یادداشتهای یک دانشجوی فناوری اطلاعات و ارتباطات
مطالب - مقالات - برنامه ها و پروژه های مربوط به فناوری اطلاعات و رایانه گاها علمی و اجتماعی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

لینک های مفید 2


 

شبکه های متصل با سیم نیز در کنار شبکه های بی سیم در حال پیشرفت اند. این پیشرفت باعث شده تا کامپیوترهای رو میزی بتوانند با سرعت 1000 مگابایت بر ثانیه به یکدیگر متصل شوند.

چندی است که نسل تازه ای از شبکه های متصل با سیم با نام Eethernet گیگا بیتی زیر سایه و درهیاهوی شبکه های بی سیم متولد شده. این استاندارد که که طراحی آن از حدود 6 سال پیش آغاز شده بود سرانجام به بار نشست و سرعت آن چهار برابر پر سرعت ترین شبکه بی سیم کنونی است.

کنترل کننده های Ethernet گیگا بایتی کم کم جای خود را روی بردهای اصلی بازکرده و جای کنترل کننده های Fast Ethernet را با سرعت 100 مگا بیت بر ثانیه می گیرند. آزمایش های نشان داده اند که سرعت شبکه های Ethernet گیگا بیتی در عمل به 90 مگا بیت بر ثانیه می رسد.


ادامه مطلب
[ جمعه 17 / 9 / 1390برچسب:شبکه گیگابایتی چیست؟, ] [ 13:0 ] [ کاوه حق پناه ]

در دوم ماه سپتامبر سال ۱۹۶۹ دو رایانه در دانشگاه کالیفرنیا لس‌آنجلس در نخستین آزمایش شبکه نظامی آرپانت اطلاعات بدون معنی را مبادله کردند.

نخستین اتصال بین دو سایت - دانشگاه UCLA و موسسه پژوهشی استنفورد در منلوپارک کالیفرنیا - در ۲۹ ماه اکتبر همین سال انجام گرفت اگرچه این شبکه پس از دو حرف اول logon از کار افتاد. دانشگاه‌های سانتا باربارا و یوتاه بعدا به این شبکه پیوستند.

 


ادامه مطلب
[ جمعه 17 / 9 / 1390برچسب:اینترنت چگونه شکل گرفت؟, ] [ 12:52 ] [ کاوه حق پناه ]

 

یک سیستم تلفن معمولی شامل یک جفت سیم مسی ساده هست که توسط شرکت مخابرات محلی در خانه هر مشترک نصب شده است، این خطوط مسی از نظر پهنای باند، ظرفیت بالایی علاوه بر ظرفیت مورد نیاز برای انتقال صوت (مکالمه تلفنی) را دارا هستند.

 


سیگنال های صوتی همواره بخش ناچیزی از این ظرفیت را اشغال می نمایند، فناوری DSL (1) از ظرفیت باقیمانده این خطوط برای انتقال اطلاعات بدون اختلال و آسیب رساندن به مکالمات صوتی و حتی به صورت همزمان استفاده می نماید.


ادامه مطلب
[ جمعه 17 / 9 / 1390برچسب:Vdsl سریعترین فناوری و غلبه بر Adsl, ] [ 10:46 ] [ کاوه حق پناه ]

شبکه های خصوصی مجازی
در طی ده سال گذشته دنيا دستخوش تحولات فراوانی در عرصه ارتباطات بوده است .

اغلب سازمانها و موسسات ارائه دهنده کالا و خدمات که در گذشته بسيار محدود و منطقه ای مسائل را دنبال و در صدد ارائه راهکارهای مربوطه بودند ، امروزه بيش از گذشته نيازمند تفکر در محدوده جهانی برای ارائه خدمات و کالای توليده شده را دارند.

به عبارت ديگر تفکرات منطقه ای و محلی حاکم بر فعاليت های تجاری جای خود را به تفکرات جهانی و سراسری داده اند. امروزه با سازمانهای زيادی برخورد می نمائيم که در سطح يک کشور دارای دفاتر فعال و حتی در سطح دنيا دارای دفاتر متفاوتی می باشند .

تمام سازمانهای فوق قبل از هر چيز بدنبال يک اصل بسيار مهم می باشند : يک روش سريع ، ايمن و قابل اعتماد بمنظور برقراری ارتباط با دفاتر و نمايندگی در اقصی نقاط يک کشور و يا در سطح دنيا اکثر سازمانها و موسسات بمنظور ايجاد يک شبکه WAN از خطوط اختصاصی (Leased Line) استفاده می نمايند.

