یادداشتهای یک دانشجوی فناوری اطلاعات و ارتباطات
مطالب - مقالات - برنامه ها و پروژه های مربوط به فناوری اطلاعات و رایانه گاها علمی و اجتماعی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

لینک های مفید 2


 

بی هیچ تردیدی می توان ادعا کرد که از تمام نرم افزارهای موجود در کامپیوتر ،نرم افزار مرور گر وب احتمالا مهمترین ابزاری است که هر روز از آن استفاده می کنید.

تفاوت بین یک نرم افزار مرورگر معمولی و یک مرورگر عالی بسیار زیاد است . بهترین مرورگر ها آنهایی هستند که راه را برای شما باز می گذارند. هنگامی که از یک مرورگرخوب استفاده می کنید ، حس می کنید که با سایت مورد علاقه تان تنها هستید. مرورگر به سرعت و بدون هیچ گونه خدشه ای و با سرعت هر صفحه ی وبی را که بخواهید باز می کند و هر صفحه بدون اینکه کار اضافه ای از شما بخواهد، قابل دسترسی است ، اما از یک مرورگر بیش از اینها انتظار می رود.

برای راضی کردن کاربران پیشرفته، مرورگر باید بسیاری از نرم افزار یا سخت افزارهای اضافه شده و بسط یافته را در کامپیوتر پشتیبانی کند و همچنین باید قابل سفارشی شدن را داشته باشد. و برای وبگردی شما، مرورگر باید توانایی شناسایی و مسدود کردن تهدید های امنیتی بالقوه همچون حملات اسکریپتهای (قطعه کد) آلوده و سایتهای سرقت هویت Phishing را داشته و در مقابل ویروسها نیز مقاوم باشد.

ما مرورگر های درجه یکی مانند اینترنت اکسپلورر، فایر فاکس ، کروم ، سافاری و اپرا را تحت آزمایش و امتحانات جداگانه ای قرار دادیم تا میزان ارتباط ، امنیت ، و پشتیبانی از نرم افزار های جانبی و سرعت ، در این نرم افزارها دریابیم.

 


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 23 / 8 / 1390برچسب:بررسی مرورگر های اینترنتی؛ کدام و چرا؟, ] [ 2:26 ] [ کاوه حق پناه ]

DLLها عمدتا برای برنامه‌های کاربردی استفاده می‌شود که قسمتی از دستورالعمل برنامه در آن قرار دارد اما تمام این DLLها برای همه مورد نیاز نیست و می‌توان برخی از آن‌ها را حذف کرد.


ویندوز اکسپلورر DLL را برای یک دوره زمانی حتی پس از اینکه کار با آن‌ها تمام شده است، در حافظه نگه می‌دارند؛ این می‌تواند باعث بازدهی کم رایانه کاربر شود و برای حل مشکل در منوی Run دستور regedit را تایپ کنید و به مسیر زیر بروید:

HKEY_ LOCAL_ MACHINE/ SOFTWARE/ MICROSOFT/ WINDOWS/CURRENT VERSION/ EXPLORER

به گفته مسلم عزتی - کارشناس مهندسی نرم‌افزار - در ادامه باید یک sub_ key با نام Always Unlocal DLL ساخت و به آن مقدار یک داد تا ویندوز از نگهداری DLLها در حافظه باز داشته شود.

در پایان باید ویندوز را restart کرد تا تغییرات لازم انجام پذیرد.

 

 

 

منبع: ایسنا

[ چهار شنبه 23 / 8 / 1390برچسب:, ] [ 2:23 ] [ کاوه حق پناه ]

قطع اینترنت در مصر را می توان به عنوان یک مورد اضطراری در نظر گرفت که بخش IT آن کشور باید برای مقابله با آن آماده باشد.

سیستم های پشتیبانی می باید در مواقعی که سرورها صدمه میبینند، در محل سرور آتش سوزی رخ می دهد و یا زلزله کل مکان تجاری را از بین می برد، یا مثلاً در مورد مسئله مصردولت تصمیم بگیرد تا اینترنت را قطع کند ، در محل وجود داشته باشند.

