یادداشتهای یک دانشجوی فناوری اطلاعات و ارتباطات
مطالب - مقالات - برنامه ها و پروژه های مربوط به فناوری اطلاعات و رایانه گاها علمی و اجتماعی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

لینک های مفید 2


دوستان آشنا به موتورهای جستجو، براساس مطالب و مقاله های قبلی که براتون گذاشتم فکر نکنم دیگه نیازی به توضیح در این مورد باشه، اینجا اسامی بیشتر از 150 موتور جستجو رو براتون آماده کردم که امیدوارم بدردتون بخوره.

نکته:: همگی لینکها تست شدن و اونهایی که رنگشون قرمزه، به لطف ف ی ل ت رینگ!!! باید از روشهای دیگه ایی بازشون کرد.!!!!  در صورت مشاهده خطایی لطفا گزارش بدین که اصلاح کنم.

 

Google.com Google PK Google SA
     WhatUseek.com         InfoTiger.com Rediff.com
ScrubTheWeb.com EntireWeb.com       SearchIt.com
SusySearch.com Abacho.co.uk SearchUK.com
AxxaSearch Al-Bawaba(Arabic) AllTheWeb.com

بقیه آدرسها، در ادامه مطلب...

 

آدرس روبرو هم بد نیست سری بهش بزنین: http://www.searchengineoptimizationcompany.ca


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 30 / 8 / 1390برچسب:اسامی بیش از ۱۵۰ جستجوگر , ] [ 23:12 ] [ کاوه حق پناه ]

در ایران، اینترنت بانکها امکاناتی از قبیل دریافت موجودی به صورت آنلاین، انتقال وجه بین کلیه حساب ها در بانک، مشاهده صورتحساب و ... را در اختیار مشتریان هر بانک قرار می دهند.

همچنین با استفاده از این خدمات، امکان مسدود نمودن کارت های مفقودی یا سرقتی میسر می باشد. اما برخی از مشتریان بانک ها در استفاده از خدمات اینترنت بانک ها تردید دارند و از زیر استفاده کردن این خدمات شانه خالی می کنند.

در این گزارش شما را با 10 اشتباه رایج که مانع استفاده از اینترنت بانک می شود، آشنا می کنیم.


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 30 / 8 / 1390برچسب:, ] [ 16:36 ] [ کاوه حق پناه ]

در سریال جدید تلویزیونی Person Of Interest، نشان داده می‌شود که دولت آمریکا یک سامانه بزرگ هشدار اقدامات تروریستی دارد که می‌تواند با دسترسی به دوربین‌ها نصب شده در خیابان‌ها و اماکن عمومی و دسترسی به اطلاعات حاصل از شنود تلفن‌ها و ارتباطات اینترنتی، قبل از وقوع مشکل امنیتی مقامات را مطلع کند. یکی از فناوری‌هایی که در این سریال روی آن تکیه می‌شود، فناوری تشخیص چهره است.

اما این روزها دیگر فناوری تشخیص چهره برای ما مثل زمانی که فیلم «گزارش اقلیت» را می‌دیدم، دور از دسترس و علمی-تخیلی نیست و بسیاری از ما با جلوه‌هایی از آن به صورت روزانه سر و کار داریم.

در این پست مثال‌هایی از کاربرد این فناوری را بهم مرور می‌کنیم:

 


ادامه مطلب

 گوگل هم در مقابل ایران قرار گرفت

بعد از انتشار گزارش آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران، موتور جستجوی گوگل در اقدامی به عنوان بازوی تبلیغاتی تنظیم‌کنندگان اصلی گزارش وارد عمل شده و تصاویری از تأسیسات هسته‌ای ایران منتشر کرده و آنها را محل تولید سلاح‌های هسته‌ای خواند.

فارس:به گزارش روزنامه "ایندیا تایمز"، موتور جستجوی گوگل تصاویری از تأسیسات هسته‌ای ایران در دو شهر اراک و نطنز منتشر کرده است. این اقدام سوال برانگیز گوگل پس از گزارش سیاسی آژانس که بسیاری بر این باورند توسط آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا تنظیم شده است، صورت گرفته و در واقع این‌گونه تصور می‌شود که گوگل به عنوان بازوی تبلیغاتی تنظیم کنندگان اصلی این گزارش وارد عمل شده است.