خطوط فوق دارای انواع متفاوتی می باشند. ISDN ( با سرعت 128 کيلوبيت در ثانيه )، ( OC3 Optical Carrier-3) ( با سرعت 155 مگابيت در ثانيه ) دامنه وسيع خطوط اختصاصی را نشان می دهد. يک شبکه WAN دارای مزايای عمده ای نسبت به يک شبکه عمومی نظير اينترنت از بعد امنيت وکارآئی است . پشتيانی و نگهداری يک شبکه WAN در عمل و زمانيکه از خطوط اختصاصی استفاده می گردد ، مستلزم صرف هزينه بالائی است .
 


ادامه مطلب
[ جمعه 17 / 9 / 1390برچسب:شبکه VPN چیست؟, ] [ 11:33 ] [ کاوه حق پناه ]

شبکه خصوصی مجازی یا Virtual Private Network که به اختصار VPN نامیده می شود، امکانی است برای انتقال ترافیک خصوصی بر روی شبکه عمومی. معمولا از VPN برای اتصال دو شبکه خصوصی از طریق یک شبکه عمومی مانند اینترنت استفاده می شود.منظور از یک شبکه خصوصی شبکه ای است که بطور آزاد در اختیار و دسترس عموم نیست.

بقیه در ادامه مطلب....


ادامه مطلب
[ جمعه 17 / 9 / 1390برچسب:vpn چیست؟ , ] [ 10:25 ] [ کاوه حق پناه ]
تصور کنید اینترنت یک شهر است و این شهر پر از مکان‌های زیبا و گوناگون و همچنین مکان‌های خطرناک. در این شهر هر کس لزوما آن کسی نیست که ادعا می‌کند، حتی شما! ممکن است متوجه شوید بی‌آن‌که بدانید کارهای غیر قانونی مرتکب شده‌اید. این یعنی کارهایی که انجام می‌دهید تحت کنترل شما نیست و نبوده و احتمال دارد حتی بعد از این نیز نتوانید جلوی آن را بگیرید.

هکرها چگونه سیستم شما را کنترل می‌كنند؟

یک رایانه زامبی (Zombie)، رایانه‌ای است که فرمان‌های شخص دیگری را اجرا می‌کند، بدون این که کاربران خبر داشته باشند و کنترل آن را به دست بگیرند. یک هکر که قصد انجام کارهای غیرقانونی دارد، ممکن است از یک رایانه دیگر برای انجام خرابکاری‌هایش استفاده کند، بدون این که کاربر آن رایانه دخالتی در آنها داشته باشد. در این مواقع کاربر قربانی بی‌خبر از اتفاق‌های رخ داده، فقط با این تصور که سرعت پردازش رایانه‌اش بشدت کاهش یافته، مواجه می‌شود. هکرها از این رایانه‌ها برای فرستادن اطلاعات یا حمله به سایت‌ها و سرورها استفاده می‌کنند و در نتیجه اگر این حمله ردیابی شود، رایانه قربانی، مقصر به حساب می‌آید؛ چرا که همه سرنخ‌ها به آن ختم می‌شود.

 


ادامه مطلب
[ شنبه 16 / 9 / 1390برچسب:, ] [ 14:4 ] [ کاوه حق پناه ]

WPA2 یک فناوری امنیتی است که در شبکه های بیسیم Wi-Fi مورد استفاده قرار می گیرد. WPA2 مخفف Wireless Protected Access 2 به معنای دسترسی حفاظت شده بی سیم است. این فناوری از سال 2006 میلادی جایگزین نسل قبلی خود WPA شده است.
 


WPA2 در برابر WPA و WEP

WPA به عنوان جایگزینی برای فناوری های قدیمی با درجه امنیت ضعیف تر WEPطراحی شده است. WEP مخفف Wireless Protected Protocol است.در شبکه های بی سیم خانگی هر جا که ممکن باشد باید WPA2 جایگزین WEP شود.

WPA2 همچنین وضعیت امنیتی ارتباطات Wi-Fi را نسبت به WPA بهبود بخشیده است که از سیستم رمز گذاری قوی تری استفاده می کند. به خصوص در سیستم امنیتی WPA2 اجازه استفاده از الگوریتم ها را نمی دهند. این الگوریتم ها به عنوان حفره های امنیتی در WPA شناخته می شدند.