اما در مورد تجار چطور؟

 

 


ادامه مطلب

تاریخچه :

بنیانگذاران اصلی HDMI شرکت های: Hitachi, (Panasonic ,National ,Quasar) Matsushita Electric industrial, Philips , Silicon Image , sony , Thomson (RCA ) Toshiba هستند. سیستم محافظ محتوای دیجیتال و HDCP نیز LLC را فراهم کرده که توسط intel برای HDMI تولید شده است. HDMI توسط کمپانی های FOX ,UNIVERSAL, WARNER BROS و DISNEY و همچنین شرکتهای تلویزیونهای کابلی همچون (DirecTV ,Echo Star (Dish net work و Cable labs حمایت می شود.

در ۱۶ آپریل ۲۰۰۲ بنیانگذاران HDMI با هدف بوجود آوردن AV connector سازگار با DVI شروع به کتر بر روی ۱٫۰HDMI کردند. در آن زمان DVI-HDCP ‌(به همراه HDCP) و DVI-HDTV (DVI-HDCP از استانداردهای ویدئویی CEA-861-B استفاده می کرد) در HDTV ها استفاده می شدند. ۱٫۰ HDMI برای بهبود عملکرد HDTV DVI- با استفاده ازکانکتر های کوچکتر و اضافه کردن محافظ سیستم صوتی، و تقویت YCbCr طراحی شده بود.

 


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 23 / 8 / 1390برچسب:HDMI چیست و چه کاربردی دارد!, ] [ 2:4 ] [ کاوه حق پناه ]


 

مهم نیست که شما یک کاربر حرفه ای باشید یا یک آماتور مبتدی، باید هنگام کار با کامپیوتر این ۱۵ نکته ی ضروری را رعایت کنید.

۱٫بر روی هر چیزی دابل کلیک نکنید
دو بار کلیک کردن روشی است که با آن هر چیزی را در ویندوز باز می کنید. دابل کیلک کردن بر روی لینکها در وب و دکمه های Dialog box‌ها درست نیست. چنانچه بر روی هرچیزی دابل کلیک کنید ممکنست به اشتباه یک فرم را در اینترنت دوبار بفرستید یا یک فایل ویروسی در فلش دیسک اجرا کنید.


۲٫ از اسلش و بک اسلش به درستی استفاده کنید
همانطور که می دانید این نماد / اسلش یا اسلش رو به جلوست. و این نماد اسلش رو به عقب یا بک اسلش است. در ویندوز و برای فراخوانی فایلهای ویندوز باید از بک اسلش استفاده کنید. همچون این مثال:


C:Program FilesRovio


و در اینترنت برای فراخوانی یک وبسایت به صورت زیر از / استفاده می شود.

http://www.kavehhaghpanah.loxblog.com

 


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 23 / 8 / 1390برچسب:۱۵ نکته ای که هر کاربر PC باید بداند !!!!, ] [ 1:39 ] [ کاوه حق پناه ]

 

 

 

برای بسیاری از ما مرورگر وب اولین برنامه ای است که هنگام روشن کردن کامپیوتر به سراغش می رویم. با استفاده از آن ایمیل های مان را چک می کنیم، اخبار را می خوانیم، با دوستان مان چت می کنیم و تقریبا هر کاری را که نیاز است انجام می دهیم.

اما چیزی که بسیاری از کاربران تشخیص نمی دهند این است که تا چه اندازه مرورگر وب نقش مهمی در امنیت دفاعی کامپیوترهای ما دارد. و متاسفانه بیش از ۶۰ درصد از مرورگرهایی که امروزه به اینترنت وصل می شوند، از رده خارج و قدیمی هستند. یک نسخه قدیمی و تاریخ گذشته مرورگر هم می تواند فشار و ضربات جبران ناپذیری بر امنیت، حریم خصوصی و کارایی کامپیوتر هر کسی وارد آورد.

برای کمک به کاربران جهت درک اهمیت مرورگر مورد استفاده، شرکت OTA که در زمینه ارتقاء امنیت و اعتماد به کسب و کار آنلاین کار می کند، به تازگی ابتکاری به نام Why Your Browser Matters یا «چرا مرورگر شما مهم است» را شروع نموده است.


