یادداشتهای یک دانشجوی فناوری اطلاعات و ارتباطات
مطالب - مقالات - برنامه ها و پروژه های مربوط به فناوری اطلاعات و رایانه گاها علمی و اجتماعی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

لینک های مفید 2


 

 

وقتی شما یک سایت را از مرورگر خود درخواست می‌کنید در حقیقت در حال دانلود یک فایل هستید که می‌تواند یک فایل صفحه وب با فرمت HTML، یک فایل تصویری مثلا با فرمت GIF و یا یک فایل صوتی مثلا با فرمت MIDI و یا ترکیبی از آنها باشد. این فایلها در کامپیوتر شما بارگذاری (Download) شده و از طریق مرورگر وب (Web Browser) به شما نشان داده می‌شوند.

 

هرگاه که شما فایلی را دانلود می‌کنید، داده‌ها در مسیری به سمت شما منتقل می‌شوند که به اصطلاح به آن Data Transfer می‌گویند. برای مثال اگر شما صفحه‌ای را با حجم یک کیلوبایت (۱kb) یا ۱۰۲۴ بایت دانلود می‌کنید، دقیقا به همان مقدار یعنی یک کیلوبایت داده را از سرور آن سایت به کامپیوتر خود منتقل کرده‌اید. این مقدار برای حجمهای دیگر به ترتیب زیر است:

 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 14 / 8 / 1390برچسب:پهنای باند Bandwidth, ] [ 20:19 ] [ کاوه حق پناه ]

 

 

راسخون : بر اساس مصوبه شماره ۴۹ هيچ كدام از شركت‌هاي اينترنتي ندا و شركت مخابرات ايران مجاز به اعمال محدويت دانلود براي مشتركين نيستند.
 

به گزارش راسخون به نقل از ایسنا، برداشته شدن محدوديت دانلود در سرويس‌هاي اينترنت پرسرعت مخابرات و شركت‌هاي اينترنتي طبق مصوبه شماره ۴۹ كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات، موضوعي است كه از دو جنبه قابل بررسي است؛ اينكه آيا امتيازي در جهت ارتقاي ميل كاربران ايراني به استفاده از ADSL خواد شد و يا تهديدي در جهت افزايش مجدد تعرفه‌ها توسط شركت‌هاي اينترنتي براي كاربران است؟


ادامه مطلب
[ دو شنبه 14 / 8 / 1390برچسب:مژده به كاربران ADSL, ] [ 1:22 ] [ کاوه حق پناه ]

دلیل قطع شدن VPN چیست؟


 

راسخون : VPN سامانه ای برای دور زدن فیلترینگ بود که بارها از سوی مقامات مسئول بر غیر قانونی بودن و مجرمانه بودن استفاده از آن تاکید شده بود.
 

به گزارش راسخون به نقل از پارسینه، از هفتم مهرماه 1390، پورت PPTP در اینترنت ایران مسدود شده است، در پی این اتفاق،همه VPN در سراسر کشور قطع شده است.

 

VPN سامانه ای برای دور زدن فیلترینگ بود که بارها از سوی مقامات مسئول بر غیر قانونی بودن و مجرمانه بودن استفاده از آن تاکید شده بود.

 

پورت، درگاهی است برای ورود و خروج داده‌ها و اطلاعات و هر پورت نرم‌افزاری خوانده می‌شود. هر کدام از پورت‌ها کار خاصی انجام می‌دهند مثلا پورت ۲۵ مخصوص ارسال ایمیل است و پورت ۱۱۰ برای دریافت آن و پورت ۸۰ یا HTTP برای دسترسی به صفحه‌های اینترنتی.

 

در صورتی که خدمات‌دهنده‌ سرویس اینترنت و یا شرکت زیرساخت، پورت‌های ۲۵ و ۱۱۰ را مسدود کند، امکان دریافت و یا ارسال ایمیل ممکن نخواهد بود. در صورت مسدود کردن پورت ۸۰ امکان استفاده از اینترنت غیرممکن است.

 

پورت PPTP یا Point-to-Point Tunneling Protocol برای ساخت شبکه‌های خصوصی مجازی (VPNs) مورد استفاده قرار می‌گیرد. مسدود کردن این پورت امکان استفاده از وی‌پی‌ان‌ها را غیر ممکن می‌کند. L2PT یا Layer 2 Tunneling Protocol و SSTP یا Secure Socket Tunneling Protocol نیز کاربرد مشابهی دارد.

 

برخی اخبار و شنیده ها قطع شدن پورت PPTP حکایت از آماده سازی مقدماتی "اینترنت ملی" (اینترانت) توسط شرکت مخابرات است.
 