 

کلید های WPA2

اشکال مختلفی از کلید های امنیتی WPA2 وجود دارد WPA2 Pre-shared Key یاPSK از کلید های 64 عددی هگزا دسیمال استفاده می کنند که متداول ترین روش مورد استفاده در شبکه های خانگی بی سیم است. بسیاری از روتر های خانگیWPA2 PKS را با نام WPA2 Personal می خوانند در حالیکه به همان فناوری اشاره می کنند.

[ شنبه 16 / 9 / 1390برچسب:WPA2 چیست؟ , ] [ 11:35 ] [ کاوه حق پناه ]

هنگامی که قصد ایجاد یک نام دامنه ( Domain Name ) جدید برای سایت یا وبلاگ خود دارید که می خواهید آن را شروع کنید از چه ابزاری برای پیدا کردن بهترین نام دامین استفاده می کنید ؟ قبل از تصمیم به ایجاد یک نام دامنه خاص چگونه متوجه آزاد بودن آن دامین و امکان ایجاد آن می شوید ؟ آیا نام دامنه هم به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر ( SEO ) مرتبط است ؟ در نام دامنه خود از چه حروف و کلماتی استفاده می کنید ؟ آیا می دانید چگونه می توانید یک نام دامنه حرفه ای برای سایت خود انتخاب کنید. در این مطلب از کرال پی سی به معرفی سرویس Panabee می پردازیم که با آن می توانید براحتی نام های دامنه آزاد کاملاً مرتبط با محتوای سایت یا وبلاگ خود را که آزاد هستند پیدا کنید و به راحتی قدم اول را در طراحی سایت خود بردارید.
 

 


ادامه مطلب
[ شنبه 16 / 9 / 1390برچسب:چگونگی انتخاب بهترین دامین با Panabee , ] [ 10:42 ] [ کاوه حق پناه ]

سرویس دهنده های DNS به طور ساده مانند یک دفتر تلفن هستند که در آن ها برای هر نام یک آدرس IP وجود دارد. مثلاً وقتی شما در مرورگر خود آدرس kralpc.com را وارد می کنید سرویس دهنده DNS اینترنتی شما این آدرس را به یک IP آدرس مانند ۱۹۹.۲۷.۱۳۵.۸۸ تبدیل می کنند و از این طریق راه رسیدن به وب سرور مورد نظر و دریافت ، نمایش سایت کرال پی سی را به مرورگر شما می گوید. سرویس دهنده های DNS بسیار زیادن اما کدام یک از این سرویس دهنده ها می تواند برای سیستم شما بهترین باشند ؟ کدام یک سریعتر به سیستم شما جواب می دهند ؟ کدام یک بهتر و با اطلاعات بروز تری نام های اینترنتی شما را تبدیل به آدرس IP می کنند ؟ در این مطلب از سایت نرم افزار namebench را به شما معرفی می کنیم که می تواند بهترین DNS را برای اینترنت شما شناسایی کند.
 

 

برنامه namebench چگونه کار می کند ؟

برنامه namebench یک برنامه کاملاً رایگان و باز متن است که قابلیت اجرا بر روی سیستم عامل ویندوز ، مک و یونیکس را دارد و شما می توانید در هر دو حالت اجرا از طریق رابط گرافیکی و اجرا با دستورات خط فرمان از آن استفاده کنید. این برنامه بعد از اجرا بر روی سیستم عامل شما سرویس دهنده های DNS متفاوت را از طریق محک زدن ( benchmarking ) می آزماید و بعد از انجام محک زنی متفاوت در باره سرعت ، در دسترس بودن و … هر یک از سرویس دهنده های اینترنت از طریق اتصال اینترنت شما می تواند بهترین آن ها را به شما معرفی کند.


ادامه مطلب
[ شنبه 16 / 9 / 1390برچسب:انتخاب بهترین DNS برای اینترنت شما توسط namebench , ] [ 10:34 ] [ کاوه حق پناه ]

حتما تا به حال راجع به كنترل يك كامپيوتر از راه دور يا همان Remote Assistance چيزهايي شنيده ايد. در اين روش شما از طريق برنامه Windows Messenger اين ارتباط و كنترل را برقرار خواهيد كرد.

شما از اين طريق ميتوانيد كنترل سيستم دوست خود را كه در برنامه Windows Messenger با او در ارتباط هستيد كنترل كنيد و براي مثال به او در برطرف كردن مشكل احتمالي سيستمش كمك كنيد و مشكل را براي او حل كنيد و يا حتي برعكس عمل كنيد.