ادامه مطلب
[ دو شنبه 21 / 8 / 1390برچسب:تهدید مروگرهای قدیمی, ] [ 2:19 ] [ کاوه حق پناه ]

آیا تاکنون هنگام آپلود یک بازی یا برنامه و فایل اجرایی (با پسوندی شبیه exe یا مانند آن) در جیمیل با پیام زیر مواجه شده اید؟

gmail_excution_file1.png

 

این پیام می گوید که فایلی که شما آپلود کرده اید تا برای شخص دیگری ارسال کنید، به صورت بالقوه می تواند حاوی بدافزار یا دیگر انواع اطلاعات خطرناک باشد....


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 16 / 8 / 1390برچسب:مشکل آپلود فایل , ] [ 3:38 ] [ کاوه حق پناه ]

 

دوستان سلام

با اجازه استاد عزیز لینک زیر که براتون گذاشتم، جزوه درس مباحث ویژه (مدارمنطقی) مربوط به درس استاد گرامی آقای معروفی که انشاا.. به دردتون بخوره.

 

نکته: چون مقداری حجم فایل زیاده، پیشنهاد میکنم که با برنامه مدیریت دانلود (IDM) اونو ذخیره کنید.

 

 

 

تعداد صفحات:  212 صفحه

 حجم فایل:  18 مگابایت

[ سه شنبه 15 / 8 / 1390برچسب:, ] [ 1:31 ] [ کاوه حق پناه ]

در برخی از وب سرورهای لینوکس مانند Apache، قابلیتی به نام htaccess یا Hypertext Access وجود دارد که با استفاده از آن میتوان پیکربندی سطوح دسترسی را در حوزه دایرکتوری انجام داد.
 
منظور از پیکربندی در حوزه دایرکتوری این است که مانند Permission های موجود در سیستم عامل ویندوز که امکان تعریف آنها بر روی هر دایرکتوری وجود دارد، فایلهای htaccess نیز سطح دسترسی مسیری که در آن واقع شده‌اند و همچنین دایرکتوری‌های فرزند آن (ارث‌بری) را کنترل می‌کنند.
 
هر چند که در یک وب سرور لینوکس معمولا امکان تعریف سیاستهای امنیتی کلی (در پانل کنترل آن و یا استفاده از فایل پیکربندی httpd.conf) وجود دارد، اما در صورت وجود فایل htaccess در یک مسیر، پیکربندی سطح دسترسی از روی فایل htaccess آن (در صورت وجود) انجام خواهد شد....

لطفا به ادامه مطلب بروید...


ادامه مطلب
[ دو شنبه 14 / 8 / 1390برچسب:htaccess - HyperText Access , ] [ 22:17 ] [ کاوه حق پناه ]

۱-بهتر است آقا و خانم میزبان در در انتهای میز نهار غذا خوری و یا در وسط میز روبروی یکدیگر بنشینند.

۲- زوج متاهل باید روبروی یکدیگر و زوج نامزاد باید در کنار یکدیگر بنشیند.

 

۳- باید سعی شود که گروهای سنی در کنار یکدیگر بنشینند به طوری که بزرگت ترهای فامیل در راس میز و

جوانتر ها در سمت دیگر.

4- .....


ادامه مطلب
[ دو شنبه 14 / 8 / 1390برچسب:آداب غذا خوردن , ] [ 22:14 ] [ کاوه حق پناه ]

 

آشنایی با انواع پسوندها در مورد دامنه های اینترنتی

اگر وارد وب سایت های مختلف شده باشید، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چرا پسوند سایت های اینترنتی با یکدیگر فرق می کند و این پسوندها دارای چه مفهومی است و از چه اجزایی تشکیل شده است. در این گفتار قصد داریم به این مقوله بپردازیم تا شما با این اصطلاحات بیشتر آشنا شوید.

متاسفانه هنوز هم پس از گذشت مدت زیاد استفاده از اینترنت توسط کاربران اینترنت دنیا ، هنوز حتی بعضی از افراد و یا وب کاران هم ، درک درستی از دامنه های اینترنتی ندارند .

هنوز خیلی ها دامنه WS را مخفف Web Site می دانند ! تازگی هم خیلی ها گمان می کنند که دامنه bz از آنجا که دامنه biz پر شده است به بازار اینترنت اضافه شده است و به همان معنای business است !! استفاده از دومین های cc و tv نیز اخیرا در دنیا رایج شده است .