 
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز سه شنبه هفته گذشته، گزارشی را منتشر کرد که بر اساس برخی شواهد، ردپای آمریکا در این گزارش کاملاً مشهود بود. "یوکیا آمانو"، دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در شرایطی تن به دیکته‌های آمریکا داده است که آژانس به عنوان یک نهاد بین المللی تخصصی باید به‌دور از هر گونه بازی سیاسی با ارایه نظرات فنی بیش از پیش به فکر اعتبار و آبروی خود باشد و آن را بازیچه منافع برخی کشورها قرار ندهد.

 
جالب اینجاست که جنجال در باره برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران در زمانی صورت می‌گیرد که رژیم صهیونیستی به عنوان دارنده سلاح هسته‌ای به تازگی و در عین سکوت آژانس و دیگر نهادهای بین‌المللی موشک بالستیکی را آزمایش کرد که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را دارد و می‌تواند حتی چین و روسیه را تهدید کند.

 
 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
منبع:farsnews.com
[ چهار شنبه 23 / 8 / 1390برچسب:, ] [ 10:12 ] [ کاوه حق پناه ]
 
همایش بزرگ استراتژی های بازاریابی اینترنتی
هفت سخنران در دو روز شما را با ده‌ها ایده‌ جدید برای رشد کسب‌و‌کارتان آشنا خواهند کرد! بازاریابی اینترنتی چیزی بسیار فراتر از ارسال ایمیل، تبلیغات بنری و ... است.
همایش بازاریابی و استراتژی اینترنتی
هفت سخنران در دو روز شما را با ده‌ها ایده‌ جدید برای رشد کسب‌و‌کارتان آشنا خواهند کرد!
بازاریابی اینترنتی چیزی بسیار فراتر از ارسال ایمیل، تبلیغات بنری و ... است.
اگر از عملیات بازاریابی اینترنتی نتیجه‌ مناسبی نگرفته‌اید احتمالا استراتژی مشخصی نداشته‌اید!
 

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 23 / 8 / 1390برچسب:همایش بزرگ استراتژی های بازاریابی اینترنتی, ] [ 10:7 ] [ کاوه حق پناه ]

 

بی هیچ تردیدی می توان ادعا کرد که از تمام نرم افزارهای موجود در کامپیوتر ،نرم افزار مرور گر وب احتمالا مهمترین ابزاری است که هر روز از آن استفاده می کنید.

تفاوت بین یک نرم افزار مرورگر معمولی و یک مرورگر عالی بسیار زیاد است . بهترین مرورگر ها آنهایی هستند که راه را برای شما باز می گذارند. هنگامی که از یک مرورگرخوب استفاده می کنید ، حس می کنید که با سایت مورد علاقه تان تنها هستید. مرورگر به سرعت و بدون هیچ گونه خدشه ای و با سرعت هر صفحه ی وبی را که بخواهید باز می کند و هر صفحه بدون اینکه کار اضافه ای از شما بخواهد، قابل دسترسی است ، اما از یک مرورگر بیش از اینها انتظار می رود.

برای راضی کردن کاربران پیشرفته، مرورگر باید بسیاری از نرم افزار یا سخت افزارهای اضافه شده و بسط یافته را در کامپیوتر پشتیبانی کند و همچنین باید قابل سفارشی شدن را داشته باشد. و برای وبگردی شما، مرورگر باید توانایی شناسایی و مسدود کردن تهدید های امنیتی بالقوه همچون حملات اسکریپتهای (قطعه کد) آلوده و سایتهای سرقت هویت Phishing را داشته و در مقابل ویروسها نیز مقاوم باشد.

ما مرورگر های درجه یکی مانند اینترنت اکسپلورر، فایر فاکس ، کروم ، سافاری و اپرا را تحت آزمایش و امتحانات جداگانه ای قرار دادیم تا میزان ارتباط ، امنیت ، و پشتیبانی از نرم افزار های جانبی و سرعت ، در این نرم افزارها دریابیم.