 قابليت Remote Assistance اين امكان را براي شما فراهم مي آورد كه فرد ديگري را كه اطلاعات بيشتري در مورد كامپيوتر دارد دعوت كنيد كه به سيستم شما متصل شده و صفحه نمايش سيستم شما را مشاهده كند و پيشنهاداتي را براي رفع اشكالات موجود در سيستم شما ارائه دهد يا تصحيحاتي را روي سيستم شما انجام دهد و در صورت تمايل حتي ميتوانيد كنترل موقت سيستم خود را در اختيار او قرار دهيد تا اشكالات موجود را برطرف كند.

براي اين منظور ادامه مقاله را دنبال كنيد....


ادامه مطلب
[ شنبه 15 / 9 / 1390برچسب:آموزش كنترل كامپيوتر ديگران از طريق Windows Messen, ] [ 12:23 ] [ کاوه حق پناه ]

ابتدا خیلی ساده با چند مفهوم آشنا خواهید شد سپس با سایتی کار خواهید کرد که کیفیت خط ارتباطی تان را نشان خواهد داد…

پینگ (Ping) چیست؟
معیاری ست تا از طریق آن متوجه شویم که چه مقدار زمان طول می کشد تا یک “بسته” از داده از سمت کامپیوتر شما به سمت سرور رفته و دوباره آن مسیر را برگردد. واضح است که هر چقدر این عدد کوچکتر باشد کیفیت خط ارتباطی بالاتر است. معمولا از هر ارتباط خوب عددی پایین تر از ۱۰۰ میلی ثانیه انتظار می رود.

 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 27 / 8 / 1390برچسب:از کیفیت ارتباط خود با اینترنت آگاه شوید, ] [ 17:54 ] [ کاوه حق پناه ]
 

 

از نظر متخصصان آیتی، یا حتی کاربران حرفه ای کامپیوتر، رمزهای عبور چیز جدیدی نیستند. اما واقعیت این است که ارسال این رمزهای عبور، یا هر اطلاعات حساس دیگری، خواه شماره حساب بانکیتان باشد، یا ارتباط تان با اداره، بایستی از طریق یک اتصال (connection) امن انجام شود. این یک نکته ابتدایی امنیت است، و چیزی است که هر فردی که به دنبال چگونگی کارکرد اینترنت باشد، به زودی آن را کشف خواهد کرد.


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 26 / 8 / 1390برچسب:اتصالات ناامن: بررسی اصول ابتدایی , ] [ 2:56 ] [ کاوه حق پناه ]

 

 

وقتی شما یک سایت را از مرورگر خود درخواست می‌کنید در حقیقت در حال دانلود یک فایل هستید که می‌تواند یک فایل صفحه وب با فرمت HTML، یک فایل تصویری مثلا با فرمت GIF و یا یک فایل صوتی مثلا با فرمت MIDI و یا ترکیبی از آنها باشد. این فایلها در کامپیوتر شما بارگذاری (Download) شده و از طریق مرورگر وب (Web Browser) به شما نشان داده می‌شوند.

 

هرگاه که شما فایلی را دانلود می‌کنید، داده‌ها در مسیری به سمت شما منتقل می‌شوند که به اصطلاح به آن Data Transfer می‌گویند. برای مثال اگر شما صفحه‌ای را با حجم یک کیلوبایت (۱kb) یا ۱۰۲۴ بایت دانلود می‌کنید، دقیقا به همان مقدار یعنی یک کیلوبایت داده را از سرور آن سایت به کامپیوتر خود منتقل کرده‌اید. این مقدار برای حجمهای دیگر به ترتیب زیر است:

 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 14 / 8 / 1390برچسب:پهنای باند Bandwidth, ] [ 20:19 ] [ کاوه حق پناه ]

 

 

راسخون : بر اساس مصوبه شماره ۴۹ هيچ كدام از شركت‌هاي اينترنتي ندا و شركت مخابرات ايران مجاز به اعمال محدويت دانلود براي مشتركين نيستند.
 