و خیلی ها گمان می کنند دامنه tv همان معنی تلویزیون می دهد و برای این اصلا ایجاد شده است !! شاید خیلی از شبکه های ماهواره ای دنیا رسما از این دامنه به عنوان دامنه سایت خود استفاده می کنند که در واقع فعل اشتباهی است .

اما واقعیت چیست ؟!! خیلی ساده است . یک فرمول کلی برای دامنه های اینترنتی وجود دارد و آن تعداد حرف دامنه است که تا 99 درصد فرمول درستی است به جز موارد استثنا در دامنه های جدید عمومی .

با این دسته بندی به طور کلی دامنه ها در 4 دسته قرار می گیرند :

 

 

 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 14 / 8 / 1390برچسب:دامنه های اینترنتی, ] [ 1:55 ] [ کاوه حق پناه ]

دلیل قطع شدن VPN چیست؟


 

راسخون : VPN سامانه ای برای دور زدن فیلترینگ بود که بارها از سوی مقامات مسئول بر غیر قانونی بودن و مجرمانه بودن استفاده از آن تاکید شده بود.
 

به گزارش راسخون به نقل از پارسینه، از هفتم مهرماه 1390، پورت PPTP در اینترنت ایران مسدود شده است، در پی این اتفاق،همه VPN در سراسر کشور قطع شده است.

 

VPN سامانه ای برای دور زدن فیلترینگ بود که بارها از سوی مقامات مسئول بر غیر قانونی بودن و مجرمانه بودن استفاده از آن تاکید شده بود.

 

پورت، درگاهی است برای ورود و خروج داده‌ها و اطلاعات و هر پورت نرم‌افزاری خوانده می‌شود. هر کدام از پورت‌ها کار خاصی انجام می‌دهند مثلا پورت ۲۵ مخصوص ارسال ایمیل است و پورت ۱۱۰ برای دریافت آن و پورت ۸۰ یا HTTP برای دسترسی به صفحه‌های اینترنتی.

 

در صورتی که خدمات‌دهنده‌ سرویس اینترنت و یا شرکت زیرساخت، پورت‌های ۲۵ و ۱۱۰ را مسدود کند، امکان دریافت و یا ارسال ایمیل ممکن نخواهد بود. در صورت مسدود کردن پورت ۸۰ امکان استفاده از اینترنت غیرممکن است.

 

پورت PPTP یا Point-to-Point Tunneling Protocol برای ساخت شبکه‌های خصوصی مجازی (VPNs) مورد استفاده قرار می‌گیرد. مسدود کردن این پورت امکان استفاده از وی‌پی‌ان‌ها را غیر ممکن می‌کند. L2PT یا Layer 2 Tunneling Protocol و SSTP یا Secure Socket Tunneling Protocol نیز کاربرد مشابهی دارد.

 

برخی اخبار و شنیده ها قطع شدن پورت PPTP حکایت از آماده سازی مقدماتی "اینترنت ملی" (اینترانت) توسط شرکت مخابرات است.
 

[ دو شنبه 14 / 8 / 1390برچسب:قطع شدن VPN , ] [ 1:20 ] [ کاوه حق پناه ]

 

چرا طلا برای مردان حرام است؟

چرا طلا برای مردان حرام است؟
 
پیش از همه باید بدانیم که خداوند هر چیزی را که برای ما نهی کرده است ضررهایی دارد که به خودمان برمی گردد. اما از جمله ضررهایی که می توان برای استفاده طلا برای مردان برشمرد عبارتند از: از نظر پزشکی، طلا روی گلبول های قرمر خون مردان اثر سوئی دارد و سیستم ایمنی بدن آنان را دچار اشکال می کند. وقتی طلا با پوست تماس پیدا می کند، یون های آن وارد بدن می شوند. این یون ها در مردان در کبد جمع و همان جا متوقف می شوند و موجب اختلال می شوند.
تحقیقات پزشکان در سالهای اخیر نشان داده است که طلا دارای خاصیت شبه القائی است که بر پوست و خون مردان اثر منفی می گذارد این خاصیت باعث می شود خون دچار غلظت خاصی شود و حالت کثیفی به آن دست دهد. البته نکات دیگری هم هست که در مجموع، موجب امراض قلبی و خونی و سکته می شود و این اثرات در مردان متفاوت است....