 


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 23 / 8 / 1390برچسب:بررسی مرورگر های اینترنتی؛ کدام و چرا؟, ] [ 2:26 ] [ کاوه حق پناه ]

 

 

گوگل در اقدامی جدید، سرویس تصویریاب خود (Image Search) را به پروتکل HTTPS مجهز کرد.
به گزارش پایگاه TechWhack، با این حال جستجوی رمزنگاری‌شده گوگل در مقایسه با جستجوی معمولی آن، هنوز محدودیت‌ها و ضعف‌هایی دارد که آرام آرام در حال برطرف شدن است.

استفاده از پروتکل HTTPS در جستجوی تصاویر گوگل، امنیت بیشتری برای کاربران فراهم می‌آورد.

گوگل چندی پیش با فراهم آوردن سرویس HTTPS برای جستجوهای اینترنتی، گام دیگری در افزایش حفاظت از اطلاعات شخصی و جلوگیری از فاش شدن جستجوی افراد در فضای وب برداشت.


HTTPS ترکیبی از پروتکل HTTP و SSL/TLS است که هدف آن فراهم آوردن ارتباطات رمزشده و شناسایی امن یک سرور وب می‌باشد.

 

منبع: ایتنا

[ چهار شنبه 23 / 8 / 1390برچسب:تصویریاب گوگل از HTTPS پشتیبانی می‌کند, ] [ 1:58 ] [ کاوه حق پناه ]


 

مهم نیست که شما یک کاربر حرفه ای باشید یا یک آماتور مبتدی، باید هنگام کار با کامپیوتر این ۱۵ نکته ی ضروری را رعایت کنید.

۱٫بر روی هر چیزی دابل کلیک نکنید
دو بار کلیک کردن روشی است که با آن هر چیزی را در ویندوز باز می کنید. دابل کیلک کردن بر روی لینکها در وب و دکمه های Dialog box‌ها درست نیست. چنانچه بر روی هرچیزی دابل کلیک کنید ممکنست به اشتباه یک فرم را در اینترنت دوبار بفرستید یا یک فایل ویروسی در فلش دیسک اجرا کنید.


۲٫ از اسلش و بک اسلش به درستی استفاده کنید
همانطور که می دانید این نماد / اسلش یا اسلش رو به جلوست. و این نماد اسلش رو به عقب یا بک اسلش است. در ویندوز و برای فراخوانی فایلهای ویندوز باید از بک اسلش استفاده کنید. همچون این مثال:


C:Program FilesRovio


و در اینترنت برای فراخوانی یک وبسایت به صورت زیر از / استفاده می شود.

http://www.kavehhaghpanah.loxblog.com

 


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 23 / 8 / 1390برچسب:۱۵ نکته ای که هر کاربر PC باید بداند !!!!, ] [ 1:39 ] [ کاوه حق پناه ]

 

 

دوستان، فایلهایی که دانلود میکنید همون تمرینهایی هستند که استاد امروز در کارگاه روی اونا داشت کار میکرد و توضیح میداد.

شاخه  اول  شامل فایلهای php که شامل فایلهای  forminsert و  formdbهستند رو  میتونید از لینک روبرو اونو دانلود کنید.     

لینک دانلود 1

 

شاخه دوم هم  خودش از چند فایل تشکیل شده شامل فایلهای index.php و شاخه function که استایلها و فرمهای ساخته شده در این فایل وجود دارند که اونا رو هم میتونید از لینک روبرو دانلود کنید. 

لینک دانلود  2

 

 

نکته: برنامه WampServer2.1 نسخه 32 بیتی رو هم میتونید از اینجا و نسخه 64 بیتی رو از اینجا برای دانلود انتخاب کنید.

 

[ سه شنبه 22 / 8 / 1385برچسب:تمرین پروژه فناوری اطلاعات 22-8-90, ] [ 22:26 ] [ کاوه حق پناه ]

 

 

 

برای بسیاری از ما مرورگر وب اولین برنامه ای است که هنگام روشن کردن کامپیوتر به سراغش می رویم. با استفاده از آن ایمیل های مان را چک می کنیم، اخبار را می خوانیم، با دوستان مان چت می کنیم و تقریبا هر کاری را که نیاز است انجام می دهیم.