[ دو شنبه 14 / 8 / 1390برچسب:قطع شدن VPN , ] [ 1:20 ] [ کاوه حق پناه ]

 

چرا طلا برای مردان حرام است؟

چرا طلا برای مردان حرام است؟
 
پیش از همه باید بدانیم که خداوند هر چیزی را که برای ما نهی کرده است ضررهایی دارد که به خودمان برمی گردد. اما از جمله ضررهایی که می توان برای استفاده طلا برای مردان برشمرد عبارتند از: از نظر پزشکی، طلا روی گلبول های قرمر خون مردان اثر سوئی دارد و سیستم ایمنی بدن آنان را دچار اشکال می کند. وقتی طلا با پوست تماس پیدا می کند، یون های آن وارد بدن می شوند. این یون ها در مردان در کبد جمع و همان جا متوقف می شوند و موجب اختلال می شوند.
تحقیقات پزشکان در سالهای اخیر نشان داده است که طلا دارای خاصیت شبه القائی است که بر پوست و خون مردان اثر منفی می گذارد این خاصیت باعث می شود خون دچار غلظت خاصی شود و حالت کثیفی به آن دست دهد. البته نکات دیگری هم هست که در مجموع، موجب امراض قلبی و خونی و سکته می شود و این اثرات در مردان متفاوت است....

ادامه مطلب
[ دو شنبه 14 / 8 / 1390برچسب:چرا طلا برای مردان حرام است ؟, ] [ 1:57 ] [ کاوه حق پناه ]

 

فرشیدی: ایرانیها 1.5سال کمتر از توسعه یافته‌ها مدرسه می‌روند

با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفم


 

راسخون : وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: در ایران تنها 160 روز در سال دانش آموزان در کلاس درس حاضر می شوند این در حالی است که این آمار در سایر کشورها 204 روز است.


به گزارش راسخون به نقل از مهر، محمود فرشیدی اظهار داشت: با توجه به اینکه خواستار جهش علمی هستیم و به دنبال راه میانبر برای جبران کاستیها باید از فرصتها حداکثر استفاده را ببریم. در تمامی کشورهای صنعتی دانش آموزان 204 روز در سال به مدسه می روند که در کشور ما با احتساب تعطیلی روز پنجشبه، دانش آموزان 160 روز در سال به مدرسه می روند.

وی با بیان اینکه زنگهای درسی در کشور 60 دقیقه نیست گفت: با توجه به امکانات و ادغام دو زنگ کلاس، دانش آموزان 80 دقیقه در کلاس حاضر می شوند. همچنین زنگ استراحت، ورزش و درس دانش آموزان با اجرای طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها کمتر می شود و این تعطیلی ما را به آموزش و پرورش حداقلی می رساند.


وزیر اسبق آموزش و پرورش در ادامه خواستار واگذاری اماکن ورزشی به این وزارتخانه شد و تاکید کرد: با وجود حضور کیومرث هاشمی در معاونت تربیت بدنی و با توجه به اهمیت موضوع، امکانات محدود و کمی در اختیار این وزارتخانه است. هاشمی به عنوان حلقه اتصال ورزش و آموزش و پرورش می تواند گام های بلندی را برای ورزش دانش آموزان بردارد.

فرشیدی افزود: تربیت بندی با کمبود نیرو مواجه است که می تواند با واگذاری اماکن خود به آموزش و پرورش علاوه بر همکاری مشترک کمبود نیرو را جبران کند. هرچه دانش آموزان با توجه به تهاجم فرهنگی با ورزش مانوس شوند در برابر آسیب ها مصون می مانند.

منبع: راسخون

[ دو شنبه 14 / 8 / 1390برچسب:تعطیلی پنجشنبه‌ها , ] [ 1:53 ] [ کاوه حق پناه ]

 

8نکته کامپیوتری مهم و شاید خنده دار !

افراد زیادی از خیلی تعاریف و نکات ابتدایی کامپیوتر که برای اکثر مردم خصوصآ جوانان بسیار بدیهی و جا افتاده است ، بی اطلاع هستند و در دنیای مجازی اینترنت ممکن است با اصطلاحات و مواردی روبرو شوند که آنها را دچار سردرگمی یا مشکل کند.
در ادامه به توضیح برخی از نکاتی می پردازیم که هر کاربر ساده کامپیوتر باید بداند. اگر از کاربران تازه کار رایانه و اینترنت هستید توصیه می کنیم این مطلب را با دقت بخوانید...
 

 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 14 / 8 / 1390برچسب:نکات کامپیوتری مهم و خنده دار , ] [ 1:31 ] [ کاوه حق پناه ]

براي ديدن هر يك از عكس هاي پانورامای زير ، روي آنها كليك كنيد.