ادامه مطلب
[ دو شنبه 14 / 8 / 1390برچسب:چرا طلا برای مردان حرام است ؟, ] [ 1:57 ] [ کاوه حق پناه ]

 

8نکته کامپیوتری مهم و شاید خنده دار !

افراد زیادی از خیلی تعاریف و نکات ابتدایی کامپیوتر که برای اکثر مردم خصوصآ جوانان بسیار بدیهی و جا افتاده است ، بی اطلاع هستند و در دنیای مجازی اینترنت ممکن است با اصطلاحات و مواردی روبرو شوند که آنها را دچار سردرگمی یا مشکل کند.
در ادامه به توضیح برخی از نکاتی می پردازیم که هر کاربر ساده کامپیوتر باید بداند. اگر از کاربران تازه کار رایانه و اینترنت هستید توصیه می کنیم این مطلب را با دقت بخوانید...
 

 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 14 / 8 / 1390برچسب:نکات کامپیوتری مهم و خنده دار , ] [ 1:31 ] [ کاوه حق پناه ]

با توجه به رشد و افزایش استفاده از اینترنت در جامعه و گره خوردن این فناوری با زندگی انسانها در قرن ۲۱ اهمیت امنیت شبکه گسترده جهانی وب پررنگتر به نظر می رسد.


 

بر همین اساس یک مقاله در حد متوسط برای دوستان عزیزدر زمینه امور هکینک قرار داده شده است که به صورت کاملا ساده و روان روشهای هک و جلوگیری از آن را آموزش دهد . تا با یادگیری مسائل امنیتی استفاده از اینترنت با خیالی آسوده از خدمات آن بهره ببرید.

هرچند با پیشرفت علوم فناوری اطلاعات و کامپیوتر همیشه درهای جدیدی پیش روی هکرها باز خواهد شد.و امنیت به معنای مطلق آن تحقق پذیر نیست اما پیشگیری از آن عاقلانه ترین راه است. نکته قابل تامل اینست که تاریخچه هک بسیار طولانیست و بدیهیست ادامه خواهد داشت.

 

دانلود کتاب از سرور اول - غیر مستقیم  -   حجم فایل:  980 کیلو بایت

[ پنج شنبه 20 / 8 / 1390برچسب:آموزش هک , ] [ 11:25 ] [ کاوه حق پناه ]

وقتی دارید با دوستتان که زیاد به کامپیوتر وارد نیست راجع به هارد جدیدتان صحبت می‌کنید و می‌گویید «۵۰۰ گیگابایت جا داره!» به قیافه‌اش دقت کرده‌اید؟

حقیقت این است که گیگابایت هم یک نوع واحد است و ما که با کامپیوتر آشنایی بیشتری داریم و سر و کارمان با بایت و بیت بیشتر بوده درک روشنی از آن داریم.

اما قرار نیست همه این طور باشند. مثلآ به نظر شما ۸۵ درجه فارنهایت سرد است یا گرم؟!! ۲ اونس نمک برای نیمرو کم است یا زیاد؟! من هم درست نمی‌دانم!

سایت SensibleUnitsاین مشکل را تا حد زیادی حل می‌کند به این صورت که واحد را وارد می‌کنید و متناسب با آن با اشیای روزمره برای شما مثال می‌زند. به عکس زیر دقت کنید:

سایتی جالب برای تبدیل واحد

چند واحد وارد کنید ، به نتایج جالبی می‌رسید!


SensibleUnits.com


 

[ پنج شنبه 19 / 8 / 1390برچسب:واحد های اندازه گیری , ] [ 9:43 ] [ کاوه حق پناه ]

Adobe: نام رودخانه‌ای پشت خانه‌ی موسسش.Adobe Google CISCO Routers Apple logo

CISCO: کوتاه شده از San Francisco.

Google: گوگل به معنی عدد ۱ که ۱۰۰صفر جلوی آن باشد است. موسسین گوگل بخاطر نشان دادن گستردگی صفحاتی که گوگل آنها را جستجو می‌کند این نام را انتخاب کردند.

 


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 19 / 8 / 1390برچسب:نامگذاری شرکتها, ] [ 9:15 ] [ کاوه حق پناه ]

ردیابی موقعیت موبایل اروزی هر کسی است که بتواند موقعیت و مکان موبایل خود را کنترل و رد یابی کند.