اما چیزی که بسیاری از کاربران تشخیص نمی دهند این است که تا چه اندازه مرورگر وب نقش مهمی در امنیت دفاعی کامپیوترهای ما دارد. و متاسفانه بیش از ۶۰ درصد از مرورگرهایی که امروزه به اینترنت وصل می شوند، از رده خارج و قدیمی هستند. یک نسخه قدیمی و تاریخ گذشته مرورگر هم می تواند فشار و ضربات جبران ناپذیری بر امنیت، حریم خصوصی و کارایی کامپیوتر هر کسی وارد آورد.

برای کمک به کاربران جهت درک اهمیت مرورگر مورد استفاده، شرکت OTA که در زمینه ارتقاء امنیت و اعتماد به کسب و کار آنلاین کار می کند، به تازگی ابتکاری به نام Why Your Browser Matters یا «چرا مرورگر شما مهم است» را شروع نموده است.


ادامه مطلب
[ دو شنبه 21 / 8 / 1390برچسب:تهدید مروگرهای قدیمی, ] [ 2:19 ] [ کاوه حق پناه ]
[ جمعه 18 / 8 / 1385برچسب:, ] [ 22:42 ] [ کاوه حق پناه ]

 

 

Denial of Service attack یا حمله عدم پذیرش سرویس که آن را با نام اختصاری DoS می شناسیم یکی از مشهورترین حملات اینترنتی طی سالهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ بوده و البته هنوز هم یکی از شایع ترین راه های از کار انداختن یا از دسترس خارج کردن سایت ها است.

DoS حمله ای است که از طریق آن فردی می تواند سیستم را غیر قابل استفاده کند و یا اینکه از طریق تحمیل بار اضافی بر منابع سیستمی، سرعت آن را چنان کند سازد که کاربران معمول و روزانه آن، قادر به کار کردن با سرور نباشند...


ادامه مطلب
[ شنبه 15 / 8 / 1390برچسب:حمله عدم پذیرش سرویس یا Denial of Service attack , ] [ 23:27 ] [ کاوه حق پناه ]

آیا تاکنون هنگام آپلود یک بازی یا برنامه و فایل اجرایی (با پسوندی شبیه exe یا مانند آن) در جیمیل با پیام زیر مواجه شده اید؟

gmail_excution_file1.png

 

این پیام می گوید که فایلی که شما آپلود کرده اید تا برای شخص دیگری ارسال کنید، به صورت بالقوه می تواند حاوی بدافزار یا دیگر انواع اطلاعات خطرناک باشد....


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 16 / 8 / 1390برچسب:مشکل آپلود فایل , ] [ 3:38 ] [ کاوه حق پناه ]

 

یکی از متداولترین و در عین حال منفی ترین جنبه های دارا بودن یک آدرس Email است. با این که در حال حاضر و با توجه به تکنولوژی های موجود امکان حذف کامل این نوع از نامه های الکترونیکی ناخواسته وجود ندارد، ولی می توان با استفاده از برخی روش های موجود تعداد آنان را کاهش داد.


Spam چیست؟
Spam، نسخه الکترونیکی از "نامه های بدرد نخور" است. واژه Spam به پیام های الکترونیکی ناخواسته، اطلاق می گردد. این نوع از نامه های الکترونیکی ارتباط مستقیمی با ویروس نداشته و حتی ممکن است پیام هائی که از منابع معتبر ارسال شده اند نیز در زمره این گروه قرار گیرند.


● چگونه می توان میزان Spam را کاهش داد؟
با رعایت برخی نکات، می توان میزان
Spam دریافتی را بطرز محسوسی کاهش داد:


ادامه مطلب
[ سه شنبه 15 / 8 / 1390برچسب:زباله های اینترنتی (Spam), ] [ 1:55 ] [ کاوه حق پناه ]

 

چطوری می‌شود ایمیل ناشناس به دیگران فرستاد؟


چطوری میشه ایمیل جعلی به دیگران فرستاد؟


چطوری سایتهای بزرگی مثل توئتر هک شدند؟

 

بقیه در ادامه مطلب....