به گزارش راسخون به نقل از ایسنا، برداشته شدن محدوديت دانلود در سرويس‌هاي اينترنت پرسرعت مخابرات و شركت‌هاي اينترنتي طبق مصوبه شماره ۴۹ كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات، موضوعي است كه از دو جنبه قابل بررسي است؛ اينكه آيا امتيازي در جهت ارتقاي ميل كاربران ايراني به استفاده از ADSL خواد شد و يا تهديدي در جهت افزايش مجدد تعرفه‌ها توسط شركت‌هاي اينترنتي براي كاربران است؟


ادامه مطلب
[ دو شنبه 14 / 8 / 1390برچسب:مژده به كاربران ADSL, ] [ 1:22 ] [ کاوه حق پناه ]

دلیل قطع شدن VPN چیست؟


 

راسخون : VPN سامانه ای برای دور زدن فیلترینگ بود که بارها از سوی مقامات مسئول بر غیر قانونی بودن و مجرمانه بودن استفاده از آن تاکید شده بود.
 

به گزارش راسخون به نقل از پارسینه، از هفتم مهرماه 1390، پورت PPTP در اینترنت ایران مسدود شده است، در پی این اتفاق،همه VPN در سراسر کشور قطع شده است.

 

VPN سامانه ای برای دور زدن فیلترینگ بود که بارها از سوی مقامات مسئول بر غیر قانونی بودن و مجرمانه بودن استفاده از آن تاکید شده بود.

 

پورت، درگاهی است برای ورود و خروج داده‌ها و اطلاعات و هر پورت نرم‌افزاری خوانده می‌شود. هر کدام از پورت‌ها کار خاصی انجام می‌دهند مثلا پورت ۲۵ مخصوص ارسال ایمیل است و پورت ۱۱۰ برای دریافت آن و پورت ۸۰ یا HTTP برای دسترسی به صفحه‌های اینترنتی.

 

در صورتی که خدمات‌دهنده‌ سرویس اینترنت و یا شرکت زیرساخت، پورت‌های ۲۵ و ۱۱۰ را مسدود کند، امکان دریافت و یا ارسال ایمیل ممکن نخواهد بود. در صورت مسدود کردن پورت ۸۰ امکان استفاده از اینترنت غیرممکن است.

 

پورت PPTP یا Point-to-Point Tunneling Protocol برای ساخت شبکه‌های خصوصی مجازی (VPNs) مورد استفاده قرار می‌گیرد. مسدود کردن این پورت امکان استفاده از وی‌پی‌ان‌ها را غیر ممکن می‌کند. L2PT یا Layer 2 Tunneling Protocol و SSTP یا Secure Socket Tunneling Protocol نیز کاربرد مشابهی دارد.

 

برخی اخبار و شنیده ها قطع شدن پورت PPTP حکایت از آماده سازی مقدماتی "اینترنت ملی" (اینترانت) توسط شرکت مخابرات است.
 

[ دو شنبه 14 / 8 / 1390برچسب:قطع شدن VPN , ] [ 1:20 ] [ کاوه حق پناه ]

در صورتی که با مباحث مربوط به شبکه آشنایی داشته باشید حتماً با مفهوم MAC Address آشنا هستید. MAC Address یک آدرس فیزیکی است که یکی از کاربردهای آن تشخیص دادن یک کارت شبکه از دیگر کارت شبکه‏ ها است و به کارت شبکه اجازه شناسایی داده‏ای که به آن فرستاده شده است را می‏دهد.

 MAC Address بر خلاف IP یک ادرس خاص است و در درون تراشه کارت شبکه ثبت می‏شود. راه‏های مختلفی جهت تغییر MAC Address کارت شبکه وجود دارد، اما هیچ یک از این راه‏ها باعث ایجاد تغییر دائمی و همیشگی نمی‏شود، بلکه این تغییرات موقت هستند و در صورت راه‏اندازی مجدد سیستم به حالت گذشته باز می‏گردند.

اما در این ترفند قصد داریم به معرفی یک روش بسیار مفید و عملی بپردازیم که به وسیله آن می‏توانید MAC Address کارت شبکه را به طور دائمی تغییر دهید.
 



 


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 18 / 8 / 1390برچسب:تغییر دائمی MAC Address کارت شبکه (هک پیشرفته), ] [ 10:57 ] [ کاوه حق پناه ]

 

در صورتی که در منزل و یا محل کار ، از دو کامپیوتر استفاده میکنید ، شما میتوانید بدون نیاز به شبکه کردن کامپیوترها و تنها از طریق خطوط تلفن و با خرید یک کارت اینترنت میتوانید هر دو کامپیوتر را به اینترنت Dial Up وصل کنید.