در حقیقت با این برنامه ردگیری موبایل طرف و نمایش مکان وی به صورت آنلاین و چشمک زن روی نقشه مسیر حرکتی وی را مشخص می کنند. خب این کار برای یک فرد عادی شاید عجیب به نظر بیاد و غیرممکن اما در این پست روشی را به شما آموزش خواهیم داد و سایتی را معرفی می کنیم که شما نیز می توانید با یک نرم افزار کم حجم این کار را با موبایل خود و یا دیگران انجام دهید , پس اگر از الان مشتاق شدید با ما تا انتهای این پست همراه باشید !

این برنامه بر روی تمام گوشی های با قابلیت پشتیبانی جاوا (اغلب گوشی های موجود )پشتیبانی می شوند




ادامه مطلب
[ پنج شنبه 19 / 8 / 1390برچسب:ردیابی موقعیت موبایل, ] [ 10:6 ] [ کاوه حق پناه ]

همه ی ما در دوران ابتدایی، راهنمایی و متوسطه در کلاس های مجزا مشغول به تحصیل بوده ایم وباورود به دانشگاه شرکت در کلاس های مختلط را نیز تجربه نموده ایم.

شاید علت اصلی تشکیل کلاس های مختلط در دانشگاه ها این است که تقریبا" اکثر افرادی که فارغ التحصیل می شوند وارد محیط کاری شده وباید توانایی برخورد صحیح باهمه ی افراد جامعه اعم از مرد و زن را داشته باشند.

رابطه ی میان افراد همکار مانند روابط فامیلی نیست که بتوان آن را در محیط خانواده تجربه کرد و یا به گونه ای نیست که والدین تجربیات خود را در اختیار فرزندانشان قرار دهند.

این تجربیات باید به صورت کاملا"محسوس تجربه ولمس شوند.

همان طور که می دانیم شنیدن کی بود مانند دیدن و اغراق نیست که بگویم بهترین جا برای دیدن این تجربیات ارزشمند همان دانشگاه هست.

پس حرمت آنرا نگه داریم.

[ جمعه 11 / 8 / 1390برچسب:روابط کلاسی و چالشها, ] [ 11:55 ] [ کاوه حق پناه ]

سه لینکی که در ادامه مطلب ضمیمه شده فایلهای کم حجمی است که با دانلود و باز کردن
هر كدام از آنها زمانی که در خانه یا هر جای دیگر به اینترنت متصل هستید، می توانید به
صورت آنلاین و بدون هیچگونه فیلتریا پارازیتی و حتی با سرعت اینترنت خانگی، شبکه
های رادیو فردا،**BBC ** و** **VOA** **را در محیط مدیا پلیر بصورت زنده مشاهده کنید.


این فایلها را به دست هرکس می توانید برسانید، به این ترتیب بخش عظیمی از مردم به این منابع خبری دسترسی پیدا خواهند کرد.


ادامه مطلب
[ یک شنبه 29 / 7 / 1390برچسب:رادیو بدون دیش, ] [ 2:50 ] [ کاوه حق پناه ]
صفحه قبل 1 ... 19 20 21 22 23 ... 26 صفحه بعد
.: Weblog By KMF :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ صرفا جهت علاقمندان به فناوری اطلاعات و رایانه و انجام امور مربوط به دروس و پروژه ها میباشد. (البته شایدم یکمی بیشتر). البته ناگفته نمونه که علاوه بر مطالب عنوان شده ، مطالبی نیز در باب اجتماعی و فرهنگی و هنری و گاها نیمه 30یا30 که پیگرد نداشته باشه :) جهت اطلاع و آگاهی شما عزیزان گذاشته شده. همه مطالب متعلق به بنده نبوده و بعضآ توسط ساير دوستان و اون دسته عزیزانیه که مطالبشون موجوده و نتونستم منبعش رو پیدا کنم، ارائه ميشه. شما نيز چنانچه تمايل به ارسال مطلبی داشته باشيد،با كمال مسرت آنرا با نام خودتان در وبلاگ منتشر ميكنم. تاریخ تاسیس: 20 مهر 1390 ارادتمند شما: کاوه حق پناه
موضوعات وب
1 لینک های مفید
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

امکانات وب
Online User