ادامه مطلب
[ یک شنبه 13 / 8 / 1390برچسب:ارسال ایمیل جعلی و ناشناس , ] [ 1:1 ] [ کاوه حق پناه ]

 

● قدم اول:
در این سلسله آموزش شما یاد خواهید گرفت که چگونه یک وب سایت را فتوشاپ طراحی کنید.
در این آموزش فرض بر این است که شما تا حدودی به فتوشاپ آشنایی داشته با لایه ها و ماسک آشنایی دارید.

● قدم دوم:
اجاز دهید تا کار را آغار کنیم.قبل از هرچیز شما به یک طرح رنگ داشته باشید. این یک اشتاه بزرگی است که رنگها را بطور تصادفی انتخاب کنید و ببینید کدام یک به کار شما بیشتر می نشیند. دو برنامه مورد علاقه من در طراحی ها برنامه color picker و برنامه colourlovers می باشد. شما همچنین می توانید از پالت swatches فتوشاپ بهره جویید. شما می توانید رنگهای مورد علاقه خود را انتخاب کنید. من با رنگ آبی تک رنگ کار خواهم کرد که به حقیقت یکی از رنگهای مورد استفاده در بسیاری از صفحات وب می باشد.
 

 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 8 / 8 / 1390برچسب:, ] [ 9:17 ] [ کاوه حق پناه ]

لوگوهای مشهوری که با CSS درست شده‌اند

با اینکه طراح وب نیستم و تنها به اندازه چیزهای جزئی از CSS سردرمی‌آورم ولی این مطلب برایم جالب بود:

می‌توان به کمک tableها و HTML، عکس‌های ساده‌ را بازسازی کرد، اما مشکل این است که مقدار کد لازم برای چنین کاری زیاد است و در مواردی باعث کرش کردن مرورگرها می‌شود.

اما همین کار جالب را می‌شود با CSS و html هم انجام داد.

خب! گروه eCCSExpert هم همین کار را کرده‌اند و توانسته‌اند لوگوی شرکت‌های مشهور را فقط با CSS و html‌ بسازند.

به اینجا بروید و نتیجه کار آنها را ببینید.

 

نوشته شده توسط علیرضا مجیدی در تاریخ ۵ آبان ۱۳۹۰

[ یک شنبه 6 / 8 / 1390برچسب:, ] [ 12:1 ] [ کاوه حق پناه ]

 

کوکی بخش کوچکی از اطلاعات فرستاده شده توسط وب‌سرور برای ذخیره در مرورگر است تا بتواند بعدا از طریق آن مرورگر، دوباره خوانده شود.

دیتای ذخیره شده برای اینکه وب‌سرور یک سایت، اطلاعات مشخصی را درباره بازدیدکننده آن وب‌سایت خاص بداند، مفید است.

کوکی فرمت فایل متنی را دارد که در دایرکتوری مربوط به مرورگر ذخیره می‌شود و در هنگامی که مرورگر در حال اجراست در حافظه RAM قرار می‌گیرد.

این اطلاعات می‌تواند هنگامی که کاربر از وب‌سایت خاصی خارج شد، در هارد درایو ذخیره شود. کوکی‌ها ابزار بسیار مهمی برای نگهداشتن state روی وب هستند.


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 2 / 8 / 1390برچسب:كوكي , ] [ 14:43 ] [ کاوه حق پناه ]

Top Style Pro 3.5.0.9

همیشه ایجاد کد های HTML, XHTML و CSS با دردسر های مربوط به خودشون همراه هستن و طراحان وب برای اینکه کد های خودشون رو استاندارد سازی کنند دردسر های زیادی میکشن و مجبور هستن مرتب کد های خودشون رو از طریق برنامه های آنلاین چک بکنند تا مشکلی با مرورگرهای مختلف هنگام نمایش نداشته باشند.
اما با استفاده از این برنامه که یکی از مشهور ترین برنامه های ادیت و ویرایش این فرمت ها می باشد شما در نوشتن و تهیه کد های مدکور کمترین اشتباهات را خواهید داشت.