برای دیدن عکسهای بیشتر و جالبتر اینجا را کلیک کنید.

[ پنج شنبه 19 / 8 / 1390برچسب:عکس پانوراما از تبریز, ] [ 9:30 ] [ کاوه حق پناه ]

Adobe: نام رودخانه‌ای پشت خانه‌ی موسسش.Adobe Google CISCO Routers Apple logo

CISCO: کوتاه شده از San Francisco.

Google: گوگل به معنی عدد ۱ که ۱۰۰صفر جلوی آن باشد است. موسسین گوگل بخاطر نشان دادن گستردگی صفحاتی که گوگل آنها را جستجو می‌کند این نام را انتخاب کردند.

 


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 19 / 8 / 1390برچسب:نامگذاری شرکتها, ] [ 9:15 ] [ کاوه حق پناه ]

 

شرکت آی بی ام در سال ۱۹۸۱ با ارایه اولین کامپیوتر شخصی انقلابی را شروع کرد که موجب ورود کامپیوتر به اکثر خانه ها شد. در طی این سال ها اتفاقات مهم گوناگونی، این روند تکامل را تحت تاثیر خودش قرار داده است. در ادامه مطلب با یک تاریخچه تصویری می توانید با این دوران و رویدادهای مهم اش آشنا شوید.


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 12 / 8 / 1390برچسب:کامپیوتر های - تاریخچه تصویری, ] [ 16:25 ] [ کاوه حق پناه ]
 
pix2pix.org - عکس های جالب از تبلیغات قبل از انقلاب pix2pix.org - عکس های جالب از تبلیغات قبل از انقلاب pix2pix.org - عکس های جالب از تبلیغات قبل از انقلاب
 
 
بقیه در ادامه مطلب
 

 


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 12 / 8 / 1390برچسب:تبلیغات قبل از انقلاب , ] [ 13:36 ] [ کاوه حق پناه ]

 
 

 
[ پنج شنبه 12 / 8 / 1390برچسب:قابل توجه خانمها, ] [ 13:27 ] [ کاوه حق پناه ]

چارلز اوریر عکاس این صحنه بکر است که در سال 1996 این عکس را گرفت. 

 

درست 10 سال بعد در نوامبر 2006 همان عکاس بار دیگر از این منطقه عکس گرفت.

 



 

[ پنج شنبه 12 / 8 / 1390برچسب:پس زمینه ویندوز, ] [ 13:20 ] [ کاوه حق پناه ]

 

خبری ، علمی ، ورزشی ، حادثه ای ، تفریحی

با جام جهان در دست شماست

هندزفری


 

برای ورود به سایت کلیک کنید

[ جمعه 11 / 8 / 1390برچسب:دنیای مجازی - اخبار, ] [ 10:37 ] [ کاوه حق پناه ]

 

[ سه شنبه 8 / 8 / 1390برچسب:, ] [ 1:30 ] [ کاوه حق پناه ]

بازار خودرو در هفته ای که گذشت با تغییرات قیمتی بسیار جزیی نسبت به هفته ما قبل خود همراه بود.

پژو 206 صندوق دار در مدل v9 خود از آنجا که عرضه آن در بازار کاهش پیدا کرد طی یک هفته گذشته قیمت آن شیب صعودی گرفت و با یک میلیون و هفتصد هزار تومان افزایش در قله 22 میلیون تومانی توقف کرد.

در کنار پژو 206 صندوق دار،  هر دو مدل 207( دنده ای و اتومات ) افزایش قیمت را تجربه کردند به طوریکه 207 در مدل اتومات یک میلیون و 200 هزار تومان گران شد و همین خودرو در نوع دنده ای 500 هزار تومان افزایش قیمت را به ثبت رساند.

بر این اساس طی هفته گذشته 207 اتومات که شنیده می شود در بازار بسیار کمیاب است با قیمتی معادل 23 میلیون و 500 هزار تومان به فروش رفت و 207 دنده ای هم با افزایش قیمت 500 هزار تومانی به 19 میلیون و 500 هزار تومان رسید.

گفتنی است سوزوکی گرند ویتارا یک میلیون در مدل اتومات ارزان شد و با قیمتی معادل 56 میلیون تومان در بازار به فروش رسید. همین خودرو در مدل دنده ای، یک و نیم میلیون تومان ارزان شد و با قیمت 48 میلیون تومان خرید و فروش شد.

در ادامه فهرستی از آخرین تحولات قیمت خودرو در بازار آمده که اطلاعات آن به طور میانگین از فعالان بازار خودرو ارائه شده است.
 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 7 / 8 / 1390برچسب:قیمت خودور, ] [ 12:1 ] [ کاوه حق پناه ]

 

كانال جديد National GeoGraphic Farsi چند روزي است كه پخش برنامه هاي خود را بر روي ماهواره w3 شروع كرده.