برای خواندن ترفند روی ادامه متن کلیک کنید

 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 30 / 7 / 1390برچسب:, ] [ 1:15 ] [ کاوه حق پناه ]

Radmin Remote Administrator 3.3.1

مشهورترین و یکی از بهترین نرم افزارهای ارتباط رایانه ها از طریق شبکه و اینترنت است که برنده جایزه بهترین نرم افزار کنترل از راه دور نیز شده است.
 

شما میتوانید از طریق این نرم افزار رایانه خود را از هر نقطه از زمین از طریق اینترنت کنترل کنید. بدین صورت که نسخه ای از نرم افزار را بروی رایانه اصلی و نسخه ای دیگر را بروی رایانه دیگری نصب میکنید و از این طریق این ارتباط را ایجاد مینمایید.
ارتباط از طریق IP میسر میشود و در کافی نت ها نیز امکان استفاده موجود است.

ویژگی های این نرم افزار :

کنترل از طریق اینترنت و LAN
انتقال امن و مطمئن فایل
سرعت بالا
ایمنی قوی
نیرومند و مطمئن
قابلیت چت نوشتاری و گفتاری
Shutdown از راه دور
ارتباط Telnet

 

دانلود     حجم : 5.5 مگابایت

[ یک شنبه 2 / 8 / 1390برچسب:, ] [ 11:58 ] [ کاوه حق پناه ]

M NetSender 2.0

این برنامه برای جاهایی که چند تا کامپیوتر به هم شبکه باشه مثل آموزشکده ها یا آموزشگاهها یا کافی نت ها و یا گیم نت ها و یا هنرستانها و ... باهاش می تونید از طریق کامپیوتر خودتون برای کامپیوترهای دیگه پیغام بفرستین . فقط کافیه که اسم کامپیوتر (Computer Name) مقصد رو بدونین .


حتی می تونین براش تنظیم کنین تا بیش تر از یک پیغام بفرسته مثلاً 100 تا بفرستین بعد کامپیوتر طرف مقابل ممکنه حتی قفل کنه !!!
 

 

لينك دانلود     حجم: 1 مگابایت
 

[ یک شنبه 2 / 8 / 1390برچسب:NetSender ارسال پیغام بدیگر رایانه ها در شبکه, ] [ 10:54 ] [ کاوه حق پناه ]

 

آموزش فارسي و تصويري طريقه شبکه کردن دو يا چند رايانه

در اين برنامه نحوه شبکه کردن دو رايانه به طور کامل آموزش داده مي شود.

اين آموزش شامل روشهاي اتصال ، نام گذاري کامپيوترها ، آدرس IP ، به اشتراک گذاري فايلها ، به اشتراک گذاشتن چاپگر ، به اشتراک گذاري اينترنت توسط قابليت Internet Connection Sharing ، ساختار شبکه و تجهيزات مورد نياز مي باشد.

اين آموزش روش شبکه کردن را در هر دوي ويندوزهاي XP و 98 به صورت تصويري بيان مي کند.

اين فايل به صورت PDF و در 9 صفحه تهيه شده است.

منبع آموزش سايت ديگري است که تهيه فايل PDF به همراه ويرايشهاي لازم توسط بخش دانلود سايت انجام شده است.

با برنامه WinRAR فايل را از حالت فشرده خارج و با برنامه Adobe Reader آن را باز کنيد.

لينك دانلود

[ پنج شنبه 29 / 7 / 1390برچسب:آموزش شبکه کردن دو رایانه, ] [ 10:10 ] [ کاوه حق پناه ]
صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد
.: Weblog By KMF :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ صرفا جهت علاقمندان به فناوری اطلاعات و رایانه و انجام امور مربوط به دروس و پروژه ها میباشد. (البته شایدم یکمی بیشتر). البته ناگفته نمونه که علاوه بر مطالب عنوان شده ، مطالبی نیز در باب اجتماعی و فرهنگی و هنری و گاها نیمه 30یا30 که پیگرد نداشته باشه :) جهت اطلاع و آگاهی شما عزیزان گذاشته شده. همه مطالب متعلق به بنده نبوده و بعضآ توسط ساير دوستان و اون دسته عزیزانیه که مطالبشون موجوده و نتونستم منبعش رو پیدا کنم، ارائه ميشه. شما نيز چنانچه تمايل به ارسال مطلبی داشته باشيد،با كمال مسرت آنرا با نام خودتان در وبلاگ منتشر ميكنم. تاریخ تاسیس: 20 مهر 1390 ارادتمند شما: کاوه حق پناه
موضوعات وب
1 لینک های مفید
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

امکانات وب
Online User