برخی از وِیژگی های این برنامه:
امکان تولید کد های استاندارد
ایجاد چندین صفحه با استفاده از تب های برنامه
ایجاد و ویرایش کد های استاندارد در با فرمت های ذکر شده بالا
امکان پیش نمایش از کد های تولید شده هنگام نوشن کد ها
امکان auto complete در برنامه
امکان گزارشگیری از کد ها و مشخص نمودن کد های غیر استاندارد و غیر ضرور
تست کد های در مرور گر های مختلف جهت سازگای هر چه بیشتر
و ....

 

لينك دانلود    حجم: 3.77 مگابایت

 

[ یک شنبه 3 / 8 / 1390برچسب:, ] [ 10:23 ] [ کاوه حق پناه ]

طراحی صفحات وب برای افراد مبتدی تا پیشرفته 
Web Page Maker v3.03

نام نرم افزاری است که با محیط کاربری بسیار ساده هرکاربری را قادر می سازد تا به راحتی خوردن یک لیوان آب سایتی را به هر شکلی که دوست دارد طراحی نماید. همانطور که شرکت سازنده بیان می کند کاربر حتی لازم نیست یک خط برنامه نویسی کند. فقط کافیست اندکی سلیقه به خرج داده و با استفاده از چندین طرح آماده سایتی زیبا را پدید آورد. Web Page Maker کاربر را قادر می سازد تا سایت خود را به سرور ها فرستاده تا به صورت آنلاین هم قابل مشاهده باشد. این امر تنها با یک کلیک ساده امکان پذیر خواهد بود. امکانات بسیار دیگری در این نرم افزار نهفته است که با دریافت یک فایل ۴ مگابایتی از سایت آسان دانلود به همه آن ها پی خواهید برد.

قابلیت های کلیدی نرم افزار Web Page Maker:
- محیط کاربری بسیار ساده
- استفاده بسیار آسان از نرم افزار
- نبود حتی یک خط کدنویسی به زبان HTML
- پشتیبانی کامل از جاوا اسکریپ ها
- استفاده از تمامی Object ها تنها با Drag & Drop
- ساخت وب سایت های چندین صفحه ای و لینک کردن آن ها به یکدیگر
- قابلیت مدیریت و قرار دادن کد های HTML
- قابلیت قرار دادن صفحات CSS و مدیریت آن ها
- هزاران تابع نظیر گالری عکس ، تصاویر متحرک ، متن متحرک و …
- طرح های آماده زیبا
- مشاهده در مرورگر تنها با یک کلیک
- آپلود اطلاعات تنها با یک کلیک
- قابلیت قرار دادن دکمه برای ارتباط با سایت Paypal
- قابلیت قرار دادن فلش ویدئو در وب
- سازگاری با انواع مرورگر ها
- پشتیبانی از زبان های مختلف
- سازگاری با نسخه های مختلف ویندوز از جمله ویندوز ویستا

- و …

 

 

لينك دانلود   حجم:10.61 مگابایت

[ یک شنبه 3 / 8 / 1390برچسب:طراحی صفحات وب , ] [ 10:8 ] [ کاوه حق پناه ]
صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد
.: Weblog By KMF :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ صرفا جهت علاقمندان به فناوری اطلاعات و رایانه و انجام امور مربوط به دروس و پروژه ها میباشد. (البته شایدم یکمی بیشتر). البته ناگفته نمونه که علاوه بر مطالب عنوان شده ، مطالبی نیز در باب اجتماعی و فرهنگی و هنری و گاها نیمه 30یا30 که پیگرد نداشته باشه :) جهت اطلاع و آگاهی شما عزیزان گذاشته شده. همه مطالب متعلق به بنده نبوده و بعضآ توسط ساير دوستان و اون دسته عزیزانیه که مطالبشون موجوده و نتونستم منبعش رو پیدا کنم، ارائه ميشه. شما نيز چنانچه تمايل به ارسال مطلبی داشته باشيد،با كمال مسرت آنرا با نام خودتان در وبلاگ منتشر ميكنم. تاریخ تاسیس: 20 مهر 1390 ارادتمند شما: کاوه حق پناه
موضوعات وب
1 لینک های مفید
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

امکانات وب
Online User