بلاخره مگه خارجيها به دادمون برسن و اين يك كانال رو كه مورد علاقه خيلي از مردم است رو راه اندازي كنن.

مشخصات فركانس بشرح زير است:

 

Sattelite:  EutelSat W3

Freq:  10721

Pol:   Ver

symbol ratet:  27500

FEC:  3/4

 

اينم آدرس وب سايتش، اگه خواستين يه سري به اونجا هم بزنيد.

http://natgeotv.com/farsi

[ یک شنبه 6 / 8 / 1390برچسب:, ] [ 2:6 ] [ کاوه حق پناه ]

سه لینکی که در ادامه مطلب ضمیمه شده فایلهای کم حجمی است که با دانلود و باز کردن
هر كدام از آنها زمانی که در خانه یا هر جای دیگر به اینترنت متصل هستید، می توانید به
صورت آنلاین و بدون هیچگونه فیلتریا پارازیتی و حتی با سرعت اینترنت خانگی، شبکه
های رادیو فردا،**BBC ** و** **VOA** **را در محیط مدیا پلیر بصورت زنده مشاهده کنید.


این فایلها را به دست هرکس می توانید برسانید، به این ترتیب بخش عظیمی از مردم به این منابع خبری دسترسی پیدا خواهند کرد.


ادامه مطلب
[ یک شنبه 29 / 7 / 1390برچسب:رادیو بدون دیش, ] [ 2:50 ] [ کاوه حق پناه ]

 

عقبگرد در نظام بانكداري اينترنتي ايران

انتقال اينترنتي كارت به كارت از اول آبان ممنوع است.

بانك مركزي، خدمات انتقال وجه اينترنتي كارت به كارت (سحاب) را از ابتداي آبانماه امسال ممنوع  و ارائه خدمات مانده گيري در مركز شتاب را نيز مسدود اعلام كرد.

 

 

منبع: روزنامه همشهري  25-مهرماه-1390

 

[ شنبه 26 / 7 / 1390برچسب:, ] [ 13:51 ] [ کاوه حق پناه ]

 

مردی با اسلحه وارد یک بانک شد و تقاضای پول کرد وقتی پولهارا دریافت کرد رو به یکی از مشتریان بانک کرد و پرسید : آیا شما دیدید که من از این بانک دزدی کنم؟

مرد پاسخ داد : بله قربان من دیدم سپس دزد اسلحه را…. به سمت شقیقه مرد گرفت و اورا در جا کشت .

او مجددا رو به زوجی کرد که نزدیک او ایستاده بودند و از آنها پرسید آیا شما دیدید که من از این بانک دزدی کنم؟

مرد پاسخ داد : نه قربان . من ندیدم اما همسرم دید !

[ چهار شنبه 26 / 7 / 1390برچسب:, ] [ 9:7 ] [ کاوه حق پناه ]

چگونگی انقراض نسل ایرانی! (خنده)

بعد از اجرای موفقیت آمیز طرح تفکیک جنسیتی در سراسر اماکن خصوصی و عمومی کشور ؛ به بررسی روند رشد و نمو یک کودک (پسر) از مهد کودک تا پیری میپردازیم :

اسم کودک را جواد در نظر میگیریم که همراه با همکلاسی خود به نام رضا در حال برگشت از مهد کودک است.

1)
در مسیر برگشت از مهد کودک :


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 25 / 7 / 1390برچسب:, ] [ 20:40 ] [ کاوه حق پناه ]
صفحه قبل 1 ... 19 20 21 22 23 ... 27 صفحه بعد
.: Weblog By KMF :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ صرفا جهت علاقمندان به فناوری اطلاعات و رایانه و انجام امور مربوط به دروس و پروژه ها میباشد. (البته شایدم یکمی بیشتر). البته ناگفته نمونه که علاوه بر مطالب عنوان شده ، مطالبی نیز در باب اجتماعی و فرهنگی و هنری و گاها نیمه 30یا30 که پیگرد نداشته باشه :) جهت اطلاع و آگاهی شما عزیزان گذاشته شده. همه مطالب متعلق به بنده نبوده و بعضآ توسط ساير دوستان و اون دسته عزیزانیه که مطالبشون موجوده و نتونستم منبعش رو پیدا کنم، ارائه ميشه. شما نيز چنانچه تمايل به ارسال مطلبی داشته باشيد،با كمال مسرت آنرا با نام خودتان در وبلاگ منتشر ميكنم. تاریخ تاسیس: 20 مهر 1390 ارادتمند شما: کاوه حق پناه
موضوعات وب
1 لینک های مفید
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

امکانات وب
Online User