستجوی معمولی آن، هنوز محدودیت‌ها و ضعف‌هایی دارد که آرام آرام در حال برطرف شدن است.

استفاده از پروتکل HTTPS در جستجوی تصاویر گوگل، امنیت بیشتری برای کاربران فراهم می‌آورد.

گوگل چندی پیش با فراهم آوردن سرویس HTTPS برای جستجوهای اینترنتی، گام دیگری در افزایش حفاظت از اطلاعات شخصی و جلوگیری از فاش شدن جستجوی افراد در فضای وب برداشت.


HTTPS ترکیبی از پروتکل HTTP و SSL/TLS است که هدف آن فراهم آوردن ارتباطات رمزشده و شناسایی امن یک سرور وب می‌باشد.

 

منبع: ایتنا

[ چهار شنبه 23 / 8 / 1390برچسب:تصویریاب گوگل از HTTPS پشتیبانی می‌کند, ] [ 1:58 ] [ کاوه حق پناه ]


 

مهم نیست که شما یک کاربر حرفه ای باشید یا یک آماتور مبتدی، باید هنگام کار با کامپیوتر این ۱۵ نکته ی ضروری را رعایت کنید.

۱٫بر روی هر چیزی دابل کلیک نکنید
دو بار کلیک کردن روشی است که با آن هر چیزی را در ویندوز باز می کنید. دابل کیلک کردن بر روی لینکها در وب و دکمه های Dialog box‌ها درست نیست. چنانچه بر روی هرچیزی دابل کلیک کنید ممکنست به اشتباه یک فرم را در اینترنت دوبار بفرستید یا یک فایل ویروسی در فلش دیسک اجرا کنید.


۲٫ از اسلش و بک اسلش به درستی استفاده کنید
همانطور که می دانید این نماد / اسلش یا اسلش رو به جلوست. و این نماد اسلش رو به عقب یا بک اسلش است. در ویندوز و برای فراخوانی فایلهای ویندوز باید از بک اسلش استفاده کنید. همچون این مثال:


C:Program FilesRovio


و در اینترنت برای فراخوانی یک وبسایت به صورت زیر از / استفاده می شود.

http://www.kavehhaghpanah.loxblog.com

 


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 23 / 8 / 1390برچسب:۱۵ نکته ای که هر کاربر PC باید بداند !!!!, ] [ 1:39 ] [ کاوه حق پناه ]

آیا تاکنون هنگام آپلود یک بازی یا برنامه و فایل اجرایی (با پسوندی شبیه exe یا مانند آن) در جیمیل با پیام زیر مواجه شده اید؟

gmail_excution_file1.png

 

این پیام می گوید که فایلی که شما آپلود کرده اید تا برای شخص دیگری ارسال کنید، به صورت بالقوه می تواند حاوی بدافزار یا دیگر انواع اطلاعات خطرناک باشد....


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 16 / 8 / 1390برچسب:مشکل آپلود فایل , ] [ 3:38 ] [ کاوه حق پناه ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد
.: Weblog By KMF :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ صرفا جهت علاقمندان به فناوری اطلاعات و رایانه و انجام امور مربوط به دروس و پروژه ها میباشد. (البته شایدم یکمی بیشتر). البته ناگفته نمونه که علاوه بر مطالب عنوان شده ، مطالبی نیز در باب اجتماعی و فرهنگی و هنری و گاها نیمه 30یا30 که پیگرد نداشته باشه :) جهت اطلاع و آگاهی شما عزیزان گذاشته شده. همه مطالب متعلق به بنده نبوده و بعضآ توسط ساير دوستان و اون دسته عزیزانیه که مطالبشون موجوده و نتونستم منبعش رو پیدا کنم، ارائه ميشه. شما نيز چنانچه تمايل به ارسال مطلبی داشته باشيد،با كمال مسرت آنرا با نام خودتان در وبلاگ منتشر ميكنم. تاریخ تاسیس: 20 مهر 1390 ارادتمند شما: کاوه حق پناه
موضوعات وب
1 لینک های مفید
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

امکانات وب
Online User